image

Η τέχνη των ηλεκτρονικών

Τα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης της οδήγησης ήρθαν για να μείνουν στον κόσμο της μοτοσικλέτας.

Στο όχι και τόσο μακρινό παρελθόν έννοιες όπως traction control, driving modes και ABS δεν υπήρχαν στο λεξιλόγιο του μοτοσικλετιστή. Πλέον δεν νοείται μοτοσικλέτα και scooter χωρίς τα συγκεκριμένα συστήματα τα οποία μάλιστα θεωρούνται πλέον «βασικά» στον κόσμο των δύο τροχών.

Electronics

Η επέλαση των ηλεκτρονικών έχει ξεκινήσει αρκετά χρόνια τώρα, ωστόσο τα τελευταία δύο χρόνια το επίπεδο έχει ανέβει σε απίστευτα επίπεδα. Ακόμα και οι μικρές μοτοσικλέτες των 125 κ.εκ. και τα αντίστοιχα scooter είναι εξοπλισμένα με νέας γενιάς συστήματα τα οποία σίγουρα κάνουν τη ζωή του αναβάτη πιο εύκολη και κυρίως πιο ασφαλή.

Electronics

Ένα από τα συστήματα που θα μας απασχολήσουν μέσα στο 2023 είναι το Adaptive Cruise Control το οποίο έχουν ήδη λανσάρει κάποιες εταιρίες όπως η Ducati στο Multistrada, η Kawasaki στο H2, η BMW στο K1600 και η KTM στο Super Adventure. Για το 2023 και η Yamaha μπαίνει στο παιχνίδι των συστημάτων ραντάρ εξοπλίζοντας το Tracer 9 GT+ με την συγκεκριμένη τεχνολογία. Μάλιστα, η Yamaha πάει ένα βήμα παρακάτω τοποθετώντας και σύστημα αυτόματους φρεναρίσματος σε περίπτωση ανίχνευσης σύγκρουσης.

Electronics

Καλώς ή κακώς (σίγουρα καλώς) τα ηλεκτρονικά συστήματα έχουν μπει στη ζωή μας και πλέον έχουν γίνει συνήθεια. Ο σύγχρονος αναβάτης έχει συνηθίσει την παρουσία τους και τα εμπιστεύεται - στην πραγματικότητα δεν μπορεί χωρίς αυτά - κάτι που δείχνει το πόσο έχουν αλλάξει οι εποχές... προς το καλύτερο φυσικά.