image

Ο ορθολογικός κόσμος των μικρομεσαίων

Τα αυτοκίνητα της μικρομεσαίας κατηγορίας οφείλουν την παραδοσιακή επιτυχία τους στις οικογενειακές τους αρετές.

Τα μοντέλα του της κατηγορίας (Segment) C, αυτά που έχουμε συνηθίσει να αποκαλούμε μικρομεσαία, τα προηγούμενα χρόνια κυριαρχούσαν στις πωλήσεις τόσο σε ευρωπαϊκό επίπεδο όσο και στην εγχώρια αγορά. Παρότι μπορεί να μη βρίσκονται πλέον στην κορυφή, ιδιαίτερα στη χώρα μας, εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν ένα ιδιαίτερα σημαντικό κομμάτι της αγοράς και αντιπροσωπεύουν μια κατηγορία στην οποία οι κατασκευαστές δίνουν ιδιαίτερο βάρος.

Η κατηγορία C περιλαμβάνει όλα τα αυτοκίνητα των οποίων το μήκος ξεκινά από τα 4,3 περίπου και φτάνει έως τα 4,5 μέτρα. Ο τύπος του αμαξώματος που κυριαρχούσε μέχρι πρότινος ήταν αυτός των πεντάθυρων hatchback, με τα SUV να κατακτούν πλέον το μεγαλύτερο μέρος της πίτας της κατηγορίας και τα sedan και station να έπονται.

Η χρυσή τομή

Εδώ και δεκαετίες, τα μικρομεσαίου μεγέθους αυτοκίνητα συνθέτουν τη χρυσή τομή ανάμεσα στην ανάγκη για καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη και στη δυνατότητα φιλοξενίας μιας οικογένειας και των αποσκευών της για ένα μεγάλο ταξίδι ή διακοπές.

id.3

Το κόστος τους, επίσης, τα καθιστά τις πιο προσφιλείς επιλογές των οικογενειών. Λόγω της προτίμησης ενός μεγάλου μέρους των οδηγών, η κατηγορία C περιλαμβάνει μια τεράστια γκάμα μοντέλων από όλους σχεδόν τους κατασκευαστές, ακόμα και από αυτούς της premium κατηγορίας.

Οι τελευταίοι, στο λυκαυγές της νέας χιλιετίας, διέγνωσαν την τάση των αγοραστών να προτιμούν τις πιο πλούσια εξοπλισμένες -και ακριβές- εκδόσεις των αυτοκινήτων της συγκεκριμένης κατηγορίας. Ως αποτέλεσμα, δειλά στην αρχή και με όλο και μεγαλύτερη ένταση στη συνέχεια, παρουσίασαν μικρά-μεσαία μοντέλα σε πολλές παραλλαγές.

Τεχνολογία για όλους

Η λαοφιλία των μικρομεσαίων αυτοκινήτων αποδεικνύεται από το γεγονός ότι το μοντέλο-«πρότυπο» της κατηγορίας, το VW Golf, είναι επί δεκαετίες best seller στην ευρωπαϊκή αγορά.

H εμπορική επιτυχία της κατηγορίας οδηγεί τους κατασκευαστές σε έναν έντονο ανταγωνισμό, με αποτέλεσμα πολλές φορές τα συμπαγή πεντάθυρα αυτοκίνητα να ενσωματώνουν τεχνολογίες οι οποίες δεν απαντώνται ακόμα και στα κορυφαία μοντέλα της γκάμα τους. Κλασικό παράδειγμα αποτελεί η Mercedes με την A-Class και το σύστημα πολυμέσεων MBUX, αλλά και η Volkswagen, η οποία λανσάρει state of the art τεχνολογίες συνδεσιμότητας και υποβοήθησης της οδήγησης στο Golf 8ης γενιάς.

mbuix

Αξίζει να σημειώσουμε ότι από τη μικρομεσαία κατηγορία ξεκίνησε και η τάση του downsizing με τους λιλιπούτειους turbo κινητήρες βενζίνης, όπως επίσης και η υβριδική τεχνολογία με το πεντάθυρο hatchback Toyota Prius, τη δεκαετία του '90.

Η κατηγορία C περιλαμβάνει σήμερα μια τεράστια γκάμα μοντέλων. Από τα κλασικά πεντάθυρα οικογενειακά hatcback, SUV, ATV, πολυμορφικά, cabriolet και φυσικά ένα πλήθος αμιγώς ηλεκτρικών. Οι επιλογές είναι ανεξάντλητες και πλέον περισσότερες από ποτέ.