Σεμπαστιέν Μπουέμι στο Gazzetta: «Η νίκη στο Λε Μαν είναι μοναδικό συναίσθημα»

Σεμπαστιέν Μπουέμι στο Gazzetta: «Η νίκη στο Λε Μαν είναι μοναδικό συναίσθημα»

Η εβδομάδα των 24 Ωρών Λε Μαν έχει φτάσει, με τις ομάδες και τους οδηγούς να προετοιμάζονται για το μεγάλο αγώνα που θα ξεκινήσει το Σάββατο 11 Ιουνίου. Συνολικά 62 αγωνιστικά αυτοκίνητα και 186 οδηγοί θα λάβουν μέρος σε τέσσερις διαφορετικές κατηγορίες.

Ένας οδηγός που αναμένεται να πρωταγωνιστήσει είναι ο Σεμπαστιέν Μπουέμι, που θα αγωνιστεί με την Toyota Gazoo Racing. O Ελβετός έχει εμπειρία από τη Formula 1 καθώς οδηγούσε για την Toro Rosso από το 2009 έως το 2011 και πλέον είναι δοκιμαστής στη Red Bull Racing. Το 2012 πήγε στην Toyota στο WEC, με την οποία έχει κατακτήσει 2 παγκόσμια πρωταθλήματα οδηγών και 3 νίκες στο Λε Μαν.

Ο Μπουέμι μίλησε αποκλειστικά στο gMotion by Gazzetta και στον Στάθη Κοκκορόγιαννη, για την εμπειρία του στο Λε Μαν τα τελευταία 10 χρόνια και τη σημασία που έχει ο αγώνας για έναν οδηγό.

image

Πώς είναι ο κόσμος των αγώνων αντοχής;

«Στον κόσμο των αγώνων αντοχής μπορεί να έχουμε 6 αγώνες στο παγκόσμιο πρωτάθλημα αλλά κάνουμε πάρα πολλές δοκιμές. Σε άλλες κατηγορίες έχουμε πολλούς αγώνες αλλά σχεδόν καθόλου δοκιμές. Η ζωή ενός οδηγού αγώνων είναι περισσότερο στην πίστα σε δοκιμές αντοχής γιατί έτσι χτίζουμε ένα δυνατό αγωνιστικό. Περνάμε χρόνο στο εργοστάσιο και στον προσομοιωτή. Ως ομάδα περνάμε πολύ χρόνο μαζί. Για τον πρώτο αγώνα της σεζόν στο Σίμπρινγκ ήμασταν εκεί για περισσότερες από 10 ημέρες λόγω και του τεστ. Είναι ωραίο γιατί είμαστε μαζί και με τους φίλους μας παράλληλα, όπως και με τους teammate μας».

image

Πώς προετοιμάζεσαι για έναν αγώνα αντοχής;

«Κάνουμε πολλές δοκιμές γιατί πρέπει να χτίσουμε την αξιοπιστία του αγωνιστικού. Είναι πάρα πολύ σημαντικό. Οδηγούμε πολλές ώρες το αγωνιστικό, πρέπει ως ομάδα να ξέρουμε τις διαδικασίες σε περίπτωση που συμβεί το οτιδήποτε. Οι μηχανικοί πρέπει να μάθουν να αντικαθιστούν εξαρτήματα ή ακόμα και μέρη του αμαξώματος σε περίπτωση ζημιάς. Είναι μια μεγάλη διαδικασία. Εκτός πίστας, μπορώ να πω πως όσες περισσότερες φορές αγωνιστείς στο Λε Μαν, μαθαίνεις το πώς θα διαχειριστείς την ενέργειά σου, τις προσδοκίες σου και το άγχος σου όλη την εβδομάδα. Είναι μία τεράστια εβδομάδα για εμάς τους οδηγούς. Είναι πολύ εύκολο να κάνεις κάποιο λάθος, να κουραστείς, οπότε πρέπει να διαχειριστείς την ενέργειά σου σωστά. Ο αγώνας ξεκινά στο τέλος της εβδομάδας κι εμείς θα είμαστε εκεί πολλές ημέρες πριν. Μερικές φορές είσαι κουρασμένος πριν καν ξεκινήσεις τον αγώνα. Είναι πολύ σημαντικό να προσέχεις τον εαυτό σου, να είσαι απόλυτα συγκεντρωμένος στο στόχο σου, στην προετοιμασία σου, διότι είναι ο μεγαλύτερος αγώνας του μηχανοκίνητου αθλητισμού και μαζί έρχεται πακέτο και η πίεση. Έχεις μόνο μία φορά το χρόνο την ευκαιρία για ένα καλό αποτέλεσμα σε έναν τόσο θρυλικό αγώνα».

image

Εκτός από την αγωνιστική προετοιμασία υπάρχει και η ψυχολογική;

«Ναι, πρέπει να χτίσεις την ψυχολογία σου, να προετοιμάσεις πνευματικά τον εαυτό σου. Φέτος θα είμαστε στο Λε Μαν από την προηγούμενη εβδομάδα. Η επίσημη ημέρα δοκιμών είναι την Κυριακή πριν την εβδομάδα αγώνα. Είναι διαφορετικό σε σχέση με ό,τι είχαμε συνηθίσει. Είχαμε παλιά δύο εβδομάδες κενό από την επίσημη ημέρα δοκιμών μέχρι τον αγώνα, οπότε πηγαίνουμε εκεί μία φορά. Αυτό που κάναμε πριν κάποια χρόνια ήταν πως πηγαίναμε στην πίστα για το τεστ, γυρνούσαμε στο σπίτι μας και επιστρέφαμε στην πίστα. Τώρα απλά μένουμε εκεί και πρέπει να την καλύτερη δυνατή δουλειά βήμα-βήμα. Επιπλέον κάποιες περίοδοι ελεύθερων δοκιμών την εβδομάδα του αγώνα είναι πολύ αργά το βράδυ και μετά πρέπει να επιστρέψεις στην πίστα πολύ νωρίς δύο ημέρες μετά. Έτσι πρέπει να διαχειριστείς το άγχος σου και την ενέργειά σου ανάλογα».

image

Ποιες είναι οι αναμνήσεις σου από τον πρώτο σου αγώνα στο Λε Μαν;

«Ήταν το 2012 με την Toyota. Είχαμε μια πολύ καλή αρχή, μαχόμασταν δυνατά με την Audi. Mετά όμως είχαμε το ατύχημα με τον Άντονι κι ένα GTE και αναγκαστήκαμε να εγκαταλείψουμε τον αγώνα. Δεν είμαι όμως σίγουρος πως θα καταφέρναμε να τερματίσουμε γιατί θα είχαμε τεχνικά προβλήματα. Ήταν το πρώτο μας Λε Μαν ως Toyota, δεν είχαμε προλάβει να κάνουμε πολλές δοκιμές. Όμως είχαμε πολύ καλό ρυθμό και πολύ θετικό».

image

Πώς ένιωσες όταν κατέκτησες τη νίκη στο Λε Μαν;

«Ήταν πραγματικά ξεχωριστό. Ήταν πολύ δύσκολο να δεχθούμε ως ομάδα το 2016 το να εγκαταλείψουμε τον αγώνα από την 1η θέση. Το 2018 όμως κερδίσαμε, ήταν ένα φανταστικό συναίσθημα. Καταφέραμε επιτέλους να περάσουμε πρώτοι τη γραμμή του τερματισμού. Μετά κερδίσαμε το 2019 και το 2020 και κάναμε τρεις σερί νίκες. Πέρυσι κατάφερε το δεύτερο αγωνιστικό μας να κερδίσει το Λε Μαν. Είναι ένα φανταστικό επίτευγμα. Προσπαθούσαμε πολύ σκληρά τόσα χρόνια να το καταφέρουμε, να γίνουμε νικητές στο Λε Μαν και όταν το καταφέραμε, έφυγε ένα βάρος από πάνω μας».

image

Ο στόχος σου για το 2022 είναι η νίκη στο Λε Μαν ή το πρωτάθλημα;

«Θα παλέψουμε τόσο για το πρωτάθλημα, όσο και για το Λε Μαν. Πέρυσι το δεύτερο αγωνιστικό μας κέρδισε και τα δύο, οπότε θέλουμε φέτος να περάσουμε στην αντεπίθεση. Θέλουμε να κάνουμε την καλύτερη δουλειά, όμως δεν θα είναι εύκολο. Φέτος στο πλήρωμά μας έχουμε τον Ρίο Χιρακάβα και μαζί με τον Μπρέντον Χάρτλεϊ θα παλέψουμε. Το δεύτερο αγωνιστικό κάνει καλή δουλειά, ήταν πολύ κοντά μας στο Σίμπρινγκ. Βέβαια εκεί η Alpine ήταν πολύ καλύτερή μας. Μετά το Λε Μαν θα μπει στο πρωτάθλημα και η Peugeot με το δικό της Hypercar και απ’ότι άκουσα στο τέλος της σεζόν μπορεί να αγωνιστεί στην κατηγορία μας και η Porsche, οπότε τα πράγματα δυσκολεύουν. Όμως του χρόνου τα πράγματα θα γίνουν ακόμα πιο δύσκολα με περισσότερους κατασκευαστές να έρχονται στο πρωτάθλημα».

Μπορείτε να διαβάσετε ολόκληρη τη συνέντευξη του Ελβετού οδηγού στο τεύχος #85 του gMotion εδώ.