Formula 1 Ανασκόπηση 2021: H χρονιά που θα μείνει στην ιστορία

Formula 1 Ανασκόπηση 2021: H χρονιά που θα μείνει στην ιστορία

Πάθος, ενθουσιασμός, αγωνία, διασκέδαση είναι μερικά από τα αμέτρητα συναισθήματα που σου προκαλεί η Formula 1. Ένα ξεχωριστό σπορ που έχει αγαπηθεί από εκατοντάδες εκατομμύρια κόσμο ανά τα χρόνια και συνεχίζει να τραβάει τα βλέμματα ακόμα και όταν οι οδηγοί βρίσκονται μακριά από τις πίστες.

Το 2021 γίναμε μάρτυρες μιας εντυπωσιακής σεζόν που θα μείνει στην ιστορία, τόσο για αγωνιστικούς όσο και για εξωαγωνιστικούς λόγους. Ο Μαξ Φερστάπεν κατέκτησε το πρώτο πρωτάθλημα στην καριέρα του, βάζοντας φρένο στο σερί της Mercedes και απέτρεψε τον Λιούις Χάμιλτον από το να πάρει τον 8ο τίτλο του και να ξεπεράσει τον Μίκαελ Σουμάχερ.

Το Gazzetta κάνει αναδρομή στην αξέχαστη σεζόν της Formula 1 του 2021.

image

Πρεμιέρα με αλλαγή δεδομένων

Με τους κανονισμούς να αλλάζουν ελάχιστα σε σχέση με το 2020, οι ομάδες επέλεξαν να πραγματοποιήσουν μόλις 3 ημέρες χειμερινών δοκιμών. Ο αριθμός αυτός ήταν ιδιαίτερα μικρός και αποδείχθηκε δύσκολο για ορισμένες ομάδες και οδηγούς να κατανοήσουν πλήρως τα μονοθέσιά τους. Η εικόνα που προέκυψε ήταν πως η Red Bull Racing είχε το ταχύτερο μονοθέσιο και η Mercedes δυσκολευόταν να βρει το κατάλληλο στήσιμο με το δικό της.

Η εικόνα αυτή επιβεβαιώθηκε στον πρώτο αγώνα της χρονιάς. Ο Μαξ Φερστάπεν κυριάρχησε σε όλες τις ελεύθερες δοκιμές και πήρε με μεγάλη διαφορά την pole position. Όμως στον αγώνα μίλησε η εμπειρία και η ταχύτητα του Λιούις Χάμιλτον, ο οποίος με άριστη οδήγηση και εξαιρετική στρατηγική από την ομάδα του έφτασε στη νίκη, κρατώντας πίσω του τον Ολλανδό. Ο αγώνας αυτός μας έδωσε μια ιδέα για το πώς θα εξελιχθεί το 2021, όμως τίποτα δεν μας προετοίμασε για τι θα ζήσουμε συνολικά.

Ο δεύτερος αγώνας της σεζόν πραγματοποιήθηκε στην Ίμολα, με την πίστα να διοργανώνει αγώνα για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά και παράλληλα εξασφάλισε μόνιμη θέση στο πρόγραμμα για τα επόμενα χρόνια. Ο Χάμιλτον πήρε την pole position, όμως με εκπληκτική εκκίνηση ο Φερστάπεν πέρασε στην κορυφή και δεν απειλήθηκε έκτοτε. Παρά τη βροχή που είχε πέσει στην πίστα, ο Χάμιλτον δεν κατάφερε να φτάσει τον Ολλανδό. Μάλιστα ήταν ιδιαίτερα τυχερός στην ατυχία του όταν είχε έξοδο και έσπασε την εμπρός αεροτομή του πέφτοντας ένα γύρο πίσω, βγήκε η κόκκινη σημαία έπειτα από σύγκρουση των Βάλτερι Μπότας και Τζορτζ Ράσελ. Με αυτό τον τρόπο κατάφερε να επιστρέψει στη 2η θέση και το σκορ είχε διαμορφωθεί στο 1-1.

Στους επόμενους δύο αγώνες σε Πορτογαλία και Ισπανία, ο Χάμιλτον κυριάρχησε. Στην Πορτογαλία έχασε την pole position, όμως στον αγώνα είχε εμφανώς καλύτερο ρυθμό από όλους. Κατάφερε να προσπεράσει τους Φερστάπεν και Μπότας και πήρε τη δεύτερη νίκη του το 2021. Στην Ισπανία τα πράγματα ήταν πιο δύσκολα σε σχέση με την Πορτογαλία. To Σάββατο ο Βρετανός πέτυχε ένα μοναδικό ρεκόρ, καθώς πέτυχε την 100η pole position της καριέρας του, ο μοναδικός οδηγός που το έχει καταφέρει στην ιστορία.

Στην εκκίνηση ο Φερστάπεν από τη 2η θέση έκανε «βουτιά» στον Χάμιλτον στη στροφή 1 από την εσωτερική και πέρασε στην πρωτοπορία. Οι δύο οδηγοί ήταν σε έναν διαφορετικό κόσμο και άνοιγαν συνεχώς τη διαφορά έναντι του ανταγωνισμού. Η Mercedes έπρεπε να δοκιμάσει κάτι διαφορετικό για να κερδίσει και πράγματι το έπραξε. Άλλαξε σε στρατηγική δύο pit stop τον Βρετανό, ο οποίος κάλυψε μια διαφορά 20 δευτερολέπτων από τον Ολλανδό και τον προσπέρασε λίγους γύρους πριν το τέλος. Έτσι, κατάφερε να πάρει την 3η του νίκη σε 4 αγώνες έχοντας προβάδισμα 14 βαθμών.

Μετά τον αγώνα αυτό, η FIA εξέδωσε τεχνική οδηγία σχετικά με τη λειτουργία των πίσω αεροτομών, καθώς ορισμένες ομάδες λειτουργούσαν εκτός κανονισμών.

image

Η αντεπίθεση της Red Bull

Η Formula 1 μεταφέρθηκε σε δύο σιρκουί πόλης για τους επόμενους δύο αγώνες της. Το ιστορικό Μονακό επέστρεψε στο καλεντάρι έπειτα από ένα χρόνο απουσίας και κανένας δεν περίμενε να δει τα όσα συνέβησαν. Ο Σαρλ Λεκλέρ της Ferrari από το πουθενά πήρε την pole position, ενώ προκάλεσε κόκκινη σημαία στο τέλος των κατατακτήριων δοκιμών, προσκρούοντας στις μπαριέρες.

Όμως τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν καλά για τον Μονεγάσκο, καθώς λόγω της ζημιάς δεν κατάφερε να εκκινήσει τον αγώνα. Αυτό έδωσε μια χρυσή ευκαιρία στον Φερστάπεν που εκκίνησε από την 1η θέση κι έμεινε εκεί μέχρι τέλους. Ο μεγάλος του αντίπαλος, Λιούις Χάμιλτον δυσκολεύτηκε ιδιαίτερα και με ένα δύσκολο τριήμερο τερμάτισε στην 7η θέση, χάνοντας όλη τη διαφορά που είχε χτίσει στο πρωτάθλημα. Ο Κάρλος Σάινθ πήρε το πρώτο του βάθρο με τη Ferrari τερματίζοντας 2ος, ενώ o Λάντο Νόρις με τη McLaren που έτρεξε με ειδικό σχεδιασμό έκλεισε το βάθρο.

Το Αζερμπαϊτζάν μάς χάριζε πάντα δραματικούς αγώνες και το 2021 δεν ήταν εξαίρεση. Οι εκπλήξεις ξεκίνησαν από το Σάββατο με τον Σάρλ Λεκλέρ να παίρνει τη δεύτερη συνεχόμενη pole position για τον ίδιο και τη Ferrari. Όμως στον αγώνα έχασε άμεσα την πρωτοπορία από τον Χάμιλτον που είχε κολλημένες πίσω του μετά από μερικούς γύρους τις Red Bull. Οι ταύροι ακολούθησαν έξυπνη στρατηγική και πέρασαν στην πρωτοπορία, με τον Χάμιλτον από κοντά. Τα πάντα άλλαξαν όταν ο Φερστάπεν είχε αστοχία ελαστικού και έπεσε πάνω στις μπαριέρες, με την κόκκινη σημαία να διακόπτει τον αγώνα.

Στην εκκίνηση είδαμε τον Χάμιλτον να κάνει καλό πέταγμα, αλλά λάθος ρύθμιση στο τιμόνι δεν του επέτρεψε να φρενάρει στην πρώτη στροφή πέφτοντας εκτός βαθμών. Αυτό το εκμεταλλεύτηκε πλήρως ο Σέρτζιο Πέρεζ και πήρε την πρώτη του νίκη με την Red Bull. Ο Σεμπάστιαν Φέτελ πανγύρισε το πρώτο του βάθρο με την Aston Martin, ενώ ο Πιερ Γκασλί πήρε το πρώτο του φετινό βάθρο.

Όπως το 2020 έτσι και το 2021 η Formula 1 πραγματοποίησε δύο αγώνες στην Αυστρία στην πίστα του Red Bull Ring. Οι κερκίδες ήταν κατάμεστες από οπαδούς του Μαξ Φερστάπεν και για πρώτη φορά μετά από πολλούς μήνες υπήρξε η αίσθηση της κανονικότητας. Η Red Bull Racing έφερε ένα μεγάλο πακέτο αναβαθμίσεων και αυτό βοήθησε τον Μαξ Φερστάπεν ώστε να κάνει δύο συνεχόμενες νίκες και να εδραιώσει την RB16B ως το ταχύτερο μονοθέσιο στο grid. Μάλιστα στο GP Αυστρίας ο Χάμιλτον είχε ζημιά στο πάτωμα του μονοθεσίου του και περιορίστηκε στην 4η θέση. Το βάθρο εκείνη την ημέρα πήρε ο Λάντο Νόρις της McLaren.

τη Γαλλία είδαμε την ιστορία της Ισπανίας να επαναλαμβάνεται αλλά με διαφορετικούς ρόλους. Αυτή τη φορά ο Φερστάπεν κυνηγούσε τον Χάμιλτον έχοντας ακολουθήσει στρατηγική παραπάνω pit stop. O Ολλανδός τα κατάφερε με δύο γύρους να απομένουν να περάσει τον Χάμιλτον και έφτασε με αυτό τον τρόπο σε μια μεγάλη νίκη. Μετά από 7 αγώνες στο πρωτάθλημα, ο Φερστάπεν είχε φτάσει τη διαφορά στους 33 βαθμούς από τον Χάμιλτον.

image

Όταν το πρωτάθλημα πήρε φωτιά

Επόμενος σταθμός ήταν το GP Μ. Βρετανίας που μέχρι σήμερα είναι ένα τεράστιο θέμα συζήτησης. Επιπλέον είδαμε για πρώτη φορά στην ιστορία της Formula 1 Αγώνα Sprint το Σάββατο. Ο Χάμιλτον ήταν ο ταχύτερος στις κατατακτήριες, όμως στο Sprint o Φερστάπεν κέρδισε και πήρε την pole position, με τους 17 γύρους να μην προσφέρουν το επιθυμητό θέαμα.

Στον αγώνα όμως είδαμε κάτι που δεν είχαμε ξαναδεί στο 2021. Οι Χάμιλτον και Φερστάπεν πάλεψαν ρόδα με ρόδα στις πρώτες στροφές στην εκκίνηση. Οδεύοντας προς τη στροφή «Κοπς» οι δύο οδηγοί ήρθαν δίπλα-δίπλα, με τον Χάμιλτον από την εσωτερική και τον Φερστάπεν από την εξωτερική. Στην κορυφή της στροφής οι δύο οδηγοί είχαν επαφή, με τον Ολλανδό να φεύγει με 250 χλμ/ώρα στα προστατευτικά ελαστικά. Η σύγκρουση ήταν βίαιη, όμως το μονοθέσιο της Mercedes ήταν άθικτο.

Οι αγωνοδίκες επέβαλαν ποινή 10 δευτερολέπτων στον Χάμιλτον που τον έριξε αρκετά πίσω στην κατάταξη. Όμως αυτό δεν τον απέτρεψε από το να πραγματοποιήσει μια εξαιρετική ανάκαμψη και 2 γύρους πριν από το τέλος πέρασε τον Σαρλ Λεκλέρ, που είχε την πρωτοπορία μέχρι εκείνο το σημείο, και έφτασε στη νίκη που την πανηγύρισε δεόντως. Με τον Φερστάπεν εκτός αγώνα, η διαφορά μειώθηκε σημαντικά.

Ο τελευταίος αγώνας πριν το καλοκαιρινό διάλειμμα πραγματοποιήθηκε στην Ουγγαρία και είδαμε για ακόμα μια φορά εντυπωσιακές ανατροπές. Λίγο πριν από την εκκίνηση οι ουρανοί άνοιξαν και έτσι η εκκίνηση έγινε σε βρεγμένη πίστα. Όταν έσβησαν τα κόκκινα φώτα, ο Μπότας δεν ξεκίνησε καλά και έχασε τα φρένα στη στροφή 1, παρασέρνοντας μαζί του τον Νόρις και τις δύο Red Bull. Παρόμοιο λάθος έκανε λίγο πιο πίσω ο Λανς Στρολ που έπεσε πάνω στον Λεκλέρ, ενώ επαφή είχε και ο Ρικάρντο. Συνολικά 5 οδηγοί τέθηκαν εκτός αγώνα με την κόκκινη σημαία να κάνει την εμφάνισή της.

Όταν καθαρίστηκε η πίστα, όλα ήταν έτοιμα για τη δεύτερη εκκίνηση, που έμελλε να μείνει στην ιστορία ως η πιο παράξενη όλων των εποχών. Το οδόστρωμα είχε στεγνώσει και όλοι οι οδηγοί πλην του Χάμιλτον μπήκαν για αλλαγή σε σλικ ελαστικά. Έτσι ο Βρετανός της Mercedes πήρε εκκίνηση ως το μοναδικό μονοθέσιο στη σειρά εκκίνησης και αναγκάστηκε να μπει για αλλαγή μετά τον πρώτο γύρο καθώς είχε ακόμη τα ενδιάμεσα ελαστικά.

Έτσι στην πρωτοπορία ήταν ο Εστεμπάν Οκόν και είχε τον Σεμπάστιαν Φέτελ να τον πιέζει. Ο Χάμιλτον έκανε το ένα προσπέρασμα μετά το άλλο και προσπαθούσε να ανακάμψει. Ο Φερστάπεν είχε «πληγωμένο» μονοθέσιο και είχε ως στόχο να μαζέψει όσους περισσότερους βαθμούς μπορούσε. Μπροστά ο Οκόν κατάφερε να επικρατήσει του Φέτελ και να πάρει την πρώτη νίκη της καριέρας του και παράλληλα πρώτη της Alpine στη Formula 1. O Φέτελ παρά τη δεύτερη θέση αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα για παράβαση τεχνικών κανονισμών, κι έτσι το βάθρο συμπλήρωσαν οι Χάμιλτον και Σάινθ.

Έπειτα από έναν μήνα απουσίας, η Formula 1 επέστρεψε με το GP Βελγίου να σηματοδοτεί την έναρξη του δεύτερου μισού της σεζόν. Σε ένα τριήμερο που σημαδεύτηκε από τη βροχή, και το Grand Prix έμελλε να καταλήξει σε παρωδία.

Η ένταση της βροχής που έπεφτε την Κυριακή καθιστούσε αδύνατη τη διεξαγωγή του αγώνα. Η εκκίνηση καθυστερούσε συνεχώς και εξαντλήθηκαν όλα τα μέσα ώστε να υπάρξει αγώνας έσω και για λίγους γύρους. Όμως ο Διευθυντής Αγώνα, Μάικλ Μάσι, έβγαλε τα μονοθέσια στην πίστα για δύο γύρους πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας, έβγαλε ξανά την κόκκινη σημαία και ανακοίνωσε την οριστική διακοπή του αγώνα.

Τα τελικά αποτελέσματα έγραψαν μόλις 1 επίσημο καταγεγραμμένο γύρο, με τον Μαξ Φερστάπεν που είχε πάρει την pole position να αναδεικνύεται νικητής, ενώ ο Τζορτζ Ράσελ πήρε τη 2η θέση και ο Λιούις Χάμιλτον έκλεισε το βάθρο. Το φιάσκο του Σπα κράτησε περισσότερες από 5 ώρες, με τον Φερστάπεν παίρνει μια εύκολη νίκη. Η διαφορά από τον Χάμιλτον ήταν μόλις στους 3 βαθμούς.

Μία εβδομάδα αργότερα το σπορ επισκέφθηκε την Ολλανδία και το Ζάντβορτ που επέστρεψαν στη Formula 1 έπειτα από περισσότερα από 30 χρόνια. Η πίστα βόλεψε στο έπακρο το μονοθέσιο της Red Bull κι έτσι ο Φερστάπεν με μια θαυμάσια επίδοση έφτασε σε ακόμα μια νίκη, μπροστά από τον Χάμιλτον που έμεινε στη 2η θέση. Ο αγώνας αυτός δεν ήταν ιδιαίτερα συναρπαστικός, με τον Μπότας να κλείνει το βάθρο.

image

Ανατροπές και δράμα δίχως τέλος

Επόμενος σταθμός ήταν ο «ναός της ταχύτητας» και το GP Ιταλίας. Όπως στη θεωρία έτσι και στην πράξη η Mercedes είχε το ταχύτερο μονοθέσιο και το απέδειξε περίτρανα στις κατατακτήριες δοκιμές με το 1-2. Ο Μπότας που είχε αλλάξει κινητήρα και είχε ποινή για τον αγώνα ήταν μπροστά από τον Χάμιλτον, με τον Φερστάπεν να ακολουθεί.

Στο GP Ιταλίας είδαμε το δεύτερο Αγώνα Sprint στο 2021. Ο Χάμιλτον έκανε κάκιστη εκκίνηση και έπεσε στην 5η θέση στην οποία τερμάτισε. Ο Μπότας τερμάτισε 1ος με τον Φερστάπεν να παίρνει όμως την pole position χάρη στην ποινή του Φινλανδού για τον αγώνα και πίσω του είχε τις McLaren των Ρικάρντο και Νόρις.

Στον αγώνα ο Ρικάρντο έκανε εκπληκτική εκκίνηση και πήρε τα ηνία, με τον Χάμιλτον να αργεί να προσπεράσει τον Νόρις. Όμως όλα άλλαξαν μετά τα pit stop. Τόσο η Mercedes όσο και η Red Bull έκαναν αργές αλλαγές ελαστικών, με τον Χάμιλτον να βγαίνει ακριβώς μπροστά από τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδός πήγε πολύ βαθιά στα φρένα και προσπάθησε να περάσει από την εξωτερική τον Βρετανό, πάτησε άτσαλα το κερμπ, η RB16B απογειώθηκε και καβάλησε την W12 και χτύπησε τον Χάμιλτον στο κεφάλι. Ως αποτέλεσμα αμφότεροι βρέθηκαν εκτός αγώνα για πρώτη φορά στη χρονιά.

Αυτό έδωσε το χρυσό εισιτήριο στη McLaren ώστε να πετύχει τη νίκη και το πρώτο 1-2 για ομάδα στο 2021. Ο Ντάνιελ Ρικάρντο ανέβηκε στο κορυφαίο σκαλί του βάθρου για πρώτη φορά από το GP Μονακό του 2018, ενώ ο Μπότας από τελευταίος τερμάτισε 3ος.

Ο επόμενος αγώνας στη Ρωσία ήταν επίσης ανατρεπτικός και από το Σάββατο μπήκαμε στο κλίμα για το τι θα ακολουθήσει. Η βροχή που είχε πέσει στις κατατακτήριες είχε σταματήσει και στο τέλος του Q3 ο Νόρις με ελαστικά για στεγνό οδόστρωμα έκανε την έκπληξη κατακτώντας την pole position. O Χάμιλτον ήταν μόλις 5ος και ο Φερστάπεν έπειτα από αλλαγή κινητήρα εκκινούσε τελευταίος.

Στον αγώνα είδαμε τον Νόρις να κυριαρχεί στο μεγαλύτερο διάστημά του. Ο Χάμιλτον παράλληλα, έχοντας διαφορετική στρατηγική, ήταν στη 2η θέση και τον πλησίαζε στο τελευταίο μέρος του. Όμως ο καιρός είπε την τελευταία λέξη, με τη βροχή να ξεκινά να πέφτει στην πίστα με ένταση και τον Νόρις να επιλέγει να μην μπει για αλλαγή ελαστικών, κάτι που το πλήρωσε ακριβά.

Ο Χάμιλτον με τα ελαστικά βροχής ανέβηκε στην 1η θέση και κατέκτησε την 100ή νίκη της καριέρας του σημειώνοντας άλλο ένα ιστορικό ρεκόρ που δύσκολα θα επαναλάβει άλλος οδηγός. Ο Φερστάπεν έχοντας άριστη στρατηγική και κάνοντας αλλαγή ελαστικών την κατάλληλη στιγμή πήρε τη 2η θέση, κερδίζοντας 5 θέσεις μόνο στους τελευταίους γύρους. Το βάθρο έκλεισε ο Κάρλος Σάινθ της Ferrari.

Η Τουρκία φιλοξένησε τον 16ο αγώνα του πρωταθλήματος της Formula 1 που όπως το 2020, διεξήχθη υπό βρόχινες συνθήκες. Ο Χάμιλτον έκανε την πρώτη του αλλαγή κινητήρα στη σεζόν εκτός του προβλεπόμενου ορίου και εκκίνησε από την 11η θέση. Αυτό έδωσε την ευκαιρία στον Βάλτερι Μπότας που εκκίνησε από την pole position να πάρει την πρώτη του νίκη στη σεζόν και τελευταία με την ομάδα της Mercedes. O Φερστάπεν στη λευκή Red Bull (προς τιμήν της Honda) πήρε τη 2η θέση και παράλληλα το προβάδισμα στη βαθμολογία, ενώ ο Σέρτζιο Πέρεζ έκλεισε το βάθρο με τη δεύτερη RB16B.

H Mercedes ακολούθησε λάθος στρατηγική με τον Χάμιλτον που αναγκάστηκε στο τέλος να αλλάξει ελαστικά και περιορίστηκε στην 5η θέση. Στον αγώνα αυτό είδαμε τον Εστεμπάν Οκόν να τερματίζει εντός βαθμών δίχως να αλλάξει ελατικά.

Η δράση μεταφέρθηκε στην αμερικανική ήπειρο, με τον Φερστάπεν να παίρνει δύο νίκες σε ΗΠΑ και Μεξικό. Ο αγώνας στο «Circuit of the Americas» εμπεριείχε μεγάλο ρίσκο από τους «ταύρους», που ρίσκαραν πολύ με τη στρατηγική τους. Ο Χάμιλτον προσπάθησε αλλά δεν επιτέθηκε ποτέ στον Ολλανδό που πήρε τη νίκη με διαφορά μόλις ενός δευτερολέπτου.

Στο Μεξικό το έργο του Φερστάπεν ήταν πολύ πιο εύκολο. Παρά το 1-2 της Mercedes στις κατατακτήριες, ο Ολλανδός έκανε μια εξαιρετική βουτιά στην εκκίνηση, πήρε την πρωτοπορία και έφτασε στην 9η του νίκη στο 2021. Ο Χάμιλτον κράτησε τον Πέρεζ πίσω του και πήρε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

image

Το κρεσέντο του Χάμιλτον

Το GP Βραζιλίας μπορεί επάξια να θεωρηθεί ως ένας από τους καλύτερους αγώνες της χρονιάς. Η Mercedes έβαλε νέο κινητήρα εκτός του προβλεπόμενου ορίου στον Χάμιλτον, που θα του έδινε 5 θέσεις ποινής στην εκκίνηση του Grand Prix. O Βρετανός ήταν άπιαστος στις κατατακτήριες και κατέκτησε με άνεση την pole position. Όμως η προσπάθειά του μηδενίστηκε, καθώς η πίσω αεροτομή δεν πέρασε τον τεχνικό έλεγχο για 0,2 χιλιοστά και ακυρώθηκε από τα αποτελέσματα.

Στη Βραζιλία είδαμε τον τελευταίο Αγώνα Sprint στο 2021 και χάρη στον Χάμιλτον ήταν ο καλύτερος της σεζόν. Από την τελευταία θέση κατάφερε να σκαρφαλώσει μέσα σε 24 γύρους στην 5η και έδειξε τις διαθέσεις του για την Κυριακή. Ο Βάλτερι Μπότας πήρε τη νίκη στο Sprint, με τον Φερστάπεν να είναι 2ος και η διαφορά στη βαθμολογία είχε ανέβει στους 21 βαθμούς.

Την Κυριακή είδαμε μια μανιώδη προσπάθεια από τον Χάμιλτον, που πραγματοποίησε ίσως την εμφάνιση της χρονιάς. Μέσα σε 6 γύρους ήταν ήδη στην 3η θέση πίσω από τις δύο Red Bull Racing. Δεν άργησε να περάσει τον Πέρεζ και έβαλε πλώρη για τον Φερστάπεν. Το προσπέρασμα στον Ολλανδό ήρθε δύσκολα, με τους δύο να βγαίνουν εκτός πίστας στον 48ο γύρο. Ο Βρετανός κατάφερε να προσπεράσει και να πάρει μια τεράστια νίκη, κάνοντας φανταστική εμφάνιση όλο το τριήμερο.

Το τελευταίο triple header της χρονιάς ολοκληρώθηκε στο Κατάρ, όπου κι εκεί ο Χάμιλτον κόντρα στα προγνωστικά πήρε τη νίκη. Ο Βρετανός κατάφερε να πάρει και την pole position, ενώ ο Μαξ Φερστάπεν εκκίνησε 7ος λόγω ποινής που δέχθηκε για παραβίαση αγωνιστικών κανονισμών. Όμως τίποτα δεν τον εμπόδισε από το να ανέβει στη 2η θέση και με τον ταχύτερο γύρο μείωσε τις απώλειες. Ο Φερνάντο Αλόνσο ανέβηκε στο βάθρο των νικητών για πρώτη φορά από το 2014.

Η Formula 1 επισκέφθηκε για πρώτη φορά τη Σαουδική Αραβία στην ιστορία της. Η διαφορά ανάμεσα στους Φερστάπεν και Χάμιλτον ήταν μόλις 8 βαθμοί με δύο αγώνες για το τέλος. Στις κατατακτήριες ο Φερστάπεν έχασε την pole position, ύστερα από λάθος του τον έστειλε στον τοίχο στην τελευταία του γρήγορη προσπάθεια. Την Κυριακή όμως είχαμε τεράστιες ανατροπές.

Η Mercedes είχε την πρωτοπορία μέχρι την εμφάνιση της κόκκινης σημαίας από το ατύχημα του Μικ Σουμάχερ. Ο Φερστάπεν πήρε το προβάδισμα, αλλά στη δεύτερη εκκίνηση υπερασπίστηκε τη θέση του με παράνομο τρόπο βγαίνοντας εκτός πίστας, ενώ μετά από πολλαπλές συγκρούσεις είχαμε εκ νέου κόκκινη σημαία. Στην τρίτη εκκίνηση ο Φερστάπεν πήρε την πρωτοπορία και είχε τον Χάμιλτον κολλημένο πίσω του.

Στην πρώτη τους μονομαχία, ο οδηγός της Red Bull έκοψε την πρώτη στροφή και διατήρησε τη θέση του. Αμέσως του δόθηκε εντολή ώστε να αφήσει τον Χάμιλτον να περάσει. Όμως ο τρόπος που το επέλεξε ήταν ανορθόδοξος, με τους δύο να έχουν και πάλι σύγκρουση, όμως με μικρή ζημιά για τον καθένα. Ο Χάμιλτον εν τέλει κατάφερε να περάσει και κάνοντας τον ταχύτερο γύρο πήρε τη νίκη και έφερε τους δύο ισόβαθμους με έναν αγώνα για το τέλος. Ο Μπότας με προσπέρασμα κυριολεκτικά λίγα μέτρα πριν τον τερματισμό στον Οκόν κατάφερε να ανέβει στο βάθρο.

Μετά τον αγώνα οι αγωνοδίκες εξέτασαν τη σύγκρουση ανάμεσα σε Φερστάπεν και Χάμιλτον και έκριναν πως ο Ολλανδός έκανε «brake testing» στον οδηγό της Mercedes. H ποινή που επεβλήθη στον οδηγό της Red Bull για αντιαθλητική συμπεριφορά ήταν 10 δευτερόλεπτα και δεν επηρέασε το αποτέλεσμά του.

image

Δραματικό φινάλε με Φερστάπεν πρωταθλητή

Η θεαματική σεζόν του 2021 θα ολοκληρωνόταν στο Άμπου Ντάμπι. Το μεγάλο φινάλε έμελλε να μας αφήσει καθηλωμένους μέχρι τον τελευταίο γύρο. Το Σάββατο ο Φερστάπεν πήρε μια επιπλέον δόση αυτοπεποίθησης παίρνοντας την pole position για σχεδόν τέσσερα δέκατα.

Ο αγώνας ήταν μια διαφορετική υπόθεση, με τον Χάμιλτον να κάνει την εκκίνηση της χρονιάς και να παίρνει την 1η θέση. Οι δυο οδηγοί έδωσαν μάχη στη στροφή 6 του εναρκτήριου γύρου, με τον Φερστάπεν να ωθεί εκτός πίστας τον Χάμιλτον που διατήρησε τη θέση του. Οι αγωνοδίκες όπως στο συμβάν των δύο στη Βραζιλία, έκριναν πως δεν έπρεπε να διερευνηθεί.

Έκτοτε είδαμε τον Πέρεζ να παίζει σημαντικό ρόλο όταν έπαιξε άμυνα σαν να κρινόταν η ζωή του και κόστισε στον Χάμιλτον 8 δευτερόλεπτα σε σχέση με τον Φερστάπεν. Ο Ολλανδόςόμως παρότι πλησίασε δεν είχε την ταχύτητα για να απειλήσει. Ο Χάμιλτον συνέχισε το μονόλογό του στην πίστα και είχε τον απόλυτο έλεγχο του αγώνα μέχρι τον 53ο γύρο.

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας έκανε την εμφάνισή του λόγω σύγκρουσης του Νικολά Λατίφι της Williams με τις μπαριέρες. Η ένταση είχε χτυπήσει κόκκινο και η Red Bull πήρε την απόφαση να φορέσει τη μαλακή γόμα ελαστικών στον Φερστάπεν, ενώ η Mercedes άφησε τον Χάμιλτον στην πίστα με τα ίδια ελαστικά

Όλα έδειχναν πως το GP Άμπου Ντάμπι θα ολοκληρωθεί πίσω από το Αυτοκίνητο Ασφαλείας. Την τελευταία λέξη στο πρωτάθλημα είχε ο Διευθυντής Αγώνα, Μάικλ Μάσι, ο οποίος με μια απόφαση που συζητήθηκε πολύ, έδωσε εντολή να επιστρέψει το αυτοκίνητο ασφαλείας στα pit. Έτσι είχαμε αγώνα για μόλις έναν γύρο και ο Φερστάπεν με φρέσκο σετ ελαστικών κατάφερε να προσπεράσει στη στροφή 5 τον Χάμιλτον που είχε πολύ φθαρμένα ελαστικά. Η πρωτοπορία άλλαξε στον τελευταίο γύρο του τελευταίου αγώνα, με μια άκρως απρόσμενη ανατροπή.

Ο Φερστάπεν έφτασε στη νίκη και παράλληλα κατάφερε να κατακτήσει το πρώτο πρωτάθλημα της καριέρας του, ενώ η Mercedes πήρε το πρωτάθλημα κατασκευαστών. Οι πανηγυρισμοί είχαν ξεκινήσει στο γκαράζ των «ταύρων» και στη γερμανική ομάδα οι ενστάσεις για το αποτέλεσμα πήγαιναν προς τα γραφεία των αγωνοδικών. Εν τέλει, δεν έγιναν δεκτές κι έτσι ο Ολλανδός έγινε επίσημα πρωταθλητής, παίρνοντας το τρόπαιο στο επίσημο γκαλά της FIA λίγες ημέρες αργότερα.

Η Formula 1 έζησε μια ξεχωριστή σεζόν το 2021 που είχε απίστευτες ανατροπές και εντυπωσιακές μονομαχίες εντός κι εκτός πίστας. Ο χρόνος θα δείξει αν αυτή ήταν η καλύτερη χρονιά στην ιστορία, όμως το σίγουρο είναι πως θα μείνει αξέχαστη.

Το 2022 πλησιάζει και μαζί έρχονται οι νέοι τεχνικοί κανονισμοί που θα αλλάξουν πλήρως την εικόνα των μονοθεσίων. Ο Μαξ Φερστάπεν καλείται να υπερασπιστεί το πρωτάθλημά του, ο Λιούις Χάμιλτον θα είναι πιο αποφασισμένος για το 8ο από ποτέ και οι υπόλοιπες ομάδες θέλουν να κλέψουν την παράσταση.

Δείτε την ανασκόπηση της σεζόν από τους Πάνο Σεϊτανίδη και Κώστα Παστρίμα.