ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

Kάρλος Ταβάρες: «Αρνείται να μας ακούσει η Ευρωπαϊκή Ένωση»

Kάρλος Ταβάρες: «Αρνείται να μας ακούσει η Ευρωπαϊκή Ένωση»

Kάρλος Ταβάρες: «Αρνείται να μας ακούσει η Ευρωπαϊκή Ένωση»

Ο πρόεδρος του ομίλου PSA και της Ενωσης Ευρωπαίων Αυτοκινητοκατασκευαστών μιλά για τα όρια εκπομπής ρύπων, τη δαιμονοποίηση των ντιζελοκινητήρων και τα κόστη της μελλοντικής κινητικότητας.

Ο Κάρλος Ταβάρες έδωσε μία πολύ «ζουμερή» συνέντευξη σε ελβετικό ιστότοπο, όπου πήρε θέση για τρία φλέγοντα θέματα της αυτοκίνησης. Για τα αυστηρότερα όρια εκπομπής διοξειδίου του άνθρακα, για τη δαιμονοποίηση των πετρελαιοκινητήρων και για τo μελλοντικό κόστος της νέας κινητικότητας. Οι απαντήσεις του Πορτογάλου έχουν ιδιαίτερο βάρος επειδή εκτός από πρόεδρος του ομίλου PSA, στον οποίο ανήκουν οι μάρκες Peugeot, Citroen, DS και Opel, είναι επικεφαλής και στον Σύνδεσμο Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών ACEA.

Eρ.: Η πολιτική έχει χαρακτηρίσει το ντίζελ νεκρό και έτσι αυξάνονται πάλι οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα στον στόλο των καινούριων αυτοκινήτων, με αποτέλεσμα να απειλούνται οι κατασκευαστές με δρακόντεια πρόστιμα. Πώς το χειρίζεστε αυτό;

Ταβάρες: «Ζούμε σε έναν κόσμο, όπου ανακοινώνουν οι εκπρόσωποι του λαού ουτοπικά μέτρα, τα οποία έχουν επιστημονικό και πρακτικό έλλειμμα. Το γεγονός είναι ότι ο πετρελαιοκινητήρας εκπέμπει 15% έως 20% λιγότερο διοξείδιο του άνθρακα σε σχέση με έναν κινητήρα βενζίνης. Οι πολιτικοί είναι συνυπεύθυνοι για την επιδείνωση του παγκόσμιου φαινομένου της υπερθέρμανσης επειδή ανακοίνωσαν τον ‘’θάνατο του ντίζελ’’. Τώρα πρέπει να ζήσουμε αναίτια τα ενδιάμεσα χρόνια μέχρι την ηλεκτροκίνηση με υψηλότερες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, επειδή προδοθήκαμε από τους εκλεγμένους εκπροσώπους του λαού.»

Ερ.: Δεν ήταν δυνατόν να επιστήσετε εσείς πάνω σε αυτό το θέμα την προσοχή των πολιτικών που παίρνουν τις αποφάσεις  ως πρόεδρος του Συνδέσμου Ευρωπαϊκών Αυτοκινητοβιομηχανιών, ΑCEA;

Ταβάρες: «Όχι, γιατί η ΕΕ δεν ήθελε με κανένα τρόπο να μας ακούσει. Δεν θέλει να κατηγορηθεί, ότι ευνοεί το λόμπι του αυτοκινήτου. Αυτό θα στοίχιζε πολλές ψήφους. Εμείς θέλαμε ωστόσο να εξηγήσουμε το θέμα καθαρά επιστημονικά και τεχνικά, ώστε να εμποδίσουμε την αύξηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα που καταγράφεται πλέον. Αναπνέουμε όλοι τον ίδιο αέρα και θα οφείλαμε να προσπαθήσουμε, να βελτιώσουμε την ποιότητά του.»

Ερ.: Ήδη έχουν επιβληθεί απαγορεύσεις στα ντίζελ μοντέλα και συζητούνται υψηλότεροι φόροι στα καύσιμα και για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα. Απειλείται η ελευθερία μετακινήσεων, όπως τη γνωρίζουμε σήμερα;

Ταβάρες: «Ναι. Κάποιοι από εμάς θα ξυπνήσουν σε ένα όχι ιδιαίτερα μακρινό μέλλον και θα διαπιστώσουν, ότι δεν θα είναι σε θέση να διατηρήσουν τη συνηθισμένη κινητικότητα. Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα είναι και παραμένουν ακριβότερα από τα μοντέλα βενζίνης και πετρελαίου. Επίσης το ρεύμα στους ταχυφορτιστές θα γίνει ακριβότερο, γιατί η ανάπτυξη επαρκούς αριθμού ταχυφορτιστών είναι απλά ακριβότερη. Επιπρόσθετα θα πρέπει να πούμε, ότι οι κυβερνήσεις στις χώρες της ΕΕ κερδίζουν σήμερα 440 δισεκατομμύρια ευρώ τον χρόνο από τους φόρους στα καύσιμα. Με την ηλεκτροκίνηση θα γίνεται αυτό το ποσόν ολοένα μικρότερο και τα κράτη θα αναζητήσουν άλλες πηγές εσόδων.»