Η ζέστη «απογειώνει» τους ρύπους των ντίζελ 

Πέτρος Σηφαλάκης
Η ζέστη «απογειώνει» τους ρύπους των ντίζελ 
Σύμφωνα με μια νέα έρευνα, οι πετρελαιοκινητήρες δεν ρυπαίνουν το ίδιο χειμώνα-καλοκαίρι και μάλιστα, οι διαφορές όσο ανεβαίνει η θερμοκρασία, είναι πολύ μεγάλες!

Νέα στοιχεία από τις εκπομπές ρύπων ενός ντίζελ στον πραγματικό κόσμο δείχνουν ότι τα οξείδια του αζώτου (NOx) πολλαπλασιάζονται με τη ζέστη! Η έρευνα έγινε από τη The Real Urban Emissions (TRUE) στην πόλη του Παρισιού και οι μετρήσεις αφορούν περισσότερα από 180.000 αυτοκίνητα, σύγχρονης τεχνολογίας Euro 6 αλλά και παλαιότερα, έως τα Euro 3.

Τα πιο σύγχρονα μοντέλα έχουν μεγαλύτερη διαφορά από εποχή σε εποχή, αφού οι ζέστες μπορεί να οδηγήσουν ένα Euro 6 να αποβάλλει έως και 30% περισσότερο οξείδιο του αζώτου (NOx) αλλά και διοξείδιο του άνθρακα (CO2).

Tα ίδια είναι και τα αποτελέσματα για τα φορτηγά και λεωφορεία σύγχρονης τεχνολογίας. Όταν αναφερόμαστε σε ζέστη, εννοούμε σε θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών Κελσίου. Όταν το θερμόμετρο ξεπεράσει και τους 35 βαθμούς Κελσίου, τότε η κατάσταση επιδεινώνεται ακόμη περισσότερο.

Πάντως πολύ ενδιαφέρον παρουσιάζει ο πίνακας που ακολουθεί παρακάτω, στον οποίο βλέπουμε ότι όσο η τεχνολογία των ντίζελ προχωρά, τόσο μεγαλύτερες διαφορές έχουν από χειμώνα σε καλοκαίρι. Ας πούμε, τα Euro 3 αποβάλλουν 7% περισσότερο σε θερμοκρασίες άνω των 30 βαθμών Κελσίου, τα Euro 4 15% περισσότερο, τα Euro 19% περισσότερο και η κορυφή ανήκει στα Euro 6 με 30% περισσότερο!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!