ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE

7 αερόσακοι για ειδικές αποστολές

7 αερόσακοι για ειδικές αποστολές

7 αερόσακοι για ειδικές αποστολές

Eπτά αερόσακοι νέου τύπου για αυτοκίνητα, μοτοσικλέτες, ποδήλατα και αναβάτες δημιουργούν υψηλότερα στάνταρ προστασίας κατά τις μετακινήσεις μας.

Δεκάδες χιλιάδες ζωές έχουν σώσει τα τελευταία χρόνια οι αερόσακοι στους δρόμους της Ευρώπης. Αυτό θα συνεχιστεί και μάλιστα με αποτελεσματικότερο τρόπο, καθώς λανσάρονται στην αγορά νέου τύπου airbags, που θα προσφέρουν ολοκληρωμένη προστασία ακόμη και σε εξεζητημένες περιπτώσεις. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα φουσκωτά μαξιλάρια δεν περιορίζονται μόνον στα αυτοκίνητα, αλλά προσφέρουν τις υπηρεσίες τους και στις μοτοσικλέτες, στα ποδήλατα και στους ίδιους τους αναβάτες μοτοσικλετών. Το gazzetta παρουσιάζει επτά καινοτόμους τύπους αερόσακων, οι οποίοι χρησιμοποιούνται ήδη σε μοντέλα παραγωγής ή βρίσκονται σε τελική φάση δοκιμών και εξέλιξης.

1. Εξωτερικός, πλευρικός αερόσακος

Η εταιρεία ZF παρουσίασε πρόσφατα το πρωτότυπο ενός εξωτερικού αερόσακου, ο οποίος θα ανοίγει στα πλευρά του αμαξώματος 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου πριν από μία πλευρομετωπική σύγκρουση. Ετσι δημιουργείται μία επιπρόσθετη ζώνη απορρόφησης ενέργειας και μειώνονται οι συνέπειες της πρόσκρουσης έως και 40%. Οι συγκεκριμένοι αερόσακοι έχουν 280 έως 400 λίτρα όγκο, όταν ανοίγουν πλήρως, δηλαδή είναι πέντε έως οκτώ φορές μεγαλύτεροι από ένα κλασικό airbag οδηγού.

2. Αερόσακος πίσω παρμπρίζ

Πρόκειται για μία πρωτοτυπία της Toyota, η οποία εφαρμόστηκε στο μικροσκοπικό μοντέλο iQ, που έχει αποσυρθεί λόγω μη ανταγωνιστικής τιμής από την Ευρώπη. Τα πίσω καθίσματα του iQ σχεδόν ακουμπούσαν στο παρμπρίζ, οπότε οι επιβάτες κινδύνευαν ανά πάσα στιγμή σε κάθε δυνατή οπισθομετωπική σύγκρουση. Ετσι δημιούργησε η Toyota έναν καινοτόμο αερόσακο, που φούσκωνε αστραπιαία και έπεφτε ανάμεσα στα πίσω καθίσματα και στο παρμπρίζ για την προστασία των επιβατών.

3. Αερόσακοι στις ζώνες ασφαλείας

Η Ford λανσάρισε στα μοντέλα παραγωγής της ειδικούς αερόσακους, ενσωματωμένους στις ζώνες ασφαλείας των πίσω καθισμάτων. Σε περίπτωση σύγκρουσης φουσκώνουν τα συγκεκριμένα μακρόστενα airbags και δημιουργούν ένα μαλακό μαξιλαράκι κατά μήκος της ζώνης, ώστε να μειώνονται οι ασκούμενες δυνάμεις πάνω στα σώματα και να αποφεύγονται τραυματισμοί, μώλωπες, κλπ.

4. Αερόσακος πεζών

Η Volvo λανσάρισε στο μοντέλο V40 τον πρώτο αερόσακο για πεζούς, που βρίσκεται μεταξύ του καπό του κινητήρα και των υαλοκαθαριστήρων και όταν ανοίγει καλύπτει ένα μεγάλο μέρος του μπροστινού παρμπρίζ. Ετσι, σε συγκρούσεις με πεζούς προσγειώνεται το άνω μέρος του σώματος με το κεφάλι πάνω στον μαλακό αερόσακο και όχι σε κάποια σκληρή μεταλλική ή κρυστάλλινη επιφάνεια και μειώνεται δραστικά η πιθανότητα θανατηφόρου τραυματισμού.

5. Αερόσακος μοτοσικλέτας

Η Honda Gold Wing αποτελεί μία μοτοσικλέτα βαρέων βαρών με κινητήρα 1.800 κ.εκ., η οποία φτιάχτηκε βεβαίως για ατέλειωτα ταξίδια. Οι Ιάπωνες την εφοδίασαν μάλιστα με αερόσακο προστασίας του αναβάτη, ο οποίος ανοίγει μπροστά από αυτόν και δεν τον αφήνει να εκτοξευθεί προς τα εμπρός, αν συγκρουστεί η μοτοσικλέτα. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγονται σοβαρότεροι τραυματισμοί.

6. Αερόσακος αναβάτη μοτοσικλέτας

Ενας επαναστατικός αερόσακος, που χρησιμοποιείται ήδη στους αγώνες μοτοσικλέτας, είναι χωρίς αμφιβολία το airbag, το οποίο είναι ενσωματωμένο σε ειδικά φτιαγμένο μπουφάν για μοτοσικλετιστές. Ο συγκεκριμένος αερόσακος ενεργοποιείται άμεσα, μόλις διαπιστώσουν οι αισθητήρες του, ότι ο αναβάτης είναι έτοιμος να πέσει από τη σέλα. Σε αυτή την περίπτωση, φουσκώνει ακαριαία το μπουφάν σαν τα ειδικά σωσίβια γιλέκα και έτσι αποτρέπεται η ορμητική πρόσκρουση του σώματος πάνω στο έδαφος.

7. Αερόσακος ποδηλάτη

O πρώτος αερόσακος τέτοιου είδους είναι ενσωματωμένος σε κράνος για ποδηλάτες, διαθέτει εξελιγμένους αισθητήρες και σε περίπτωση πτώσης φουσκώνει σε ένα εκατοστό του δευτερολέπτου. Προστατεύει ιδανικά το κεφάλι, αλλά και την αυχενική χώρα και είναι σύμφωνα με μελέτη του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ οκτώ φορές ασφαλέστερο από ένα συμβατικό κράνος ποδηλάτη. Η κατασκευάστρια εταιρεία Hovdings έχει πουλήσει πάνω από 150.000 τέτοια κράνη, τα οποία χρειάστηκε να ενεργοποιηθούν πάνω από 3.700 φορές για την προστασία των κατόχων τους σε ατυχήματα.