Πτώση 13,9% στην αγορά αυτοκινήτου το Μάρτιο

Πέτρος Σηφαλάκης
Πτώση 13,9% στην αγορά αυτοκινήτου το Μάρτιο
Μετά από μια αρκετά αξιόλογη πορεία δύο μηνών, ο Μάρτιος εμφανίζεται ελαφρώς «αποδυναμωμένος» και δίνει συνολική πτώση της αγοράς για το πρώτο τρίμηνο του έτους.

Ο Ιανουάριος και ο Φεβρουάριος ήταν δύο μήνες που τα κατάφεραν καλύτερα, σε ο,τι αφορά τις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της χώρας μας, από τους αντίστοιχους μήνες του 2018. Ωστόσο ο Μάρτης δεν ακολούθησε αυτή την τάση και εμφανίστηκε πιο αδύναμος από τον αντίστοιχο περσινό, δίνοντας παράλληλα και αρνητικό πρόσημο στο σύνολο των τριών πρώτων μηνών του 2019, έναντι αυτού του διαστήματος το 2018.

Συγκεκριμένα, ο Μάρτιος σημείωσε πτώση της τάξεως του 13,9%, από τον περσινό με συνολικές ταξινομήσεις στα 26.289 αυτοκίνητα, έναντι των 26.776. Θυμίζουμε πάντως ότι το 2018 ήταν, συγκριτικά με τα χρόνια μετά κρίσης, μία πολύ καλή χρονιά για το αυτοκίνητο στην Ελλάδα, οπότε τα στοιχεία συγκρίνονται με το καλύτερο έτος από το 2010 και μετά. Ακόμη είναι πολύ νωρίς για εκτιμήσεις που θα έχουν σχέση με το 2019, οι ειδικοί όμως το υπολογίζουν σχεδόν όπως και το 2018, με τις διαφορές να βρίσκονται στα σημεία.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) και η ΕΛΣΤΑΤ, που παρέχουν τα ανωτέρω στοιχεία, τονίζουν ότι τα αποτελέσματα του πρώτου τριμήνου του 2019 βρίσκονται 64,8% χαμηλότερα από το μέσο όρο προ κρίσης, δηλαδή τα χρόνια 2000-2009. Εκτός των αυτοκινήτων πάντως, είχαμε αυξήσεις στις ταξινομήσεις. Τα φορτηγά έκλεισαν το τρίμηνο με +5,3% ενώ οι μοτοσικλέτες άνω των 50 κυβικών εκατοστών παρουσίασαν αύξηση πωλήσεων κατά 6,8%. Να σημειώσουμε ότι στον αριθμό νέων ταξινομήσεων περιλαμβάνονται οι εισαγωγές μεταχειρισμένων μοντέλων από το εξωτερικό και βέβαια οι εταιρικές πωλήσεις σε στόλους (τύπου leasing).

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!