Η βενζίνη και τα ηλεκτρικά «τρώνε» τα ντίζελ αυτοκίνητα!

Gazzetta team
Η βενζίνη και τα ηλεκτρικά «τρώνε» τα ντίζελ αυτοκίνητα!
Πρωτοφανής για τα σύγχρονα δεδομένα της αυτοκίνησης είναι η υποχώρηση των ντίζελ μοντέλων στην αγορά, όπως αποτυπώνεται από τις πωλήσεις του δεύτερου τετραμήνου του 2018 στην Ευρώπη.

Οι «εικασίες» και οι προβλέψεις για το μέλλον της αυτοκίνησης λένε ότι τα ντίζελ θα χάσουν σημαντικό έδαφος, όσο και αν κάποιοι δεν θέλουν να το πιστέψουν. Αυτό που δεν μπορεί να αμφισβητηθεί από κανέναν πάντως, είναι η... ωμή πραγματικότητα, όπως τη βλέπουμε με αριθμούς. Στην Ευρώπη, το δεύτερο τετράμηνο του 2018, η πτώση των πετρελαιοκίνητων μοντέλων είναι δραματική και συγκεκριμένα, αντιπροσωπεύουν πλέον μόλις το 36,3% των νέων αυτοκινήτων.

Στον αντίποδα, η «βενζίνη» ανεβαίνει συνεχώς, με ποσοστό 56,7% μεταξύ των νέων ταξινομήσεων στην ευρωπαϊκή ένωση, ενώ η νέα τάση λέγεται «ηλεκτρικά αυτοκίνητα» με 1,7%, που σαν αριθμός μπορεί να μην εντυπωσιάζει, όμως είναι αρκετά μεγαλύτερος από το πρόσφατο παρελθόν. Τα υβριδικά, έχουν μερίδιο 3,6% και τα αυτοκίνητα εναλλακτικού καυσίμου (όπως φυσικό αέριο ή υγραέριο, από το εργοστάσιο) βρίσκονται στο 1,7%.

Για να αναλύσουμε λίγο περισσότερο τα νέα οχήματα με μπαταρίες, θα αναφέρουμε ότι τα ηλεκτρικά έχουν αυξήσει τις πωλήσεις τους κατά 45,5% συγκριτικά με την αντίστοιχη περίοδο πέρυσι και τα υβριδικά κατά 49,2%. Συνολικά πουλήθηκαν 72.168 αυτοκίνητα που φορτίζουν σε πρίζα (υβριδικά ή ηλεκτρικά), ενώ για τα αυτοκίνητα που «καίνε» LPG ή CNG (υγραέριο και φυσικό αέριο αντίστοιχα) το μερίδιό τους έχει αυξηθεί, με +35,2%. Καταλυτικό ρόλο σε αυτή την αύξηση έπαιξε η ζήτηση για τα οχήματα φυσικού αερίου, με ένα εμφατικό +139,8%! Οι χώρες που ζήτησαν περισσότερα οχήματα με CNG ή LPG είναι η Ισπανία και Γερμανία με +79,4% και +72,1% αντίστοιχα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!