Οι εκπομπές ρύπων «σκοτώνουν» τα νέα αυτοκίνητα

Gazzetta team
Οι εκπομπές ρύπων «σκοτώνουν» τα νέα αυτοκίνητα
Ο τρόπος μετρήσεων ρύπων και κατανάλωσης άλλαξε και πολλοί κατασκευαστές έχουν «πονοκέφαλο», καθώς αναγκάζονται να σταματήσουν την παραγωγή μερικών, συνήθως γρήγορων, μοντέλων τους.

Μέχρι πριν λίγο καιρό οι κατασκευαστές αυτοκινήτων μετρούσαν την κατανάλωση και τις εκπομπές ρύπων με έναν τέτοιο τρόπο, που απείχαν σημαντικά από την πραγματικότητα αφού η διαδικασία γινόταν σε εργαστηριακό περιβάλλον και όχι πραγματικές συνθήκες. Ο τρόπος αυτός ονομαζόταν NEDC, όμως πλέον μετονομάστηκε σε WLTP και δεν άλλαξε απλώς το όνομα, αλλά ολόκληρη η διαδικασία, όπως μπορείτε να διαβάσετε εδώ αναλυτικά.

Τα νέα παιχνίδια της Novomatic, με εντυπωσιακά γραφικά και δυνατό ήχο, μόλις έφτασαν στην Sportingbet.gr! (21+) * Ισχύουν Οροι και Προϋποθέσεις

Εδώ και μερικούς μήνες λοιπόν, οι εταιρείες αυτοκινήτων αναγκάστηκαν να κάνουν διάφορες αλλαγές στο λογισμικό των κινητήρων των μοντέλων που πουλούν ή ακόμη και να τοποθετήσουν κάποιο φίλτρο μικροσωματιδίων, για να πληρούν τις αυστηρές προδιαγραφές ρύπων Euro που ισχύουν και με τον νέο, πιο απαιτητικό κύκλο μετρήσεων.

Ωστόσο μερικά αυτοκίνητα έχουν πέσει «θύμα» του WLTP και αυτό γίνεται γιατί η εκάστοτε εταιρεία, μπορεί να κρίνει πως δεν υπάρχει νόημα να αναβαθμίσει το συγκεκριμένο μοντέλο. Συνήθως, πρόκειται για σπορ κατασκευές με ενεργοβόρα μοτέρ, όπως για παράδειγμα η BMW M3. Το εν λόγω ταχύτατο σεντάν θα σταματήσει να παράγεται καθώς η BMW πιστεύει πως δεν υπάρχει νόημα να αναβαθμίσει το λογισμικό της.

Αυτό δεν γίνεται γιατί η φίρμα δεν θέλει πια την M3 στην γκάμα της αλλά γιατί σύντομα θα παρουσιαστεί η νέα τριάρα και η M ούτως ή άλλως θα αποσυρόταν, οπότε αυτό γίνεται απλώς λίγο νωρίτερα. Η M4, στον αντίποδα, που χρησιμοποιεί ακριβώς τον ίδιο κινητήρα, θα αναβαθμιστεί για να πληρεί της προδιαγραφές ρύπων και με τον κύκλο WLTP, επειδή το μοντέλο που θα την αντικαταστήσει θα έρθει αργότερα.

Άλλο ένα παράδειγμα, είναι το Golf GTI της Volkswagen. Η φίρμα από το Βόλφσμπουργκ θα «κόψει» τη βασική έκδοση GTI των 230 ίππων και θα συνεχίσει μόνο με την GTI Performance, με τα 245 άλογα. Πάντως, ο WLTP έχει φέρει «πονοκέφαλο» σε πολλές εταιρείες, καθώς θα πρέπει όλα τα μοντέλα που πωλούνται από τον Οκτώβρη του 2018 και μετά να είναι μετρημένα με βάση αυτόν τον κύκλο, ανεξάρτητα αν υπήρχαν στην αγορά από πιο νωρίς.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!