Mε κάμερες και από μακριά οι εξετάσεις οδήγησης

Gazzetta team
Mε κάμερες και από μακριά οι εξετάσεις οδήγησης
Με εξεταστές σε ειδικούς χώρους, που θα ελέγχουν με κάμερες τις ικανότητες των υποψήφιων οδηγών, θέλει να βάλει η κυβέρνηση τέλος στα διπλώματα οδήγησης «κατά παραγγελία».

Από έναν ειδικό χώρο ελέγχου θα παρακολουθούν στο μέλλον οι εξεταστές τους υποψήφιους οδηγούς και θα αξιολογούν τις ικανότητές τους. Μάλιστα, το control room θα μπορεί να βρίσκεται εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά από το σημείο, όπου πραγματοποιείται η εξέταση για το δίπλωμα οδήγησης, ώστε να μην υπάρχει επαφή μεταξύ του εξεταστή, του εξεταζόμενου και της σχολής οδήγησης. Με αυτόν τον τρόπο ευελπιστούν να βάλουν τέρμα οι αρμόδιες Αρχές στα κυκλώματα διαφθοράς μέσω των οποίων παραδίδονται διπλώματα οδήγησης «δια αλληλογραφίας» σε άτομα, που δεν διαθέτουν τις απαιτούμενες γνώσεις για να πιάσουν το τιμόνι.

Ο Πανελλήνιος Σύλλογος Εκπαιδευτών Οδήγησης πραγματοποίησε ήδη προσομείωση μίας εξέτασης τέτοιου τύπου, χρησιμοποιώντας ένα αυτοκίνητο με μία εσωτερική και δύο εξωτερικές κάμερες. Τα πρώτα αποτελέσματα ήταν θετικά, ενώ και το αρμόδιο Υπουργείο επεξεργάζεται μία ανάλογη λύση, την οποία θέλει να τελειοποιήσει το επόμενο διάστημα. Ταυτόχρονα γίνονται προσπάθειες να μην κοστίζει ακριβά η απαιτούμενη τεχνική υποδομή, ώστε να μην επιβαρυνθούν υπέρμετρα οι σχολές οδηγών.

Το κόστος απόκτησης διπλώματος οδήγησης στην Ελλάδα κυμαίνεται κανονικά γύρω στα 750 ευρώ με βάση τα παράβολα και τις προβλεπόμενες ώρες εκπαίδευσης, όμως στην αγορά υπάρχουν επιτήδειοι που προσφέρουν πολύ φτηνότερα διπλώματα οδήγησης μέσω παράνομων καναλιών. Η εξέταση από μακριά και χωρίς επαφή μεταξύ εξεταστή και εξεταζόμενου θα αποτελέσει ένα καθοριστικό βήμα για την πάταξη τέτοιων κυκλωμάτων.

Όπως τονίζουν οι Εκπαιδευτές Οδήγησης και Κυκλοφοριακής Αγωγής, αυτό δεν αρκεί. Είναι προφανές, ότι πρέπει να δημιουργηθούν νέες γενιές οδηγών, εκπαιδευμένες στο μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής από πολύ μικρές ηλικίες. Το αρμόδιο Υπουργείο ανακοίνωσε τη εισαγωγή του συγκεκριμένου μαθήματος στα σχολεία, αν και η μία ώρα ανά δεκαπενθήμερο κρίνεται πολύ λίγη και ακούγεται περισσότερο σαν άλλοθι και όχι σαν πραγματική λύση. Ειδικότερα σε μία χώρα σαν την Ελλάδα, με την απουσία οδηγικής Παιδείας και τις εκατόμβες θυμάτων από τροχαία δυστυχήματα, θα ήταν απαραίτητο να γίνει το μάθημα της Κυκλοφοριακής Αγωγής υποχρεωτικό και κύριο. Στο κάτω – κάτω μιλάμε για την ίδια τη ζωή μας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!