Το φθινόπωρο έφερε την άνοιξη στις πωλήσεις αυτοκινήτων

Γιώργος Βαρίνος
Το φθινόπωρο έφερε την άνοιξη στις πωλήσεις αυτοκινήτων
Με διψήφιο θετικό πρόσημο στο πρώτο δεκάμηνο του έτους και άνω του 20% τον Οκτώβριο, τρέχει η αφορά των καινούριων αυτοκινήτων στη χώρα μας.

Ημέρες αισιοδοξίας ζει ο κλάδος του αυτοκινήτου στην Ελλάδα, που είδε τις πωλήσεις να αυξάνονται κατά 11,7% το διάστημα Ιανουαρίου – Οκτωβρίου, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα το 2016.

Σημαντικά μεγαλύτερο ήταν το ποσοστό αύξησης τον Οκτώβριο του, σε σχέση με τον ίδιο μήνα πέρυσι, που έφτασε στο 26,2%. Σε απόλυτα νούμερα, τον Οκτώβριο του 2017 ταξινομήθηκαν 6.306 καινούρια επιβατικά αυτοκίνητα, ενώ τον αντίστοιχο μήνα του 2016 5.995. Το πρώτο δεκάμηνο του 2017 ο αριθμός αυτός ανήλθε στα 76.164 αυτοκίνητα, έναντι 68.211 το ίδιο διάστημα του 2016.

Το 2017 έφερε και μια ποιοτική βελτίωση. Η τεράστια ψαλίδα των εταιρικών πωλήσεων, σε σχέση με αυτές σε ιδιώτες, που έφτανε το 40% αρχίζει να κλείνει. Συγκεκριμένα επήλθε μια άνοδος 12,8 στη ζήτηση από ιδιώτες, που δείχνει ότι πλέον αρχίζει να ισορροπεί η παράδοξη αναλογία 70:30 των εταιρικών έναντι των ιδιωτικών αγορών αυτοκινήτων.

Όσον αφορά στις μάρκες, στην κορυφή των πωλήσεων και το 2017 παραμένει η Toyota, με το Yaris να αποδεικνύεται το απόλυτο best seller της ελληνικής αγοράς. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Nissan, η οποία βλέπει το ανανεωμένο Qashqai να συνεχίζει την παντοκρατορία του στα μικρά - μεσαία οικογενειακά αυτοκίνητα και το νέο Micra να αποτελεί ένα ακόμα δυνατό χαρτί στη γκάμα της. Στην τρίτη θέση η VW, με τα Golf και Polo να αποτελούν σταθερές αξίες στην κατηγορία τους, το πρώτο ανανεωμένο και το δεύτερο εντελώς νέο για το 2017. Οι Opel και Peugeot κλείνουν την πεντάδα, με πολύ μικρές διαφορές ταξινομήσεων σε απόλυτα νούμερα μεταξύ τους.

Από την άλλη πλευρά, η κατάσταση δεν είναι διόλου ρόδινη για τις μοτοσικλέτες. Το πρώτο δεκάμηνο του 2017 η μείωση στις πωλήσεις τους έχει φτάσει στο 24,2% σε σχέση με το ίδιο διάστημα του 2016. Ταυτόχρονα, το 90% των πωλήσεων αφορά μικρές μοτοσικλέτες έως 400 κ.εκ., με όλες τις υπόλοιπες πάνω από αυτό το όριο να μοιράζονται ένα ποσοστό μόλις 10%.

Παρά το θετικό πρόσημο στις πωλήσεις νέων αυτοκινήτων, η αισιοδοξία στην αγορά είναι συγκρατημένη, καθώς δεν πρέπει να ξεχνάμε ότι σε σχέση με το μέσο όρο της δεκαετίας 2000 – 2009, οι ταξινομήσεις παραμένουν μειωμένες κατά 68,1%. Για το 2017, η πρόβλεψη των ετήσιων πωλήσεων βρίσκεται στο επίπεδο των 88.000 περίπου, ενώ για το 2018 εκπρόσωποι της αγοράς εκτιμούν ότι θα επέλθει μια ακόμα αύξηση, που θα ανεβάσει τις ταξινομήσεις πάνω από το «ψυχολογικό» όριο των 100.000.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!