Ποιες είναι οι πιο πολύτιμες μάρκες;

Toyota, Mercedes και BMW είναι οι τρεις εταιρείες αυτοκινήτων με τα πολυτιμότερα ονόματα, ενώ η Nissan εμφανίζει τη δυναμικότερη άνοδο μεταξύ των αυτοκινητοκατασκευαστών.

Ποιες είναι οι πιο πολύτιμες μάρκες;

Βασίλισσα των αυτοκινητοβιομηχανιών αναδείχθηκε πάλι και για το 2016 η Toyota. Η ιαπωνική μάρκα κατέλαβε στην ετήσια έρευνα Best Global Brands της εταιρείας συμβούλων Interbrand την πέμπτη θέση μεταξύ όλων των εταιρειών στον κόσμο. Η έρευνα υπολογίζει την αξία των μεγάλων επιχειρήσεων και σχηματίζει σύμφωνα με αυτήν μία παγκόσμια κατάταξη.

Η Toyota ήταν για εφέτος η πιο πολύτιμη αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς σημείωσε αύξηση της περυσινής αξίας της κατά 9%, δηλαδή πάνω από 4 δις δολάρια. Πάνω από τους Ιάπωνες πλασαρίστηκαν μόνον οι Apple, Google, CocaCola και Microsoft. Το βάθρο των πολυτιμότερων εταιρειών αυτοκινήτου συμπληρώνουν οι γερμανικές μάρκες Mercedes και BMW, που καταλαμβάνουν αντίστοιχα την 9η και την 11η θέση της γενικής κατάταξης. Η Mercedes εκτιμήθηκε από την Interbrand ότι αύξησε την αξία της σε σχέση με πέρυσι κατά 18% και η BMW κατά 12%.

Το 2016 υπήρξαν βεβαίως κάποιοι μεγάλοι κερδισμένοι, αλλά και χαμένοι. Στους πρώτους συγκαταλέγεται χωρίς αμφιβολία η Nissan, η οποία έγινε 22% πιο πολύτιμη τον τελευταίο χρόνο και ανέβηκε έξι θέσεις, δηλαδή από το νούμερο 49 της παγκόσμιας κατάταξης στο νούμερο 43. Αντίθετα, το σκάνδαλο Dieselgate επηρέασε αρνητικά τη Volkswagen, που έπεσε από την 35η θέση στην 40η και είδε την αξία της να μειώνεται κατά 9%.

Στα αξιοσημείωτα της έρευνας περιλαμβάνεται και η εμφάνιση της Tesla για πρώτη φορά στη λίστα με τις 100 μεγαλύτερες επιχειρήσεις στον πλανήτη. Οι άνθρωποι της Interbrand υπολογίζουν την αξία μίας μάρκας μέσα από έναν σύνθετο τρόπο και με βάση την οικονομική δύναμη της επιχείρησης, τον βαθμό που επηρεάζει τις αποφάσεις των καταναλωτών και την επιρροή της μάρκας στα μελλοντικά έσοδα του ομίλου της. Η αξία μίας μάρκας δεν ταυτίζεται λοιπόν με την πραγματική εμπορική αξία της, αλλά διαφέρει –ορισμένες φορές μάλιστα σημαντικά- από αυτήν.

Δείτε τη θέση που κατέχουν οι σημαντικότερες μάρκες αυτοκινήτων στη γενική κατάταξη των 100 πιο πολύτιμων εταιρειών σε όλον τον κόσμο. Στην παρένθεση η αύξηση (ή η μείωση) της αξίας τους το 2016 σε σύγκριση με το 2015.

Oι πολυτιμότερες μάρκες αυτοκινήτων

5. Toyota (+ 9 %)

9. Mercedes (+ 18 %)

11. BMW (+ 12 %)

21. Honda (- 4 %)

33. Ford (+ 12 %)

35. Hyundai (+ 11 %)

38. Audi (+ 14 %)

40. VW (-9%)

43. Nissan (+ 22 %

50. Porsche (+ 18 %)

69. Kia (+ 12 %)

78. Land Rover (+ 11 %)

88. Mini (+ 18 %)

100. Tesla (νέα παρουσία)