Ρυπαίνει και η Fiat;

Gazzetta team
Ρυπαίνει και η Fiat;
Τελικά η VW φαίνεται να ήταν μόνο η κορυφή του παγόβουνου ενός ευρύτερου προβλήματος χειραγώγησης των ρύπων στους κινητήρες diesel.

Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, όπως δείχνουν οι συνεχείς αναφορές από διάφορες έρευνες κρατικών και ιδιωτικών φορέων, φαίνεται ότι είχαν ως κοινή σχεδόν πρακτική τη χειραγώγηση των ρύπων των αυτοκινήτων τους. Η παραδοχή εκ μέρους της Mitsubishi ότι εκτελούσε με λάθος υπολογισμούς τον κύκλο των επίσημων δοκιμών κατανάλωσης σε δύο μοντέλα με τα δικά της σήματα και δύο της Nissan στην Ιαπωνία την περασμένη εβδομάδα, καθώς και τα αποτελέσματα έρευνας της Ομοσπονδιακής Αρχής Μεταφορών στη Γερμανία (KBA), καταδεικνύουν ακριβώς αυτό.

Η Fiat βρίσκεται υπό έρευνα από τις γερμανικές αρχές καθώς, μετά από σχετικές δοκιμές, ορισμένα οχήματά της διέκοπταν τη λειτουργία των συστημάτων διαχείρισης των ρύπων μετά από διάστημα συνεχούς λειτουργίας του κινητήρα για 22 λεπτά. Μια επίσημη δοκιμή εκπομπής ρύπων σύμφωνα με τον τυποποιημένο κύκλο στο εργαστήριο, διαρκεί περίπου 20 λεπτά.

Οι εκθέσεις δείχνουν ότι το φαινόμενο παρατηρήθηκε σε ένα Fiat 500X, ενώ η εφημερίδα Bild am Sonntag που δημοσίευσε το θέμα, επικοινώνησε με τη Fiat που αρνήθηκε να σχολιάσει σχετικά.

Οι γερμανικές αρχές πραγματοποίησαν δοκιμές σε μοντέλα δεκάδων κατασκευαστών, αλλά ο Γερμανός υπουργός μεταφορών Αλεξάντερ Ντόμπριντ, ανακοινώνοντας τα αποτελέσματα σε πολλά πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα την περασμένη Παρασκευή, δήλωσε ότι: «θα πρέπει να πραγματοποιήσουμε περαιτέρω δοκιμές σε μοντέλα Fiat».

Για τους υπόλοιπους κατασκευαστές, ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας συνέστησε να προχωρήσουν οικειοθελώς σε ανακλήσεις για όσα μοντέλα με κινητήρες πετρελαίου διαπιστώθηκε ότι εκπέμπουν υπερβολική ποσότητα οξειδίων του αζώτου, κατά τη διάρκεια των μετρήσεων σε πραγματικές συνθήκες. Σημειώνεται ότι τα μοντέλα αυτά, πληρούν τις νόμιμες απαιτήσεις εκπομπής ρύπων βάσει των εργαστηριακών μετρήσεων.

Μέχρι στιγμής, μόνο η Audi, η Mercedes, η Opel, η Porsche και η Volkswagen έχουν δηλώσει ότι θα προχωρήσουν σε ανακλήσεις όπου κρίνεται απαραίτητο. Ταυτόχρονα, εδώ και αρκετούς μήνες, οι Citroen, Peugeot και Opel έχουν ανακοινώσει ότι μαζί με την κατανάλωση και τους ρύπους των κινητήρων τους βάσει των τυποποιημένων μετρήσεων, θα δημοσιεύουν και τις αντίστοιχες σε πραγματικές συνθήκες.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!