«Ο Δεκάλογος» του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου

Πέτρος Πιτσίνης
«Ο Δεκάλογος» του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου
Η Ευρώπη δεν είναι απλά η γενέτειρα του αυτοκινήτου, αλλά παραμένει στενά δεμένη με τον χώρο των τεσσάρων τροχών! Tι πρέπει λοιπόν να γνωρίζετε για τα μοντέλα ‘’made in Europe’’.
Πόσοι Ευρωπαίοι απασχολούνται στον κλάδο του αυτοκινήτου; Πώς έχουν εξελιχθεί τα οχήματα made in Europe τις τελευταίες δεκαετίες και τι ποσοστό της παγκόσμιας παραγωγής κατέχει η Γηραιά Ήπειρος; Οι απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα –και όχι μόνον- περιλαμβάνονται στον «Δεκάλογο του ευρωπαϊκού Αυτοκινήτου», που ακολουθεί. «Ο Δεκάλογος» του ευρωπαϊκού αυτοκινήτου 1. Τα αυτοκίνητα αποτελούν το υπ’ αριθμόν Ένα μεταφορικό μέσο στην Ευρώπη. 2. Πάνω από το 70% των διαδρομών πραγματοποιείται με αυτοκίνητο, είτε με Ι.Χ. είτε με ταξί είτε με τη μέθοδο του car sharing, όπου μοιραζόμαστε τη χρήση του με άλλους. 3. Περίπου το 21% της παγκόσμιας παραγωγής αυτοκινήτων προέρχεται από την Ευρώπη, όπου κατασκευάζονται κάθε χρόνο γύρω στα 15 εκατ. μονάδες. 4. Το 5,6% του ευρωπαϊκού πληθυσμού, δηλαδή γύρω στα 12,1 εκατ. κατοίκων, εργάζεται στον τομέα της αυτοκίνησης. 5. Η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία έχει σαφώς εξαγωγικό προσανατολισμό και εμφανίζει ένα ετήσιο εμπορικό πλεόνασμα της τάξης των 95,1 δισεκατομμυρίων ευρώ. 6. Τα ευρωπαϊκά αυτοκίνητα είναι –βάσει προδιαγραφών- τα καθαρότερα, ασφαλέστερα και πιο αθόρυβα στον κόσμο. 7. Ο μέσος κινητήρας ενός μοντέλου, που κατασκευάστηκε πρόσφατα στην Ευρώπη, εκπέμπει 28 φορές λιγότερα μονοξείδια του άνθρακα σε σχέση με πριν 20 χρόνια. 8. Το 70% των καινούριων μοντέλων, που ταξινομήθηκαν το 2014, εξέπεμπαν λιγότερα από 130 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά χιλιόμετρο. 9. Ένα μέσο νέο ευρωπαϊκό αυτοκίνητο καταναλώνει 15% λιγότερα καύσιμα ανά 100 χλμ. σε σχέση με ένα αντίστοιχο μοντέλο ηλικίας δέκα ετών. 10. Ο θόρυβος των επιβατηγών μοντέλων Ι.Χ. έχει μειωθεί από το 1970 έως σήμερα κατά 90%.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!