Mύθος «το γυναικείο αυτοκίνητο»;

Δύο έρευνες αποκαλύπτουν, ότι οι γυναίκες ερωτεύονται κεραυνοβόλα το αυτοκίνητο που τους ταιριάζει, ενώ επιλέγουν κυρίως με οδηγό την ασφάλεια και το…πορτοφόλι.

Mύθος «το γυναικείο αυτοκίνητο»;

Το κλισέ του γυναικείου αυτοκινήτου, δηλαδή ενός μικρού μοντέλου με γλυκούτσικες γραμμές και μοδάτο χρώμα, καταρρίπτουν δύο πρόσφατες έρευνες. Η πρώτη προέρχεται από το γερμανικό πανεπιστήμιο του Νίντεραϊν και σύμφωνα με αυτήν «δεν υπάρχει τυπικό γυναικείο αυτοκίνητο». Η διευθύντρια του διεθνώς αναγνωρισμένου ερευνητικού κέντρου ‘’Frau und Auto’’ (Γυναίκα και Αυτοκίνητο), Ντόρις Κόρτους – Σούλτες, τονίζει, ότι γυναίκες και άνδρες έχουν συνήθως παρόμοιες απαιτήσεις από το καινούριο τους Ι.Χ.

Μία δεύτερη έρευνα προέρχεται από τη Nissan, η οποία ερωτά σταθερά κάθε χρόνο γυναίκες οδηγούς από την Ευρώπη, την Ιαπωνία, την Κίνα και τις ΗΠΑ για τις προτεραιότητές τους σχετικά με το αυτοκίνητο.

Στην τελευταία έκθεση της Nissan αποκαλύπτεται, ότι οι γυναίκες ερωτεύονται γρηγορότερα από τους άνδρες ένα μοντέλο και συνήθως αρκεί η πρώτη ματιά, για να κατασταλάξουν, αν το βρίσκουν ελκυστικό. Ωστόσο τα κριτήριά τους δεν περιορίζονται μόνον στο ντιζάιν, αλλά το συγκεκριμένο αυτοκίνητο πρέπει να τους αρέσει σαν ολότητα, δηλαδή να συνδυάζει το στυλ και την πρακτικότητα και να ταιριάζει στην προσωπικότητά τους.

Επίσης οι κυρίες δεν δίνουν μεγάλη έμφαση στην κοινωνική καταξίωση, που μπορεί να δίνει στον κάτοχό του ένα μοντέλο μίας συγκεκριμένης μάρκας. Αντίθετα τις ενδιαφέρει να επιβιβάζονται και να αποβιβάζονται εύκολα οι ίδιες και τα παιδιά τους από το όχημα. Μία υπερυψωμένη θέση οδήγησης θεωρείται μεγάλο πλεονέκτημα, γιαυτό και τα SUV έχουν τα τελευταία χρόνια την τιμητική τους στις προτιμήσεις του ωραίου φύλου.

Για τις γυναίκες είναι εξάλλου σημαντικότερη η παράμετρος της ασφάλειας απ΄ ό,τι για τους άνδρες, ενώ δείχνουν θετικότερη διάθεση απέναντι στα ηλεκτρονικά συστήματα υποστήριξης του οδηγού. Οι Γερμανίδες ενδιαφέρονται περισσότερο για καινοτόμες τεχνολογίες στο αυτοκίνητό τους, όμως οι Ισπανίδες και οι Ιταλίδες είναι διατεθειμένες να πληρώσουν ακριβότερα για ένα μοντέλο με υψηλές περιβαλλοντικές προδιαγραφές.

Εννοείται, ότι το οικονομικό μπαίνει από τις κυρίες σε απόλυτη προτεραιότητα και σίγουρα πιο ψηλά σε σχέση με τους άνδρες οδηγούς. Οι γυναίκες δεν εξετάζουν μόνον την τιμή αγοράς, αλλά περνούν από κόσκινο το κόστος καυσίμου (βλέπε κατανάλωση), τα τέλη κυκλοφορίας και τα ασφάλιστρα. Το ισχυρό φύλο από την πλευρά του δεν βάζει τόσο ψηλά στη λίστα των προτεραιοτήτων του αυτές τις παραμέτρους, αλλά εξακολουθεί να ενδιαφέρεται έντονα για τις αποδόσεις και τις επιδόσεις του κινητήρα.

Οι ίδιες οι κυρίες απορρίπτουν την ιδέα ενός μοντέλου, εξελιγμένου αποκλειστικά με τις δικές τους προτεραιότητες. Η Volvo το βίωσε αυτό με το πρωτότυπο YCC, που είχε παρουσιάσει το 2004 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης. Το συγκεκριμένο μοντέλο είχε εξελιχθεί αποκλειστικά από γυναίκες για γυναίκες, προκαλώντας έτσι μεγάλες συζητήσεις μεταξύ του ωραίου φύλου. Σήμα κατατεθέν του φουτουριστικού τετραθέσιου coupe ήταν τα προστατευτικά από καουτσούκ περιμετρικά του αμαξώματος και δύο τεράστιες πόρτες, που άνοιγαν σαν φτερά και διευκόλυναν την πρόσβαση στο εσωτερικό του. Τελικά, οι αντιδράσεις ήταν τόσο έντονες, ώστε να μην προχωρήσει η σουηδική εταιρεία στη δημιουργία ενός τέτοιου μοντέλου παραγωγής.

frauauto2.jpg

Σήμα κατατεθέν του Volvo YCC ήταν τα προστατευτικά του αμαξώματος από καουτσούκ.

frauauto3.jpg

Οι δύο πόρτες του Volvo YCC άνοιγαν σαν φτερά για ευκολότερη πρόσβαση.