Επτά αμαρτίες στο τιμόνι

Πέτρος Πιτσίνης
Επτά αμαρτίες στο τιμόνι
Αγνοια και αμέλεια προκαλούν φθορές και βλάβες στα αυτοκίνητά μας, οι οποίες επιβαρύνουν το πορτοφόλι μας. Ιδού επτά από τα πιο συνηθισμένα λάθη του οδηγού!
Δεν αρκεί να είναι ένα αυτοκίνητο από μόνο του αξιόπιστο, αν δεν γνωρίζει ο οδηγός του τα βασικά. Γιατί σε μία τέτοια περίπτωση προκαλούνται πρόωρες φθορές και βλάβες, για τις οποίες φταίει ο ιδιοκτήτης του οχήματος και θα κληθεί να τις πληρώσει ακριβά στο συνεργείο. Ας δούμε όμως επτά από τα πιο συνηθισμένα λάθη στο τιμόνι, αν και ο κατάλογος θα μπορούσε να είναι βέβαια ακόμη μεγαλύτερος! 1. Καβάλημα πεζοδρομίων Τα λάστιχα επιβαρύνονται ιδιαίτερα, όταν πατούν μισά στο πεζοδρόμιο και μισά βρίσκονται στον αέρα. Ταλαιπωρούνται επίσης, όταν παρκάρουμε κολλητά στα πεζοδρόμια και πιέζονται τα μάγουλά τους. 2. Λάθος πίεση ελαστικών Επιβάλλεται να ελέγχουμε την πίεση των ελαστικών (σε κρύα κατάσταση) κάθε δύο εβδομάδες. Η χαμηλότερη πίεση προκαλεί πρόωρη φθορά του πέλματος και αυξάνει την κατανάλωση καυσίμου. Σε ακραίες περιπτώσεις μπορεί ακόμη και να κλατάρει ένα ελαστικό. 3. Πατινάρισμα συμπλέκτη Πολλοί οδηγοί έχουν την κακή συνήθεια να ακουμπούν απαλά το αριστερό πόδι πάνω στο πεντάλ του συμπλέκτη και ενώ το όχημα κινείται. Αυτό συμβαίνει συχνότερα σε συνθήκες πυκνής κυκλοφορίας (stop and go). Ωστόσο ακόμη και αυτό το απαλό άγγιγμα είναι αρκετό, για να φθείρει γρηγορότερα τον συμπλέκτη και να μας στείλει νωρίτερα από το προβλεπόμενο στο συνεργείο. 4. Ελιγμοί με πατημένο φρένο Απαγορεύεται να πατάμε το πεντάλ των φρένων, ενώ κάνουμε επιτόπιους ελιγμούς και στρίβουμε ταυτόχρονα το τιμόνι, γιατί επιβαρύνουμε τη λειτουργία του συστήματος υποβοήθησης. Ετσι προκαλείται φθορά στο σύστημα διεύθυνσης, στον μπροστινό άξονα και στα ελαστικά του αυτοκινήτου μας. 5. Πολλές σύντομες διαδρομές Ειδικά τον χειμώνα, ο κινητήρας δεν προλαβαίνει να ζεσταθεί και να πιάσει τη σωστή θερμοκρασία λειτουργίας, όταν η διαδρομή είναι πολύ μικρή. Αυτό έχει ως συνέπεια αυξημένες τριβές και φθορά. 6. Καρφωτές αλλαγές ταχύτητας Κάποιοι πιστεύουν, ότι «καρφώνοντας» τις ταχύτητες οδηγούν πιο σπορτίφ. Η αλήθεια είναι όμως, ότι ταλαιπωρούν απλά τα γρανάζια του σαζμάν, που χρειάζονται κάποιον χρόνο για «πιάσουν» μεταξύ τους, ακόμη και αν πρόκειται για μοντέρνα αυτοκίνητα. 7. Γκάζι με κρύο μοτέρ Το λάδι απαιτεί κάποιον χρόνο μέχρι να ζεσταθεί, ώστε να λιπάνει αποτελεσματικά τον κινητήρα. Δυστυχώς αρκετοί βιαστικοί οδηγοί ξεκινούν τα κρύα πρωινά γκαζώνοντας, οπότε αυξάνουν τη φθορά του κινητήρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!