Φόρος «υπερπολυτελείας» στα μεγάλα κυβικά

Γιώργος Βαρίνος
Φόρος «υπερπολυτελείας» στα μεγάλα κυβικά
Η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τον Φόρο Πολυτελούς Διαβίωσης στα μοντέλα με κινητήρες άνω των 1.929 κ.εκ. σύμφωνα με δημοσίευμα της ιστοσελίδας enikonomia.gr.
Περίπου 350.000 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων μεγάλου κυβισμού θα κληθούν να πληρώσουν υψηλότερο Φόρο Πολυτελούς διαβίωσης από το 2016. Όπως αναφέρει ρεπορτάζ του δημοσιογράφου Γιώργου Ανδρή στον ιστότοπο www.enikonomia.gr, η κυβέρνηση σχεδιάζει να αυξήσει τον συγκεκριμένο φόρο, που επιβλήθηκε πριν δύο χρόνια, σε ποσοστό μεταξύ 2% και 10%. Έτσι ευελπιστεί να αυξήσει τα έσοδά της κατά περίπου 20 εκατ. ευρώ. Ο Φόρος Πολυτελούς Διαβίωσης επιβάλλεται σε ποσοστό 5% επί του τεκμηρίου διαβίωσης σε μοντέλα αυτοκινήτων με κινητήρες χωρητικότητας μεταξύ 1.929 κ.εκ. και 2.500 κ.εκ. Πάνω από τις 2.500 κ.εκ. αυξάνεται ο συντελεστής φορολόγησης από 5% σε 10%, ενώ απαλλάσσονται από τον συγκεκριμένο φόρο τα αυτοκίνητα ηλικίας άνω των 10 ετών. Σύμφωνα με τον Γιώργο Ανδρή, κυκλοφορούν στη χώρα μας πάνω από 280.000 αυτοκίνητα 1.929 κ.εκ. έως 2.000 κ.εκ. και άλλες 62.534 τέτοια μοντέλα παραμένουν ακινητοποιημένα, καθώς έχουν καταθέσει οι ιδιοκτήτες τις πινακίδες κυκλοφορίας τους. Έτσι χάνει το κράτος πολλά εκατομμύρια ευρώ από τα Τέλη Κυκλοφορίας, ενώ η υπερφορολόγηση των μοντέλων μεγαλομεσαίου κυβισμού οδήγησε στην εξαγωγή πάνω από 50.000 τέτοιων αυτοκινήτων στο εξωτερικό! Εκτιμάται επίσης, ότι ο αριθμός των οχημάτων με κινητήρες από 2.001 έως 3.000 κ.εκ. που κυκλοφορούν στην Ελλάδα, ξεπερνά τις 55.000 Ι.Χ., ενώ έχουν κατατεθεί οι πινακίδες από 23.425 μοντέλα. Τα Ι.Χ. με κυβισμό άνω των 3.001 κ.εκ. που εξακολουθούν να κυκλοφορούν στη χώρα μας υπολογίζονται σε περίπου 27.000, ενώ περίπου 14.500 από αυτά έχουν ακινητοποιηθεί από τους ιδιοκτήτες τους.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!