Kι όμως…κινείται!

Γιώργος Βαρίνος
Kι όμως…κινείται!
Η ελληνική αγορά αυτοκινήτου δεν χαμπαριάζει από τα σενάρια περί Grexit, αφού επανήλθε τον Μάρτιο στην ανοδική πορεία της.
Ο εφετινός Μάρτης μας μούλιασε στη βροχή, όμως για το αυτοκίνητο και τη μοτοσικλέτα μόνον γδάρτης και παλουκοκαύτης δεν ήταν. Σύμφωνα λοιπόν με τα στοιχεία του Συνδέσμου Εισαγωγέων Εμπόρων Αυτοκινήτων Σ.Ε.Α.Α. οι ταξινομήσεις καινούριων επιβατηγών μοντέλων για τον τρίτο μήνα του έτους έφτασαν τις 6.529 κομμάτια έναντι 5.866 του Μαρτίου του 2014. Πρόκειται δηλαδή για μία αύξηση της τάξης του 11,2%, ενώ θετικό ήταν και το πρόσημο, όσον αφορά στις συνολικές ταξινομήσεις τριμήνου. Εδώ είχαμε 17.271 πωλήσεις καινούριων Ι.Χ. έναντι 16.602 για το πρώτο τρίμηνο του 2014, δηλαδή αύξηση 4,0%. Βεβαίως τα αυτοκίνητα είναι στη συντριπτική πλειοψηφία τους χαμηλού κυβισμού έως 1.4 κ.εκ. και ντίζελ σε ποσοστό γύρω στο 65%. Σχεδόν οι μισές πωλήσεις αφορούν εταιρικά λίζινγκ και ιδίως εταιρείες ενοικίασης αυτοκινήτων, που ανανεώνουν τους στόλους τους καθώς ο τουρισμός τα πηγαίνει πολύ καλά στην Ελλάδα. Από την άνθηση του τουρισμού ωφελήθηκαν και οι πωλήσεις λεωφορείων, που σημείωσαν τον εφετινό Μάρτιο 275% αύξηση και πήγαν από 4 που ήταν πέρυσι σε 15 εφέτος! Μεγάλη είναι και η άνοδος στις πωλήσεις των φορτηγών, η οποία οφείλεται σε μεγάλο βαθμό και στην εκτέλεση σημαντικών διαγωνισμών. Συγκεκριμένα τον Μάρτιο του 2015 ταξινομήθηκαν 534 ελαφρά και βαρέα φορτηγά έναντι 352 του Μαρτίου του 2014. Χαμόγελα έφερε ο Μάρτιος και στον κλάδο των μοτοσικλετών άνω των 50 κ.εκ., αφού καταγράφηκαν 2.339 ταξινομήσεις καινούριων δικύκλων, όταν τον αντίστοιχο περυσινό μήνα ήταν 1.838. Μιλάμε δηλαδή για μία αύξηση της τάξης του 27,3%, ενώ αντίθετα το διάστημα Ιανουαρίου – Μαρτίου πωλήθηκαν 5.755 καινούριες μοτοσικλέτες, που ισοδυναμούν με οριακή αύξηση 0,8% συγκριτικά με το αντίστοιχο τρίμηνο του 2014.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!