Βye, bye Bugatti Veyron

Γιώργος Βαρίνος
Βye, bye Bugatti Veyron
Tέλος εποχής μετά από δέκα χρόνια για τη Bugatti Veyron, που κατασκευάστηκε συνολικά 450 φορές και κατέχει το ρεκόρ ταχύτητας για αυτοκίνητα παραγωγής!
Επεσε η αυλαία για τη Bugatti Veyron, ένα μοντέλο που διέθετε τα πάντα στον υπερθετικό βαθμό. Στο Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης θα παρουσιαστεί ο διάδοχός της με την ονομασία Chiron, που θα εφοδιαστεί με W16 κινητήρα 1.500 ίππων και θα λανσαριστεί περί τα τέλη του 2015 ή στις αρχές του 2016. Ωστόσο, το πρώτο μοντέλο με W16 κινητήρα και 1.001 ίππους ήταν η Veyron 16.4, που κυκλοφόρησε το 2005 με τιμές εκκίνησης από 1,2 εκατ. ευρώ και προκάλεσε αίσθηση με τον σχεδιασμό και τις επιδόσεις του. Στη διάρκεια αυτής της δεκαετίας κατασκευάστηκαν συνολικά 450 Veyron, 300 με κλειστό αμάξωμα και 150 Roadster, ενώ υπήρξαν και αρκετές ειδικές εκδόσεις, όπως η σειρά ‘’Les Legendes de Bugatti’’ (οι θρύλοι της Bugatti), της οποίας τα μοντέλα κόστιζαν μεταξύ 2,13 και 2,35 εκατ. ευρώ! Να σημειώσουμε, ότι ο αρχικός στόχος ήταν να αγγίξει η συνολική παραγωγή της Veyron τα 300 κομμάτια, ενώ η μητρική VW έβαλε στα ταμεία της από τις πωλήσεις αυτού του μοναδικού μοντέλου πάνω από 800 εκατ. ευρώ. Η VW είχε πάντως…χασούρα, καθώς το κόστος εξέλιξης του κορυφαίου αυτού μοντέλου άγγιξε τα δύο δις ευρώ. Κέρδισε όμως πάρα πολύ σε πρεστίζ, τόσο η ίδια, όσο και άλλες εταιρείες της, όπως π.χ. η Audi. Η Veyron συνδύαζε από την πρώτη στιγμή την υψηλή αισθητική και τη μοναδικότητα με καυτές επιδόσεις. Η Grand Sport Vitesse κατέχει από τον Απρίλιο του 2013 το παγκόσμιο ρεκόρ ταχύτητας για ανοιχτά μοντέλα παραγωγής με 408,84 χλμ./ώρα, ενώ η Veyron 16.4 Sport είναι το γρηγορότερο αυτοκίνητο παραγωγής με κλειστό αμάξωμα, καθώς το κοντέρ της είχε γράψει 431,072 χλμ./ώρα το 2010. Για να πετύχει μάλιστα το ρεκόρ, απενεργοποιήθηκε ο ηλεκτρονικός κόφτης, που ‘’περιόριζε’’ την τελική ταχύτητα του μοντέλου με τους 1.200 ίππους στα 415 χλμ./ώρα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!