Oι 10 μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών Ι.Χ.

Πέτρος Πιτσίνης
Oι 10 μάρκες με τις περισσότερες πωλήσεις ηλεκτρικών Ι.Χ.
Είναι πλέον ξεκάθαρο, ότι το μέλλον ανήκει στην ηλεκτροκίνηση. Ωστόσο, στις πωλήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων κυριαρχούν διαφορετικοί «παίκτες» σε σχέση με την υπόλοιπη αγορά.

Η αγορά των ηλεκτροκίνητων οχημάτων παραμένει σε πολύ χαμηλά επίπεδα, αν και εμφανίζει σημαντικές αυξητικές τάσεις την τελευταία διετία. Σύμφωνα με τους ειδικούς, τις επόμενες δεκαετίες θα πλημμυρίσουν οι δρόμοι μας από μοντέλα της συγκεκριμένης τεχνολογίας, καθώς μάλιστα χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Γαλλία – και πρόσφατα και η Γερμανία – αποστασιοποιούνται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η παγκόσμια κατάταξη στις πωλήσεις ηλεκτροκίνητων μοντέλων διαφοροποιείται πολύ από την αντίστοιχη, που περιλαμβάνει τα οχήματα συμβατικής τεχνολογίας. Για παράδειγμα από το συγκεκριμένο «πράσινο Top Ten» απουσιάζει η πρώτη σε μέγεθος αυτοκινητοβιομηχανία στον κόσμο, δηλαδή η Toyota. Ας δούμε λοιπόν, ποιες είναι οι 10 μάρκες, οι οποίες πούλησαν το 2016 τα περισσότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

1. Renault-Nissan-Mitsubishi, 118.378 πωλήσεις

Ο σούπερσταρ της ηλεκτροκίνησης έχει όνομα και πρόκειται για τον Κάρλος Γκον, που κατείχε για κάποιο διάστημα τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου και στις τρεις μάρκες. Είναι χαρακτηριστικό, ότι τα τρία δημοφιλέστερα ηλεκτρικά Ι.Χ. στην Ευρώπη είναι το Renault Zoe, το Mitsubishi Outlander Plug-in Hybrid και Nissan Leaf και προέρχονται και τα τρία από τον ίδιο γαλλοϊαπωνικό όμιλο, στον οποίο εντάχθηκε πέρυσι η Mitsubishi. Το Nissan Leaf αποτελεί μάλιστα το εμπορικότερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο στον πλανήτη με μικρή διαφορά εμπρός από το δεύτερο Tesla Model S.

2. ΒΥD, 100.183 πωλήσεις

Ο κατασκευαστής μπαταριών από την Κίνα έπιασε νωρίς το νόημα και δραστηριοποιήθηκε έγκαιρα στην παραγωγή ηλεκτροκίνητων αυτοκινήτων. Κάποια στιγμή βρέθηκε στα πρόθυρα χρεωκοπίας, ωστόσο κατάφερε να ορθοποδήσει με τη βοήθεια του μεγαλομετόχου της BYD, Γουόρεν Μπάφετ. Η BYD έχει δημιουργήσει με τη Daimler τη μάρκα Denza, που ειδικεύεται στα ηλεκτρικά μοντέλα, ωστόσο δεν τα πηγαίνει καθόλου καλά.

3. Τesla, 76.243 πωλήσεις

Η μάρκα από την Καλιφόρνια εστίασε από την πρώτη στιγμή 100% στα ηλεκτροκίνητα μοντέλα και οι υψηλές προσδοκίες έχουν εκτοξεύσει τη χρηματιστηριακή της αξία πάνω από την αντίστοιχη μεγάλων αυτοκινητιστικών ομίλων. Η εκπλήρωση των πλάνων του Ελον Μασκ εξαρτάται κυρίως από την επιτυχία του νέου Model 3, που αποκαλύφθηκε εφέτος το καλοκαίρι και θα αποτελέσει την προσιτότερη πρόταση της Tesla δίπλα στα ακριβότερα Model S και Χ.

4. ΒMW, 62.148 πωλήσεις

Οι Βαυαροί έπιασαν στον ύπνο και πήραν προβάδισμα από τους Γερμανούς ανταγωνιστές τους με την i3 και την i8. Οι στόχοι τους παραμένουν φιλόδοξοι και εφέτος επιδιώκουν να πωλήσουν πάνω από 100.000 ηλεκτροκίνητα μοντέλα.

5. Volkswagen, 58.474 πωλήσεις

Αξιοπρόσεκτα αποτελέσματα έχει να επιδείξει η VW με τις θυγατρικές της Audi και Porsche στον τομέα της ηλεκτροκίνησης. Ο γερμανικός όμιλος έχει ανακοινώσει, ότι θα λανσάρει έως το 2025 έναν διψήφιο αριθμό νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων.

6. ΒΑΙC, 46.420 πωλήσεις

Η ΒΑΙC είναι μία κρατική κινέζικη εταιρεία και συνεργάζεται και με δυτικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως στην περίπτωση της Beijing Benz. Η Daimler θέλει να αναβαθμίσει το εργοστάσιο στο Πεκίνο, ώστε να παράγουν οι δύο μάρκες από κοινού ηλεκτρικά μοντέλα.

7. Ζotye, 37.363 πωλήσεις

Η Κίνα αποτελεί με διαφορά την μεγαλύτερη αγορά για ηλεκτροκίνητα οχήματα. Εκεί δραστηριοποιούνται μάρκες, όπως η Zotye, που εστιάζουν στην κατασκευή κυρίως μικρών ηλεκτρικών μοντέλων πόλης και είναι άγνωστες έξω από την χώρα τους.

8. General Motors, 32.733 πωλήσεις

Το Chevrolet Bolt με αυτονομία πάνω από 500 χλμ. διαφημίζεται ως το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο για τον μέσο αγοραστή, όμως η ζήτηση γιαυτό στις ΗΠΑ είναι απογοητευτική. Το αδελφάκι του με την ονομασία Opel Ampera - e, ίσως τα πάει καλύτερα στην Ευρώπη, όμως η GM πούλησε τη θυγατρική της στην Peugeot/Citroen, η οποία θα καρπωθεί το ενδεχόμενο όφελος.

9. Ford, 25.297 πωλήσεις

Το Ford Fusion Energi κυριαρχεί στην κατηγορία των ηλεκτροκίνητων μεσαίων μοντέλων. Πάντως η αμερικανική μάρκα επικεντρώνεται το τελευταίο διάστημα περισσότερο στην εξέλιξη της τεχνολογίας της αυτόνομης οδήγησης, η οποία συνδυάζεται υποχρεωτικά με την ηλεκτροκίνηση.

10. Daimler, 20.479 πωλήσεις

Ο γερμανικός όμιλος άργησε, όμως έχει εξαγγείλει ένα μπαράζ νέων ηλεκτροκίνητων μοντέλων, που θα στεγαστούν κάτω από τη νέα υπομάρκα EQ. Σε αυτήν θα περιλαμβάνονται και ηλεκτρικά μοντέλα της θυγατρικής Smart.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!