Αυτή η επέτειος σε «ζαλίζει» με τις περιστροφές της (pics & vid)

Πέτρος Πιτσίνης
Αυτή η επέτειος σε «ζαλίζει» με τις περιστροφές της (pics & vid)
Πενήντα χρόνια συμπληρώνει εφέτος το πρώτο Mazda μαζικής παραγωγής με περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ, που ονομαζόταν Cosmo Sport 110 και είναι πλέον συλλεκτικό.
Η Mazda δεν εφεύρε τον περιστροφικό κινητήρα Βάνκελ, ωστόσο ήταν η πρώτη εταιρεία που τον εξέλιξε σε τέτοιο βαθμό, ώστε να περάσει σε μοντέλα μαζικής παραγωγής και να επιβιώσει επί δεκαετίες. Εφέτος συμπληρώνονται πενήντα χρόνια από το λανσάρισμα του πρώτου Mazda παραγωγής με κινητήρα Βάνκελ, που αποτελούσε ένα πολύ ξεχωριστό αυτοκίνητο. Το Mazda Cosmo Sport 110 ήταν ένα διθέσιο μοντέλο με φουτουριστικό ντιζάιν και ταυτόχρονα ένα πολύ κομβικό όχημα για την ιαπωνική μάρκα, επειδή με αυτό ξεκίνησε το μακρύ ταξίδι της χέρι – χέρι με τον κινητήρα, που εμπνεύσθηκε και κατασκεύασε ο Φέλιξ Βάνκελ τη δεκαετία του 60. Ο Γερμανός εφευρέτης πίστευε ακράδαντα ότι το επαναστατικό μοτέρ του θα άλλαζε το τοπίο στον τομέα των κινητήρων εσωτερικής καύσης, όμως τα πρώιμα μοντέλα NSU Ro 80, που εφοδιάστηκαν με τα δημιουργήματά του, αποδείχθηκαν εξαιρετικά ευπαθή σε βλάβες. Χρειάστηκε να πάρει η Mazda το…όπλο της, για να προσδώσει στη συγκεκριμένη τεχνολογία την απαιτούμενη αξιοπιστία και να αναδείξει τα πλεονεκτήματά της, όπως την απουσία κραδασμών και την υψηλή αποδοτικότητα. Κορυφαία στιγμή ήταν σίγουρα η νίκη ενός πρωτότυπου Mazda 787 B με κινητήρα Βάνκελ το 1991 στον θρυλικό αγώνα ‘’24 Ωρες του Λε Μαν’’. Πρόκειται για τη μοναδική νίκη ενός Ιάπωνα κατασκευαστή στον συγκεκριμένο αγώνα και βέβαια για τη μοναδική φορά, όπου θριάμβευσε ένα μοντέλο τέτοιας τεχνολογίας. Το Mazda Cosmo Sport εξελίχθηκε με την πάροδο του χρόνου σε ένα συλλεκτικό, κλασικό μοντέλο, το οποίο δεν μπορείς να το βρεις σε τιμές κάτω των 100.000 ευρώ. Οι πιστοί του κινητήρα Βάνκελ μπορούν πάντως να το θαυμάσουν από κοντά στο πρώτο μουσείο της Mazda εκτός Ιαπωνίας, το οποίο βρίσκεται στο Αουγκσμπουργκ της Γερμανίας. Εκεί εκτίθενται όλα τα μοντέλα παραγωγής και αγώνων της ιαπωνικής μάρκας, που κυκλοφόρησαν με περιστροφικούς κινητήρες!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!