Ποια είναι τα καλύτερα ελαστικά για τα μικρομεσαία μοντέλα;

Ποια είναι τα καλύτερα ελαστικά για τα μικρομεσαία μοντέλα;
Η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου ADAC δοκίμασε 16 ελαστικά διαστάσεων 195/65 R 15 91 V, πέντε από τα οποία αξιολογήθηκαν ως «καλά». Δέκα ελαστικά κρίθηκαν απλά «ικανοποιητικά», ενώ το φτηνότερο λάστιχο μόλις πέρασε τον πήχη και χαρακτηρίστηκε ως «επαρκές».
Οι -καθιερωμένες πλέον- δοκιμές ελαστικών, που πραγματοποιούνται κάθε χρόνο από την ADAC, αποτελούν έναν αξιόπιστο οδηγό αγοράς για τους καταναλωτές και κρύβουν κάθε φορά αρκετές εκπλήξεις. Εφέτος δοκίμασε η γερμανική λέσχη αυτοκινήτου 16 ελαστικά στις διαστάσεις 195/65 R 15 91 V, που θεωρούνται πολύ εμπορικές, καθώς προορίζονται για μοντέλα των μικρομεσαίων κατηγοριών, όπως το VW Golf το οποίο τα φορούσε στη διάρκεια των τεστ. Τις συγκεκριμένες διαστάσεις «φορούν» και μοντέλα, όπως το Fiat Tipo, το Ford Focus, το Citroen C4, oι Mercedes A-class και B-class, τα Peugeot 308 και 2008, τα Renault Megane, Capture, το Seat Leon, το Skoda Octavia, το Toyota Auris, κλπ.
Σχεδόν το ένα στα τρία ελαστικά αξιολογήθηκε ως «καλό», αφού δεν εμφάνισε καμία χτυπητή αδυναμία ούτε σε στεγνό ούτε και σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ ο ρυθμός της φθοράς τους κρίθηκε αποδεκτός.
Tα πέντε ελαστικά με τις καλύτερες επιδόσεις

• Pirelli Cinturato P1 Verde,

• Bridgestone Turanza T001,

• Continental Conti PremiumContact 5,

• Goodyear EffecientGrip Performance

• Esa-Tecar Spirit 5 HP.

Όπως βλέπουμε, τα τέσσερα ελαστικά προέρχονται από γνωστές μάρκες, σε αντίθεση με το Esa-Tecar Spirit 5 HP, που αποτέλεσε -αν και άγνωστο- την ευχάριστη έκπληξη. Το Pirelli ξεχώρισε με την αργή φθορά του, το Continental ήταν κορυφαίο σε βρεγμένη άσφαλτο, ενώ Bridgestone και Goodyear αποδείχθηκαν πολύ ισορροπημένα.

Τα δέκα ελαστικά, που απλά ικανοποίησαν

• Dunlop Sport BluResponse

• Nokian Line

• Vredestein Sportrac 5

• Aeolus PrecisionAce 2 AH03

• Kumho Ecowing ES01 KH 27

• Michelin Energy Saver+

• Sava Intensa HP

• Semperit Comfort-Life 2

• Hankook Ventus Prime 3 K125

• Maxxis Premitra HP5

Τα δέκα ελαστικά με την αξιολόγηση «ικανοποιητικά» τα πήγαν στις περισσότερες δοκιμασίες καλά, έχασαν όμως πόντους και μία θέση στην υψηλότερη κατηγορία αξιολόγησης, επειδή εμφάνισαν κάπου μία ιδιαίτερη αδυναμία. Για παράδειγμα τα νέα λάστιχα των Aeolus και Maxxis είχαν πολύ καλή εικόνα στη στεγνή και στη βρεγμένη άσφαλτο, όμως φθείρονται γρήγορα. Τα ελαστικά των Nokian και Dunlop έχασαν για λίγο μία θέση στην κατηγορία «καλώς» λόγω κάποιων μικροαδυναμιών στην υγρή πίστα, όμως το Dunlop ήταν το λάστιχο με την καλύτερη συμπεριφορά μεταξύ όλων σε στεγνό οδόστρωμα. Το Kumho έχασε πόντους στο βρεγμένο και στο κεφάλαιο της φθοράς, ενώ τα ελαστικά των Michelin, Sava και Hankook υστέρησαν στην άσφαλτο με νερό. Πάντως το Michelin είναι το ελαστικό, που φθείρεται πιο αργά από όλα τα υπόλοιπα λάστιχα της δοκιμής της λέσχης ADAC. Τα Vredestein και Semperit εμφάνισαν σημαντικές αδυναμίες σε στεγνό και βρεγμένο οδόστρωμα.

Ενα ελαστικό απλά επαρκές

Το ελαστικό GT Radial Champiro FE1 αξιολογήθηκε απλά ως «επαρκές» λόγω των χτυπητών αδυναμιών στο βρεγμένο, ήταν όμως συγχρόνως και το πιο φτηνό λάστιχο μεταξύ των 16 της συγκριτικής δοκιμής.

Τι συστήνουμε εμείς

Όπως προαναφέραμε, ορισμένα ελαστικά που έχουν αξιολογηθεί ως «καλά», εμφανίζουν ορισμένα ιδιαίτερα ποιοτικά χαρακτηριστικά σε επιμέρους τομείς, που ενδέχεται να ενδιαφέρουν περισσότερο κάποιους αγοραστές.

Όποιος λοιπόν δίνει μεγάλη σημασία στην απόδοση του ελαστικού σε βρεγμένο οδόστρωμα, θα πρέπει να επιλέξει το Continental PremiumContact 5.

Τις καλύτερες επιδόσεις σε στεγνό οδόστρωμα εμφανίζουν το Goodyear EffecientGrip Performance και το Bridgestone Turanza T001.

Το Pirelli Cinturato P1 Verde δεν φθείρεται γρήγορα, κάτι που ισχύει ακόμη περισσότερο για το Michelin Energy Saver+, που εμφανίζει ωστόσο αδυναμίες σε βρεγμένη άσφαλτο.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!