Tι ρίσκο παίρνει η Peugeot με την εξαγορά της Opel;

Tι ρίσκο παίρνει η Peugeot με την εξαγορά της Opel;
Οι Γάλλοι έχουν αγοράσει στο παρελθόν για ένα δολάριο και άλλη ξένη μάρκα, όμως τελικά όχι μόνον δεν κέρδισαν τίποτα, αλλά πλήρωσαν πολύ ακριβά αυτή την κίνηση.
Η αγορά της Opel από την Peugeot ξύπνησε μνήμες στη γαλλική φίρμα, καθώς δεν είναι η πρώτη φορά που μπαίνει στον... κόπο να αγοράσει μία αυτοκινητοβιομηχανία από άλλον κατασκευαστή. Για την ακρίβεια, το ημερολόγιο για την PSA γυρνάει πίσω στο 1978, όταν είχε αγοράσει την Chrysler Eυρώπης για μόλις ένα δολάριο, ωστόσο αυτό που φαινόταν αρχικά ως μεγάλη ευκαιρία έγινε μπούμερανγκ και κόστισε πολλά χρήματα στους Γάλλους. Ουσιαστικά η Chrysler Eυρώπης απαρτιζόταν από τη γαλλική Simca και ό,τι είχε απομείνει από την αποσύνθεση του Rootes Group στο Ηνωμένο Βασίλειο. Βέβαια, η Simca ήταν πετυχημένη, μάλιστα δύο μοντέλα της είχαν αναδειχθεί εκείνη την εποχή Αυτοκίνητα της Χρονιάς. Αναφερόμαστε στην Chrysler Alpine ή αλλιώς Simca 1307/1308 το 1975 και την Chrysler Horizon το 1978, ενώ το hatchback Simca 1100 ήταν τότε πολύ δημοφιλές μοντέλο στην Ευρώπη. Ωστόσο, η Chrysler Europe είχε θέματα με τη Sunbeam, η οποία διασώθηκε με τη βοήθεια της βρετανικής κυβέρνησης, με το Hillman Hunter και το οικογενειακό Avenger. Η Peugeot μετονόμασε στην πορεία το νέο μέλος της σε Talbot και ταυτόχρονα εστίασε στη Citroen, που αποκτήθηκε το 1976. Όμως, είδε τη λάμψη της επιτυχίας μόνο από την Talbot Lotus Sunbeam, που κατέκτησε τον τίτλο στο WRC το 1981. Εν συνεχεία, η PSA λανσάρισε δύο νέα μοντέλα με το σήμα της Talbot, το supermini Samba με βάση το Peugeot 104 και το Arizona, μία μεγαλύτερη έκδοση του Peugeot 205, που την τελευταία στιγμή ονομάστηκε 309. Και τα δύο απέτυχαν ωστόσο οικτρά, οπότε η PSA άρχισε να χάνει εκτός από χρήματα και την υπομονή της. Ετσι πούλησε το κέντρο εξέλιξης της Talbot στη Jaguar το 1986, ενώ συνέχισε μόνον την παραγωγή επαγγελματικών βαν έως το 1994. Τελευταίος Μοϊκανός υπήρξε η ιρανική Paykan που εξακολούθησε να κατασκευάζει μοντέλα της Talbot στη χώρα της έως το 2005, ενώ ένα χρόνο αργότερα έκλεισε και το εργοστάσιο στο Rootes. Με αυτόν τον τρόπο, η PSA αγόρασε την Chrysler μόνον για ένα δολάριο, όμως τελικά συσσώρευσε μεγάλες ζημιές, πριν την αποχωριστεί. Ο γαλλικός όμιλος φιλοδοξεί να τα κάνει όλα πολύ καλύτερα με την εξαγορά της Opel, καθώς φαίνεται ότι έχει μελετήσει κάθε λεπτομέρεια. Σε κάθε περίπτωση, καμία εξαγορά μεγάλης αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι σίγουρο ότι θα πετύχει, καθώς υπεισέρχονται πολλοί παράγοντες, ενώ είναι και θέμα χημείας. Για παράδειγμα η αμερικανική Chrysler δεν τα πήγε καθόλου καλά ως εταίρος της γερμανικής Daimler, αντίθετα όμως ταιριάζει τέλεια με τη νέα συνεταίρο της, την ιταλική Fiat.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!