Φρικτός φόρος αίματος από τροχαία δυστυχήματα στην Αττική

Πέτρος Πιτσίνης
Φρικτός φόρος αίματος από τροχαία δυστυχήματα στην Αττική
Τα στοιχεία που κατέγραψε η τροχαία, για ένα μόλις μήνα, σχετικά με τις απώλειες ανθρώπινων ζωών στην άσφαλτο, σοκάρουν.

Μόνο το Μάρτιο του 2017 και μόνο στο νομό Αττικής, 13 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους, 14 τραυματίστηκαν σοβαρά και 485 ελαφρά, σε συνολικά 427 τροχαία δυστυχήματα. Ένας ιδιαίτερα βαρύς φόρος αίματος, που αποδεικνύει ότι τα αποτελέσματα της οδήγησης χωρίς την απαραίτητη σύνεση και τήρηση των κανόνων, μπορούν να αποτελούν μάστιγα.

Πέραν όμως των δυστυχημάτων, η τροχαία βεβαίωσε, στον ίδιο μήνα, έναν τεράστιο αριθμό παραβάσεων που ξεπέρασε τις 27.000. Από αυτές, 897 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος, δηλαδή σοβαρές παραβιάσεις του ΚΟΚ όπως οδήγηση χωρίς άδεια οδήγησης, παραποίηση των στοιχείων του οχήματος, συμμετοχή σε αυτοσχέδιους αγώνες, παρακώλυση της κυκλοφορίας κ.ά.

Σύμφωνα με έρευνα του παγκόσμιου οργανισμού υγείας, ποσοστό μεγαλύτερο του 90% των τροχαίων ατυχημάτων έχει ως μοναδική αιτία το ανθρώπινο λάθος. Πολύ μικρότερα είναι τα ποσοστά μηχανολογικής αστοχίας του οχήματος, καιρικών και οδικών συνθηκών.

Αυτό, δυστυχώς, αποδεικνύεται και από την ανάλυση των χιλιάδων τροχαίων παραβάσεων. Συγκεκριμένα, από τις 27.000 βεβαιωμένες παραβάσεις 2.416 αφορούσαν υπέρβαση του ορίου ταχύτητας, 1.439 μη χρήση κράνους από τους μοτοσικλετιστές, 1.222 χρήση κινητού τηλεφώνου κατά την οδήγηση, 711 μη χρήση ζώνης ασφαλείας και 469 την παραβίαση του κόκκινου, που αποτελεί μια πραγματικά απαράδεκτη πρακτική.

Οι υπόλοιπες αφορούσαν μικρότερου επιπέδου επικινδυνότητας παραβάσεις, οι οποίες όμως, όπως και το παράνομο παρκάρισμα, ευθύνονται για πολλά ατυχήματα. Το τελευταίο, για παράδειγμα, επιβάλλει σε χιλιάδες οδηγούς καθημερινά απότομες αλλαγές κατεύθυνσης ή μείωση της ορατότητας ειδικά στις διασταυρώσεις, με αποτέλεσμα να αυξάνεται κάθετα η επικινδυνότητα των δρόμων.

Όλα τα παραπάνω στοιχεία, επίσης, επιβεβαιώνουν το γεγονός ότι τα περισσότερα τροχαία δυστυχήματα συμβαίνουν σε αστικό και περιαστικό περιβάλλον, αντίθετα από την συνήθη αντίληψη των περισσότερων οδηγών ότι κινδυνεύουν περισσότερο στον αυτοκινητόδρομο ή σε επαρχιακές διαδρομές.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!