Κι’ άλλη «χυλόπιτα» για τον Μαρκιόνε της Fiat

Πέτρος Πιτσίνης
Κι’ άλλη «χυλόπιτα» για τον Μαρκιόνε της Fiat
Γραφικός γυρολόγος συγχωνεύσεων τείνει να καταντήσει ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat – Chrysler.

Η μανία του Σέρτζιο Μαρκιόνε με τις συγχωνεύσεις είναι γνωστή και εκφρασμένη ποικιλοτρόπως. Στη θητεία του μάλιστα, κατάφερε να εξαγοράσει την αμερικανική Chrsysler, δημιουργώντας έναν όμιλο μέσα στη δεκάδα των μεγαλύτερων παγκοσμίως.

Αυτό προφανώς δεν του είναι αρκετό και, όπως έχει δηλώσει, μέχρι το 2018 που θα αποσυρθεί από το τιμόνι της FCA, αναζητά μια ακόμα σημαντική συμμαχία.

Μέχρι σήμερα η μεγάλη του πίεση ήταν προς την GM, με στόχο να δημιουργήσουν την απολύτως ισχυρότερη ομάδα κατασκευαστών του πλανήτη, καθώς η αμερικανική εταιρεία είναι η τρίτη μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία πίσω από τις Toyota και VW.

Ωστόσο δια στόματος Μαίρη Μπάρα, της διευθύνουσας συμβούλου της General Motors, κάτι τέτοιο αποκλείστηκε ως προοπτική. Φυσικά ο Μαρκιόνε δεν άργησε να ρίξει αλλού τα δίχτυα του.

Από τη διεθνή έκθεση της Γενεύης αυτή τη φορά, που άνοιξε τις πύλες της για τους δημοσιογράφους στις 7 Μαρτίου, δήλωσε ότι με τη συγχώνευση των PSA-Opel, η VW θα ήταν καλό να σκεφτεί να συζητήσει με την FCA μια αντίστοιχη κίνηση.

Η απάντηση ωστόσο δεν άργησε, θυμίζοντας κρότο κλεισίματος πόρτας. Την επόμενη κιόλας ημέρα, στις 8 Μαρτίου, ο διευθύνων σύμβουλος της VW Ματίας Μιούλερ δήλωσε πως «δεν είμαστε έτοιμοι για συζητήσεις κανενός είδους. Έχω να δω τον Μαρκιόνε μήνες. Άλλωστε τώρα έχουμε άλλα προβλήματα να λύσουμε».

Μέσω δημοσιογράφων έκανε την πρόταση ο Ιταλός, μέσω δημοσιογράφων έστειλε την απάντηση ο Γερμανός και έτσι για μια ακόμα φορά ο στόχος της μεγάλης συγχώνευσης έως το 2018 απομακρύνθηκε.

Άσχετα αν η ατζέντα του Μαρκιόνε έχει να κάνει με την υστεροφημία του ή με την επιβίωση της FCA, ο τρόπος που χειρίζεται την αναγκαιότητα μιας συγχώνευσης φαίνεται πολύ βεβιασμένος. Συνήθως εκφράζει τις προθέσεις του μέσω δημοσιογράφων και δηλώσεων, χωρίς καν να έχει καν συζητήσει με τους ενδιαφερομένους. Με αυτό το δεδομένο οι αρνήσεις έρχονται και αυτές μέσω δημοσιευμάτων, θίγοντας το γόητρο τόσο της FCA, όσο και του ίδιου.

Μάλλον θα ήταν σκόπιμο να ακολουθήσει το δρόμο του Κάρλος Ταβάρες της PSA (Peugeot – Citroen), όπου αφού είχε «κλειδώσει» την εξαγορά της Opel, τότε και μόνο τότε άφησε να διαρρεύσουν οι «προθέσεις» της εταιρείας για κάτι τέτοιο στα Μέσα.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!