Τα αυτοκίνητα που χάσαμε το 2016 (pics)

Νίκος Τσιώκος
Τα αυτοκίνητα που χάσαμε το 2016 (pics)
Το 2016 φεύγει και μέσα στο έτος υπήρξαν αρκετά αυτοκίνητα που μας είπαν... αντίο. Από το R8 e-tron μέχρι το Polo R WRC.

Μία χρονιά, κατά την οποία... χαιρέτισαν πολλά αυτοκίνητα, ήταν το 2016. Σημαντικότερες όλων από τις αποχωρήσεις αποτέλεσαν, βέβαια, αυτές των Audi R8 e-tron, R18 του Λε Μαν, Volkswagen Polo R WRC, καθώς και της Saab, το όνομά της οποίας δε θα δούμε ποτέ ξανά. Ας δούμε, όμως, αναλυτικά, τα πιο σημαντικά αυτοκίνητα που είπαν... αντίο μέσα στη χρονιά που φεύγει.

Audi R8 e-tron

Η παραγωγή του ξεκίνησε το 2014, όμως δεν έμελλε να μείνει για πολύ, καθώς η Audi θεώρησε ότι ήταν καλύτερα να το αποσύρει στο δεύτερο μισό της φετινής χρονιάς. Ο λόγος ήταν να εστιάσει την προσοχή της σε πρότζεκτ για ηλεκτρικά οχήματα τα επόμενα χρόνια, τα οποία θα συμπεριλαμβάνουν ένα SUV, ένα saloon κι ένα hatcback. Πάντως, η γερμανική μάρκα δε μας γνωστοποίησε πόσα κομμάτια παράχθηκαν.

Audi R18 Λε Μαν

Η αποχώρηση της Audi από το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής (World Endurance Championship) έκανε... μπαμ στον κόσμο των μηχανοκίνητων σπορ. Η γερμανική μάρκα ήταν στο WEC από την πρώτη του χρονιά το 2012 και με το R18 είχε πολλές επιτυχίες. Ωστόσο, κι εδώ ο λόγος έχει να κάνει με ηλεκτροκίνητα, αφού η Audi εστιάζει την προσοχή της στη Formula E.

Citroen C5

Από το 2000 βλέπουμε στους δρόμους το C5 της Citroen, το οποίο μέτρησε πάνω από μία δεκαετία. Ο λόγος ήταν ότι σταμάτησε να βγαίνει στην παραγωγή στο Ηνωμένο Βασίλειο, ώστε να μπει ένα τέλος στην πολυετή... καριέρα του. Έτσι, το πιο μεγάλο και πιο ακριβό αυτοκίνητο της γαλλικής μάρκας είναι τώρα το Grand C4 Picasso.

Citroen DS 5 Hybrid

Το 2012 η Citroen αποφάσισε να περάσει και στα υβριδικά, με το DS 5 Hybrid. Μάλιστα, ήταν σπάνιο... κομμάτι, με δεδομένο ότι συνδύαζε κινητήρα πετρελαίου και όχι βενζίνης, όπως γίνεται συνήθως, μ' έναν ηλεκτρικό, ενώ αποτελεί έκπληξη ότι αποσύρθηκε μόλις τέσσερα χρόνια μετά το ξεκίνημα της παραγωγής του. Ωστόσο, θα υπάρξει νέο υβριδικό DS, το οποίο θα είναι SUV.

Ford Ka

Η πρώτη γενιά του Ford Ka, που ήρθε στον κόσμο το 2008, έφτασε στο τέλος της, αφού οι αγορές απομακρύνονται από τα τρίθυρα πόλης. Γι' αυτό και η αμερικανική μάρκα το αντικατέστησε με το Ka+, το οποίο έχει πέντε πόρτες.

Land Rover Defender

Από τα πιο παλιά μοντέλα της λίστας είναι το Land Rover Defender, που η παραγωγή του ξεκίνησε λίγο μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, το 1948. Κρατήθηκε... εν ζωή για 68 χρόνια, όμως ήρθε η ώρα του να μας αφήσει, αφού... πάλιωσε και δεν μπορούσε να ανταποκριθεί στα νέα μέτρα ασφάλειας και εκπομπών των ρύπων.

MG 6

Η MG αποφάσισε να αποσύρει το μοντέλο 6, έπειτα από έξι χρόνια που το έχει στην παραγωγή, στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό έγινε λίγο μετά το Brexit, όμως η γνωστή μάρκα θα το επαναφέρει, αν και δεν είναι γνωστό το πότε. Ο λόγος ήταν ότι προτίμησε να συμμοφωρθεί με τον κανονισμό για τους ρύπους EU 6.

Nissan Note

Από το 2007 έχει ξεκινήσει την παραγωγή του Note η Nissan και σκέφτηκε να την βάλει στον... πάγο, αφού αποκάλυψε το νέο Micra. Η ιαπωνική εταιρεία φαίνεται ότι βολεύτηκε με αυτό στην κατηγορία των μικρών, ώστε να βάλει... φρένο στο Note.

Saab

Δεν πρόκειται μόνο για ένα αυτοκίνητο, αλλά για ολόκληρη ονομασία μάρκας. Εντός του 2016 οι νέοι ιδιοκτήτες της Saab ανακοίνωσαν ότι δε θα χρησιμοποιούν το όνομα από εδώ και στο εξής, αφού υπήρξε συμφωνία και με την προηγούμενη ηγεσία, για να μπει τέλος στην πολυετή πορεία της Saab, η οποία ξεκίνησε το 1945.

Rolls Royce Phantom Coupe, Drophead

Η Rolls Royce ανακοίνωσε ότι δε θα συνεχιστεί η παραγωγή των Phantom Coupe και Phantom Drophead, που ξεκίνησε το 2008 και το 2007, αντίστοιχα. Η γνωστή εταιρεία επέλεξε να μην τα συμπεριλάβει στη νέα γενιά της, η οποία θα ονομάζεται επίσης Phantom και θα αποτελέσει την όγδοη.

Volkswagen Golf Cabriolet

Από το 1979 βρίσκεται στις αγορές η cabrio έκδοση του Golf. Αν και η Volkswagen του έκανε... λίφτινγκ πέρυσι, δεν άλλαξε κάτι για το 2016, ώστε να το αποσύρει από την γκάμα της, τη στιγμή που θα εξακολουθεί να παράγεται η cabrio έκδοση του Beetle, αν και είναι πιο χαμηλά στις πωλήσεις.

Volkswagen Polo R WRC

Ένα ακόμα αγωνιστικό που δε θα δούμε είναι το Polo R WRC. Η Volkswagen, ύστερα από 4 χρόνια επιτυχίας με τίτλους σε οδηγούς και κατασκευαστές, προτίμησε να μείνει εκτός Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, αν και είχε ξεκινήσει η προετοιμασία ενόψει του 2017.

Volvo S60 Cross Country

Δεν... έζησε και πολύ το S60 Cross Country της Volvo. Η παραγωγή του ξεκίνησε μόλις πέρυσι, όμως το χαμηλό ποσοστό πωλήσεων, σε σύγκριση με το S60, έφερε και την απόφαση της σουηδικής μάρκας να ατο αποσύρει από την γκάμα της εντός του 2016, καθώς πούλησε μόνο 34 κομμάτια.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!