Eγκαινιάστηκε ο πρώτος ηλιακός δρόμος στον πλανήτη

Πέτρος Πιτσίνης
Eγκαινιάστηκε ο πρώτος ηλιακός δρόμος στον πλανήτη
Στη Νορμανδία έγιναν τα εγκαίνια του πρώτου δρόμου, στρωμένου με ηλιακά πάνελ που παράγουν ηλεκτρική ενέργεια για τον δημόσιο φωτισμό μίας κοινότητας 5.000 κατοίκων.

Εγκαίνια για τον πρώτο δρόμο στον πλανήτη, που είναι στρωμένος με ηλιακά πάνελ για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από την κυκλοφορία των οχημάτων. Ο συγκεκριμένος δρόμος βρίσκεται στην κωμόπολη Tourouvre της βόρειας Γαλλίας και εγκαινιάστηκε από την Υπουργό Περιβάλλοντος της χώρας, Σεγκολέν Ροαγιάλ.

Τα ιδιαίτερα ανθεκτικά πάνελ έχουν στρωθεί σε μία διαδρομή μήκους ενός χιλιομέτρου, ενώ για τον σχεδιασμό και την υλοποίηση του έργου απαιτήθηκαν πέντε χρόνια. Το γαλλικό κράτος χρηματοδότησε το εγχείρημα με πέντε εκατομμύρια ευρώ και η ηλεκτρική ενέργεια, που θα παράγεται από τα ηλιακά κάτοπτρα, θα χρησιμοποιείται για τον δημόσιο φωτισμό μίας κοντινής κοινότητας 5.000 κατοίκων. Η Γαλλίδα υπουργός ανακοίνωσε την κατασκευή παρόμοιων ηλιακών δρόμων και σε άλλα σημεία της χώρας, ώστε να έχει φτάσει το 2020 το συνολικό μήκος τους τα 1.000 χιλιόμετρα!

Οι ηλιακοί δρόμοι θεωρούνται από αρκετούς ειδικούς ως μία ενδιαφέρουσα εναλλακτική λύση για την παραγωγή εναλλακτικών μορφών ενέργειας. Η εταιρεία Colas, που κατασκεύασε το ηλιακό οδόστρωμα στη Νορμανδία, υπολογίζει ότι σε έναν κανονικό δρόμο καλύπτεται η επιφάνεια του οδοστρώματος μόνον στο ένα πέμπτο του χρόνου από τα κυκλοφορούντα οχήματα. Ετσι απομένει πάρα πολύς διαθέσιμος χρόνος στην ηλιακή ακτινοβολία, για να διαχυθεί πάνω στα πάνελ και να τα φορτίσει με ενέργεια.

Προς το παρόν πάντως, η παραγωγή ενέργειας από έναν ηλιακό δρόμο στρωμένο με πάνελ είναι περίπου 13 φορές ακριβότερη σε σχέση με εκείνη από ένα κανονικό ηλιακό πάνελ αντίστοιχης απόδοσης. Επίσης, οι ηλιακοί συλλέκτες είναι στρωμένοι οριζόντια και όχι με κλίση, όπως συμβαίνει π.χ. στα κτίρια, με αποτέλεσμα να παράγουν λιγότερη ενέργεια. Πολλοί αμφισβητούν εξάλλου τη χρησιμότητα των «πράσινων οδοστρωμάτων», επισημαίνοντας ότι στη Γαλλία και στις υπόλοιπες χώρες υπάρχουν άφθονες ελεύθερες επιφάνειες σε στέγες κτιρίων, που κάνουν περιττές τις κατασκευές πανάκριβων ηλιακών δρόμων. Οι τελευταίοι καλούνται τώρα να αποδείξουν και πόσο ανθεκτικοί είναι σε διάρκεια χρόνου, όσον αφορά στην καταπόνησή τους από τα οχήματα.

Eμείς θα προσθέταμε και κάτι άλλο! Πόσο καλή πρόσφυση μπορεί να έχει ένα αυτοκίνητο πάνω σε ηλιακά πάνελ και πόσο αποτελεσματικό είναι το φρενάρισμα;

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!