Mαίνεται ο πόλεμος για τα ντιζελοκίνητα οχήματα

Πέτρος Πιτσίνης
Mαίνεται ο πόλεμος για τα ντιζελοκίνητα οχήματα
Το Παρίσι σχεδιάζει να απαγορεύσει τα πετρελαιοκίνητα οχήματα ήδη από το 2020,κάποιες μάρκες σκέπτονται να τα αποσύρουν από τις ΗΠΑ και στην Αφρική ζητούν ποιοτικότερο ντίζελ κίνησης!
Θα αποτελέσουν τελικά παρελθόν τα πετρελαιοκίνητα οχήματα, επειδή ρυπαίνουν τον πλανήτη; Τα πάντα έχουν να κάνουν με τα χρήματα, απαντούν οι ίδιες οι αυτοκινητοβιομηχανίες και επισημαίνουν, ότι και με βάση τη συγκεκριμένη τεχνολογία μπορούν να εξελιχθούν καθαροί κινητήρες, ώστε να πληρούν τις μελλοντικές αντιρρυπαντικές προδιαγραφές. Ωστόσο το κόστος εξέλιξης είναι για τους πετρελαιοκινητήρες αισθητά υψηλότερο από το αντίστοιχο για τους βενζίνης, οπότε δεν είναι πλέον ανταγωνιστικοί. Αυτό εξάλλου βιώσαμε και με τους ηλεκτροκινητήρες και τους κινητήρες φυσικού αερίου, που δεν κατάφεραν να εξαπλωθούν με την ταχύτητα που ανέμεναν οι ειδικοί, λόγω κυρίως της ακριβότερης τιμής τους σε σχέση με τους συμβατικούς. Ήδη τέσσερις μεγαλουπόλεις –μεταξύ των οποίω ν και η Αθήνα- έχουν ανακοινώσει, ότι θα εξορίσουν από τα μέσα της επόμενης δεκαετίας τα ντιζελοκίνητα οχήματα εκτός των ορίων τους. Μάλιστα η δήμαρχος του Παρισιού, Αν Ινταλγκό, σκοπεύει να εφαρμόσει το συγκεκριμένο μέτρο νωρίτερα, δηλαδή από 2020! Και μιλάμε για την πρωτεύουσα της Γαλλίας, όπου το ποσοστό των πετρελαιοκίνητων μοντέλων υπερβαίνει το 62%. Μεγάλο θέμα έχει δημιουργηθεί όμως και με την ποιότητα του πετρελαίου κίνησης. Αυτό το βιώναμε στο παρελθόν και εμείς στην Ελλάδα, όπου ακόμη και μοντέλα με σύγχρονους κινητήρες κάπνιζαν σαν φουγάρα εξαιτίας της νοθείας και των χαμηλών προδιαγραφών των συγκεκριμένων καυσίμων στη χώρα μας. Πέντε αφρικανικές χώρες – η Γκάνα, η Νιγηρία, το Τόγκο, το Μπενίν και η Ακτή Ελεφαντόδοντος- ζητούν τώρα ντίζελ κίνησης καλύτερης ποιότητας και αρνούνται να εισάγουν τα καύσιμα, που προέρχονται από την Ευρώπη, επειδή περιέχουν υψηλά ποσοστά θείου! Όλες αυτές οι ιστορίες έχουν προβληματίσει και τους ίδιους τους αυτοκινητοκατασκευαστές, οι οποίοι δεν γνωρίζουν ποια πολιτική τους συμφέρει να χαράξουν για το μέλλον. Να μείνουν πιστοί στους πετρελαιοκινητήρες και να επενδύσουν μεγάλα ποσά στην εξέλιξή τους ή να στραφούν σε νέες τεχνολογίες; Για παράδειγμα η Volkswagen και η Mercedes – Benz αποφάσισαν να μην εξάγουν στο μέλλον πετρελαιοκίνητα μοντέλα τους στις ΗΠΑ. Η VW έχει προχωρήσει μάλιστα ένα βήμα παραπέρα και ποντάρει πλέον κυρίως στην ηλεκτροκίνηση, την οποία είχε παραμελήσει έως ένα βαθμό στο παρελθόν. Από την άλλη πλευρά έχουμε το αντίθετο παράδειγμα της Mazda, η οποία ανακοίνωσε στην πρόσφατη έκθεση του Λος Αντζελες κατά την πρεμιέρα του νέου CX5, ότι θα ξεκινήσει τις πωλήσεις πετρελαιοκίνητων μοντέλων της στην Αμερική. Και μάλιστα, παρόλον ότι δεν προσφέρει τους συγκεκριμένους πετρελαιοκινητήρες στην ίδια την πατρίδα της , την Ιαπωνία. Φαίνεται, ότι αυτή η ιστορία θα έχει ενδιαφέρουσα εξέλιξη τα επόμενα χρόνια!

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!