Ήρθε το τέλος για τις εκθέσεις αυτοκινήτων;

Ένα συμπόσιο της BMW για τον τρόπο που θα αγοράζουμε αυτοκίνητα στο μέλλον, δεν άφησε πολλές ελπίδες για τις εκθέσεις αυτοκινήτων όπως τις ξέρουμε. 

Ήρθε το τέλος για τις εκθέσεις αυτοκινήτων;

Η επόμενη γενιά αγοραστών ίσως να μην γνωρίσει καν τον όρο «έκθεση αυτοκινήτου». Με τις σαρωτικές αλλαγές που φέρνει η ψηφιακή τεχνολογία στις καταναλωτικές μας συνήθειες αλλά και στην βιομηχανία αυτοκινήτου, ο παραδοσιακός έμπορος αυτοκινήτου μάλλον δεν θα έχει θέση στην αγορά του μέλλοντος.

Σε συμπόσιο για το μέλλον της λιανικής πώλησης αυτοκινήτων που πραγματοποίησε η BMW στο Άμστερνταμ της Ολλανδίας, ο επικεφαλής λιανικών πωλήσεων της μάρκας Μίχελ Φους ,αναφέρθηκε στους λόγους που επιβάλλουν σημαντικές αλλαγές στις εκθέσεις.

Πρώτος και πιο βασικός, ο αριθμός των μοντέλων. Ειδικότερα οι γερμανικές μάρκες κύρους όπως οι BMW, Mercedes και Audi διαθέτουν πλέον δεκάδες μοντέλα σε δεκάδες παραλλαγές. Αυτό σημαίνει ότι ένας χώρος για να τα φιλοξενήσει όλα, θα έπρεπε να έχει μέγεθος γηπέδου.

Σύμφωνα με τους ομιλητές του συμποσίου που περιλάμβανε επίσης επαγγελματίες αρχιτέκτονες, διακοσμητές και σχεδιαστές, η φυσική παρουσία των αυτοκινήτων στις εκθέσεις δεν θα είναι στο άμεσο μέλλον εφικτή. Καθώς η τάση για παρουσίαση όλο και περισσότερων μοντέλων είναι κοινή από όλους τους κατασκευαστές.

Επιπρόσθετα, η πρόοδος της ψηφιακής τεχνολογίας επιτρέπει πλέον τις online αγορές αυτοκινήτων. Μπορεί κανείς από τον υπολογιστή του να δημιουργήσει ακριβώς την έκδοση που τον ενδιαφέρει, να δει την εικόνα της και φυσικά να πάρει προσφορές από όσους εμπόρους επιθυμεί. Στη συνέχεια να ολοκληρώσει την παραγγελία του πληρώνοντας online με χρέωση πιστωτικής ή τραπεζικού λογαριασμού και να παραλάβει το αυτοκίνητο στην… πόρτα του. Πολλές εταιρείες, μεταξύ αυτών και η BMW, δίνουν ήδη αυτή τη δυνατότητα, σε συγκεκριμένες προς το παρόν χώρες.

Με αυτά τα δεδομένα, όπως εξήγησε ο Μίχελ Φους, στο άμεσο μέλλον θα δούμε τις εκθέσεις αυτοκινήτων να αποκτούν ρόλο περισσότερο ενημερωτικό και συμβουλευτικό, λειτουργώντας ως «πρεσβευτές» της μάρκας συνολικά. Μακροπρόθεσμα όμως, ο ρόλος τους στην διαδικασία πώλησης θα μειωθεί έως εξαφάνισης, καθώς πλέον τα πάντα θα γίνονται ψηφιακά. Και το test drive θα ρωτήσει κάποιος; Μα φυσικά με ραντεβού, απευθείας στο χώρο του ενδιαφερόμενου ή ακόμα απλούστερα, μέσω… εικονικής πραγματικότητας.