Test Drive Jeep Avenger 1.2 100 ps: Η λογική στη φαντασία

Test Drive Jeep Avenger 1.2 100 ps: Η λογική στη φαντασία

Test Drive Jeep Avenger 1.2 100 ps: Η λογική στη φαντασία
Το Avenger κυκλοφόρησε αρχικά ως το πρώτο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της Jeep. Όμως πλέον είναι διαθέσιμο και σε πιο... ρεαλιστική βερσιόν, αυτή με κινητήρα βενζίνης.

Στην αυτοκίνηση δεν υπάρχουν... στεγανά. Η διείσδυση της ηλεκτροκίνησης παρατηρείται ακόμα και σε μάρκες με αποκλειστικά σπορ ή – όπως στην περίπτωση της Jeep – με off road χαρακτήρα. Κάπως έτσι το 2023 άρχισε να κυκλοφορεί στην Ευρώπη και στην Ελλάδα το Avenger, το πρώτο ηλεκτρικό μοντέλο στην ιστορία της αμερικάνικης μάρκας. Το μήκους 4,1 μέτρων αυτοκίνητο, το μικρότερο στη γκάμα της Jeep, είναι όμως πλέον διαθέσιμο και σε συμβατική έκδοση με κινητήρα βενζίνης.

Η επιλογή της Jeep έχει λογική, καθώς ένα αποκλειστικά ηλεκτρικό μοντέλο έχει «ταβάνι» στις πωλήσεις. Καθώς το Avenger συμμετέχει στην πιο δημοφιλή κατηγορία της ελληνικής αγοράς, αυτή των B-SUV, το κοινό στο οποίο απευθύνεται η έκδοση με θερμικό κινητήρα είναι σαφώς διευρυμένο. Από οδηγούς που αποκτούν για πρώτη φορά αυτοκίνητο και θέλουν κάτι πέρα από τα συνηθισμένα, έως νέα ζευγάρια που δεν έχουν μεγάλες απαιτήσεις όσον αφορά τους χώρους αλλά αναζητούν ένα ευέλικτο όχημα για μέσα στην πόλη και ταυτόχρονα «υπάκουο» να ακολουθήσει στις εξορμήσεις του Σαββατοκύριακου.

Jeep Avenger
Φωτογραφίες: gMotion

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είναι το Avenger 1.2, με κίνηση στους εμπρός τροχούς, χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και την έκδοση Altitude. Είναι ο μοναδικός συνδυασμός με τον οποίο είναι διαθέσιμο το βενζινοκίνητο μοντέλο, χωρίς όμως αυτό να αποτελεί εξαρχής μειονέκτημα, όσον αφορά τις δυνατότητες ή τον εξοπλισμό του. Κάτι το οποίο θα αναλύσουμε πιο κάτω. Το Jeep Avenger βασίζεται στην πλατφόρμα e-CMP2 του Ομίλου Stellantis, η οποία του επιτρέπει να ενσωματώνει διάφορα συστήματα μετάδοσης αλλά και σύγχρονες τεχνολογίες ασφάλειας και συνδεσιμότητας.

Μοντέρνο, όπως και να το δεις

Σχεδιαστικά οι αλλαγές σε σχέση με το ηλεκτρικό μοντέλο είναι ελάχιστες, καθώς το μικρό Jeep διατηρεί το μοντέρνο αμάξωμα με τη χαρακτηριστική μάσκα στο εμπρός μέρος. Απλά από εκεί απουσιάζει το γράμμα «e» που συναντάμε στην ηλεκτρική έκδοση του B-SUV. Παρόμοια η εικόνα στο εσωτερικό, με το ψηφιακό ταμπλό, τα σκληρά μεν αλλά με καλή συναρμογή πλαστικά, τις όμορφες επενδύσεις.

Ο οδηγός απολαμβάνει καλή περιμετρική ορατότητα, ικανοποιητική πλευρική στήριξη από το κάθισμα, ενώ και στην εργονομία το Avenger παίρνει καλό βαθμό. Στη βάση της κεντρικής κονσόλας υπάρχει ο όμορφος επιλογέας για το 6τάχυτο κιβώτιο, ενώ μπροστά του έχουν τοποθετηθεί δύο διακόπτες: ένας για το ηλεκτρικό χειρόφρενο και ένας για την επιλογή των Drive Modes. Οδηγός και συνοδηγός απολαμβάνουν πλήθος πληροφοριών μέσα από τις δύο οθόνες 10,25 ιντσών, μία στον πίνακα οργάνων και μία για το infotainment Uconnect. Η οθόνη αφής έχει καλά γραφικά και ικανοποιητική απόκριση στις εντολές. Στάνταρ στην έκδοση Altitude είναι και το premium ηχοσύστημα της JBL.

Jeep Avenger
Φωτογραφίες: gMotion

Όσον αφορά τους χώρους, οι δύο πίσω επιβάτες δεν θα δυσανασχετήσουν, όμως θα θέλαμε να υπάρχει χώρος για μπουκαλάκι στις πίσω θύρες. Με όγκο 380 λίτρα και πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα, το πορτμπαγκάζ του Avenger αποδεικνύεται επαρκές για τις αποσκευές τεσσάρων ατόμων σε μία ολιγοήμερη εκδρομή. Θα ήταν άλλωστε άδικο να ζητήσουμε κάτι παραπάνω από το μικρό Jeep όσον αφορά τους χώρους, αφού δεν πρόκειται για ένα οικογενειακό αυτοκίνητο, αλλά για ένα αστικό SUV με... ανησυχίες.

Ευέλικτο στην πόλη, με... θράσος στην επαρχία

Το όνομα Jeep προδιαθέτει τους πάντες για δυνατότητα κίνησης σε κάθε έδαφος. Το Avenger παραμένει – προς το παρόν – προσθιοκίνητο, για να διατηρηθεί χαμηλά αφενός η τιμή του και αφετέρου το βάρος του (με όφελος στην κατανάλωση). Η Jeep το εφοδιάζει με το σύστημα Selec Terrain που κατανέμει τη διαθέσιμη ροπή ανάλογα με το έδαφος. Μέσω του διακόπτη στη βάση της κεντρικής κονσόλας, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε 6 προγράμματα: ECO, NORMAL, SPORT, SAND, MUD, SNOW. Μάλιστα οι σχετικές ενδείξεις ΑΜΜΟΣ, ΛΑΣΠΗ, ΧΙΟΝΙ εμφανίζονται στα ελληνικά στον πίνακα οργάνων. Οι εκτός δρόμου δυνατότητες κίνησης του Avenger ενισχύονται και από την μεγάλη – για τα δεδομένα της κατηγορίας – απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος. Βέβαια ο οδηγός δεν θα πρέπει να έχει μεγάλες απαιτήσεις, ούτε να κάνει υπερβολές.

Jeep Avenger
Φωτογραφίες: gMotion

Το ίδιο ισχύει και για τον κινητήρα του Avenger. Ο 1.2 βενζίνης αποδίδει με τη βοήθεια turbo 100 ίππους και 205 Nm ροπής. Θα ήταν καλοδεχούμενη επιπλέον ισχύς από το τρικύλινδρο σύνολο, ιδίως όταν το Avenger ταξιδεύει με 4 επιβάτες και γεμάτο το χώρο αποσκευών. Τότε πρέπει να καταφύγεις στο σαφές κιβώτιο για να διατηρήσεις τις στροφές λειτουργίας του κινητήρα ψηλότερα, με επίδραση φυσιολογικά στην κατανάλωση. Σε μεικτές συνθήκες και κάνοντας περισσότερα από 1.000 χλμ. με το Avenger, η μέση τιμή ήταν 6,6 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα.

Σε διαδρομή με στροφές οι κλίσεις που παίρνει το αμάξωμα του μικρού Jeep είναι περιορισμένες, χάρη και στην λειτουργία της ανάρτησης. Παρά τους προαιρετικούς τροχούς των 18 ιντσών στο αυτοκίνητο της δοκιμής (στάνταρ είναι τροχοί 17 ιντσών), οι ανωμαλίες του οδοστρώματος δεν γίνονται ιδιαίτερα αισθητές στην καμπίνα. Στη συνολικά θετική αίσθηση που μας άφησε το Avenger προστίθεται και η επαρκής πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης. Αυτό που ίσως κουράσει τους επιβάτες είναι ο υψηλός ο αεροδυναμικός θόρυβος κατά την κίνηση με 120-130 χλμ/ώρα στον αυτοκινητόδρομο.

Jeep με πόσα;

Παρά την τσιμπημένη τιμή του, το Avenger βενζίνης παραμένει το πιο προσιτό μοντέλο στη γκάμα της Jeep. Η εισαγωγική έκδοση Longitude κοστίζει 23.990 ευρώ, ενώ υπάρχει και η πλουσιότερη Altitude, που ήταν το αυτοκίνητο της δοκιμής μας, με 25.990 ευρώ, τιμή που το κατατάσσει στο άνω άκρο της κατηγορίας των compact SUV. Βέβαια προς... υπεράσπισή του, διατίθεται με υπερπλήρη εξοπλισμό που στα αντίστοιχα μοντέλα συναντάμε μόνο στις πλούσιες εκδόσεις.

Jeep Avenger
Φωτογραφίες: gMotion

Στάνταρ είναι στοιχεία όπως οι δύο ψηφιακές οθόνες στο ταμπλό, το ηχοσύστημα JBL, το σύστημα πλοήγησης, το Selec Terrain, το Adaptive cruise control, η κάμερα οπισθοπορείας και οι πίσω αισθητήρες παρκαρίσματος, το αυτόματο φρενάρισμα με αναγνώριση πεζών και μοτοσυκλετών, το Hill Descent Control, το ενεργό σύστημα διατήρησης λωρίδας, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η ανίχνευση κόπωσης οδηγού, ο αυτόματος κλιματισμός, οι εμπρός προβολείς LED Reflector.

Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα της Jeep, το Avenger με τον κινητήρα βενζίνης καλύπτεται από εργοστασιακή εγγύηση 4 ετών (ή 160.000 χλμ) για τα μηχανικά μέρη, ενώ στο επίσημο δίκτυο συνεργατών της εταιρείας υπάρχουν ετοιμοπαράδοτα αυτοκίνητα.

Φωτογραφίες: gMotion

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!