Test Drive Opel Grandland 1.5 Diesel ΑΤ8: Υπόδειγμα οικονομίας

Newsroom
Test Drive Opel Grandland 1.5 Diesel ΑΤ8: Υπόδειγμα οικονομίας
To Opel Grandland με κινητήρα diesel σηκώνει το γάντι της αποδοτικότητας και απαντά με νούμερα κατανάλωσης που εντυπωσιάζουν.

Πόσο αποδοτικός μπορεί να είναι ένας κινητήρας diesel; Στο ερώτημα αυτό κλήθηκε να απαντήσει ο συνεργάτης μας, γνωστός «ελαφροπόδης», Βασίλης Κωστάκος, ο οποίος εκτός από την κύρια επαγγελματική του ενασχόληση με τη φωτογραφία, έχει επίσης την ικανότητα να αξιοποιεί ακόμα και τις αναθυμιάσεις των καυσίμων στα οχήματα που οδηγεί.

Opel Grandland 1.5d

Αποφασίσαμε λοιπόν να δούμε πως ένας σχετικά μικρός σε κυβισμό αλλά μεγάλος σε τεχνολογία diesel κινητήρας, μπορεί να αντεπεξέλθει σε ένα οικογενειακό SUV. Ο Βασίλης επέλεξε το γύρο της Πελοποννήσου για το εγχείρημα και σχετικά αναφέρει:

Δρόμο παίρνει το Opel Grandland

Μπορεί η ηλεκτροκίνηση να είναι το μέλλον της αυτοκίνησης, αλλά ο κινητήρας εσωτερικής καύσης μετρά πολλά πλέον των 100 ετών εξέλιξης. Έτσι δεν είναι ένας εύκολος αντίπαλος, όσο δυναμικά και να εισέλθουν στη ζωή μας τα ηλεκτρικά μοντέλα. Ειδικότερα τα τελευταία χρόνια, οι αυστηροί ευρωπαϊκοί περιορισμοί αλλά και η τεχνολογία έχουν κάνει τους κινητήρες εσωτερικής καύσης ιδιαίτερα αποδοτικούς και οικονομικούς. Πόσο χαμηλά μπορεί να φτάσει η κατανάλωση ενός τέτοιου κινητήρα λοιπόν, εάν ο οδηγός του αυτοκινήτου επικεντρωθεί σε αυτήν;

Opel Grandland 1.5d

Για τη συγκεκριμένη δοκιμασία οικονομίας επιλέξαμε ένα μικρό - μεσαίο SUV κατηγορίας C και συγκεκριμένα το Grandland της Opel, που φυσικά χρησιμοποιεί το πετρέλαιο σαν καύσιμό του. Ο 1500άρης κινητήρας του φθάνει με τη χρήση turbo τους 130 ίππους απόδοσης αλλά και τα 300 Νm ροπής στις μόλις 1.750 σ.α.λ. Ο όγκος και τo βάρος του αυτοκινήτου δεν είναι τα ιδανικά για μία δοκιμή οικονομίας αλλά θέλαμε να είμαστε όσο πιο κοντά στο μέσο όρο των αυτοκινήτων, καθώς δεν στοχεύαμε σε κάποιο απόλυτο ρεκόρ. Σαν διαδρομή επιλέχτηκε ο γύρος της Πελοποννήσου (περίπου 1.000 χιλιόμετρα) που περιλαμβάνει τα πάντα, όπως οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο και επαρχιακούς δρόμους, αναβάσεις σε βουνά, ανοικτά κομμάτια και βέβαια κάποια γεμάτα στροφές, όπως το Καλαμάτα - Αρεόπολη.

Opel Grandland 1.5d

Της νύχτας τα καμώματα

Αποφασίστηκε η οδήγηση έως το Πύργο να γίνει νύχτα, λόγω κίνησης και γιατί δεν παρουσιάζει και ιδιαίτερο οδηγικό ενδιαφέρον, ενώ το κομμάτι Αθήνα - Πάτρα επιλέχθηκε να γίνει μέσω του αυτοκινητοδρόμου για να δούμε την κατανάλωση σε κάπως μεγαλύτερες ταχύτητες. Αυτό το κομμάτι της διαδρομής δεν δυσκόλεψε καθόλου το Grandland. Απεναντίας, το SUV της Opel ήταν σαν να βρίσκεται στο φυσικό του χώρο χάρη στο 8άρι αυτόματο κιβώτιο που έχει μια πολύ μακριά τελική σχέση, με αποτέλεσμα εάν η ταχύτητα δεν ξεπεράσει τα 95 χλμ/ώρα να μην «κουμπώνει» η 8η. Με σχεδόν σταθερή ταχύτητα στα 100 χλμ/ώρα η κατανάλωση κατέβηκε στα 3,7 λίτρα/100 χλμ., που ήταν και η χαμηλότερη της δοκιμασίας. Στο ίδιο μοτίβο και μέχρι τον Πύργο, με την κατανάλωση όμως να σκαρφαλώνει στα 4 λίτρα/100 χλμ., καθώς ελάχιστες ήταν οι φορές που είδαμε μεγαλύτερη ένδειξη από το “D7” στο κιβώτιο.

Opel Grandland 1.5d

Λίγο πριν τη Ζαχάρω η ολονύχτια οδήγηση έλαβε τέλος, για να μας βρει το πρωινό σε μία αμμώδη παραλία με τον ήλιο να βγαίνει πίσω από τα βουνά. Η διαδρομή μέχρι τη Μεθώνη είχε υψομετρικές διαφορές οπότε η κατανάλωση αυξήθηκε αλλά όχι υπερβολικά. Όπως και μέχρι την Καλαμάτα, για να δούμε την κατανάλωση να ανηφορίζει καθώς ανηφορίζαμε και εμείς το βουνό για την Αρεόπολη. Οι όποιες εικασίες ότι ρόλο έπαιξε η γουρουνοπούλα που γευτήκαμε στην πρωτεύουσα της Μεσσηνίας είναι εντελώς αβάσιμες. Για πρώτη φορά η μέση κατανάλωση περνά το 5, και συνεχίζει να ανεβαίνει. Σε κάθε κατηφόρα το πόδι αφήνει το γκάζι εντελώς και προσπαθεί να αποφύγει το φρένο όσο είναι δυνατόν περισσότερο. Όταν θέλεις να κάνεις οικονομική οδήγηση πρέπει να είσαι φειδωλός με το γκάζι αλλά και με το φρένο, κρατώντας όσο το δυνατόν την ταχύτητά σου εκμεταλλευόμενος την ορμή του αυτοκινήτου. Το παιγνίδι αυτό κρατά μέχρι την Αερόπολη, όπου είναι και το κομμάτι με τα περισσότερα υψομετρικά.

Opel Grandland 1.5d

Μετά την «πρωτεύουσα» της Μάνης η διαδρομή μέχρι το Γύθειο είναι περισσότερο κατηφορική, για να συναντήσουμε μια ακόμα ανηφόρα από τη Σκάλα έως τον Κοσμά, στην καρδιά του Ελικώνα, όπου κάναμε και λίγο χώμα έως τον Άγιο Βασίλειο, για να κατηφορίσουμε αμέσως μετά στο Λεωνίδιο, και να ακολουθήσουμε τη θάλασσα έως το Ναύπλιο, όπου δεν πηραμε τον κλασικό δρόμο επιστροφής αλλά κάναμε μια παράκαμψη μέσω Αγγελόκαστρου και Σοφικού, μια διαδρομή που σας τη συστήνουμε.

Το Opel Grandland Diesel προκαλεί τα... υβριδικά

Συνολικά ύστερα από 27 ώρες επιστρέψαμε στην Αθήνα έχοντας διανύσει 1.002 χιλιόμετρα, με μέση κατανάλωση τα 4,3 λίτρα / 100 χλμ. και με το δείκτη της πλήρωσης καυσίμου στο ¼, δηλαδή χρησιμοποιήσαμε τα ¾ του ρεζερβουάρ για να κάνουμε το γύρο της Πελοποννήσου. Και με μία μέση ταχύτητα στα 54 χλμ./ώρα, που σημαίνει ότι μόνο αργά δεν πήγαμε. Αξίζει δε στο σημείο αυτό να σημειώσουμε ότι παρά τον μικρό κυβισμό του, ο ντίζελ κινητήρας είναι μεστός σε απόδοση και αυτό αποδεικνύουν και τα στοιχεία επιδόσεων, καθώς το ευτραφές Grandland επιτυγχάνει μέγιστη ταχύτητα 195 χλμ./ώρα και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 11,5 δλ.

Opel Grandland 1.5d

Σε σχέση με την τυποποιημένη μέση κατανάλωση κατά το πρότυπο WLTP που ανακοινώνει ο κατασκευαστής και ανέρχεται στα 5,4 λίτρα, καταφέραμε πολύ καλύτερη επίδοση και μάλιστα σε πραγματικές συνθήκες. Η ποσοστιαία μείωση που πετύχαμε φτάνει στο 20% και δείχνει τις μεγάλες δυνατότητες των κινητήρων diesel ειδικά στο ταξίδι. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε και την τεράστια σημασία των 8 σχέσεων του αυτόματου κιβωτίου, που διατηρούν πάντα τον κινητήρα σε χαμηλές στροφές λειτουργίας και μέσα στο ιδανικό εύρος απόδοσης της ροπής.

Opel Grandland 1.5d

Όχι μόνο οικονομικό το Opel Grandland 1.5d

Πέρα από την οικονομία σε κατανάλωση, το Opel Grandland μας εντυπωσίασε επίσης με τη οδική του συμπεριφορά, που μας βοήθησε να μην μειώνουμε σημαντικά ταχύτητα στις συνεχείς καμπές των επαρχιακών οδών, διατηρώντας σταθερό ρυθμό. Στοιχεία, επίσης, όπως οι μεγάλοι χώροι και τα κορυφαία σε άνεση καθίσματα, έκαναν την ολοκλήρωση αυτής της δοκιμασίας πολύ πιο απολαυστική.

Opel Grandland 1.5d

Το εγχείρημα αυτό έδειξε επίσης ότι τελικά τα SUV δεν «καίνε», εάν είσαι ευγενικός με το πεντάλ του γκαζιού. Και ταυτόχρονα έχουν την ικανότητα να διασχίζουν βατούς χωματόδρομους και να εξασφαλίζουν κορυφαία πρακτικότητα. Ειδικά δε αν κοστίζουν και πολύ λογικά χρήματα όπως τα 31.600 ευρώ του Opel Grandland 1.5d AT8 με το επίπεδο εξοπλισμού Edition, τότε τι άλλο να ζητήσει κανείς.

Κείμενο/Image Credits: Βασίλης Κωστάκος

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!