«Ημέρα Eκπαίδευσης»! (vid & pic)

«Ημέρα Eκπαίδευσης»! (vid & pic)

bet365

Το αστυνομικό δράμα του Αντουάν Φουκουά θέτει σοβαρά ηθικά ζητήματα γύρω από την αστυνομική βία και τη Δικαιοσύνη. Μοναδική ερμηνεία από τον Ντενζέλ Ουάσιγκτον.

Κάποτε ακούσαμε ότι ό,τι είναι νόμιμο δεν είναι και ηθικό. Κάποτε, χθες, αύριο, πάντα, είδαμε, μάθαμε, για το μονοπώλιο της αστυνομικής βίας. Βασικό στοιχείο στη σύγχρονη δημοκρατία η χρήση και αξιοποίηση της από τους κυβερνώντες. Πώς μπορεί όμως αυτός που τη χρησιμοποιεί να μείνει ανεπηρέαστος από τη δύναμη της; Η μεγάλη δύναμη φέρνει και μεγάλη ευθύνη και ο αδύναμος χαρακτήρας, ο ανήθικος, τη μετατρέπει σε πρώτη ύλη για τον διεφθαρμένο κόσμο του. Η νόμιμη βία μπορεί να γίνει μέσο διαστρέβλωσης της Δικαιοσύνης, της απονομής αυτής. Ποιος θα εμποδίσει το εκτελεστικό όργανο όταν αυτό υπερβαίνει το όριο; Ο εντολέας, όμως και εκεί η δύναμη μπορεί να αλλοιώσει την έννοια του δικαίου, της νομιμότητας. Η ελπίδα χάνεται και το χάος επικρατεί. Υπάρχει όμως αντίλογος. Σε έναν κόσμο που η ατομική αξία υποβαθμίζει τη συλλογική, που το κέρδος και η επαγγελματική καταξίωση μετρούν περισσότερο από τη συλλογική ειρήνη, την κοινωνική δικαιοσύνη, χρειάζονται προκλητικοί εκπρόσωποι του νόμου για να επιβάλλουν την τάξη και την ασφάλεια. Οι αρχές και οι κανόνες μπορούν να παρακαμφθούν όταν το “απαιτούν” οι συνθήκες. Κατανοητό το αντεπιχείρημα, όμως τα τέρατα πολλαπλασιάζονται και δικάζουν/δικάζονται με μοναδικό μέτρο τη βία. Το G-Weekend Journal παρουσιάζει την ταινία “Ημέρα Eκπαίδευσης”.

Ο διεφθαρμένος και έντιμος

O Αντουάν Φουκουά, ο σκηνοθέτης, επιλέγει επιθετική προσέγγιση για να αναδείξει την προβληματική γύρω από το μονοπώλιο της βίας και την απόδοση Δικαιοσύνης. Τίποτα θεωρητικό και ακαδημαϊκό. Δυο αστυνομικοί έξω στον δρόμο, αντιμέτωποι με την κοινωνία που η άρχουσα τάξη φτιάχνει και ο νόμος ελέγχει (;), τιθασεύει (;) διαμορφώνει. Η τήρηση του νόμου υποχρέωση των εκπροσώπων του και ο ένας είναι αγνός και έντιμος, ο άλλος διεφθαρμένος ως το κόκαλο. Ο διεφθαρμένος αντιπροσωπεύει την πραγματικότητα και ο ιδεαλιστής, ο πιστός στις αξίες και τις αρχές του, τον φανταστικό, ιδεατό, ουτοπικό (;) κόσμο. Ο Φουκουά επιλέγει την μεταξύ τους αντιπαράθεση για να καταθέσει την άποψη και τον προβληματισμό του πάνω στο λεπτό ζήτημα που αναφέραμε. Ο φιλόδοξος, νεαρός, αστυνομικός που θέλει να γίνει ντετέκτιβ και ο έμπειρος και εγκληματίας ντετέκτιβ. Ο δεύτερος ορίζει τις κινήσεις και προκαλεί τη συμπεριφορά του πρώτου. Δοκιμάζει τις αρχές του και τις αναστολές του. Ο νεαρός ξεκινά διστακτικά, αμήχανα, συγκαταβατικά. Συγχυσμένος, χαμένος και έτοιμος να παραιτηθεί. Βρίσκει όμως το κουράγιο και στη βία απαντά με βία, το μονοπώλιο σπάει και η Δικαιοσύνη επιβάλλεται. Αυτή η ιδιότυπη διαλεκτική δίνει τον τόνο και τον χαρακτήρα στο φιλμ, το οποίο μα κερδίζει με τη γυμνή του αλήθεια. Η αστυνομική εξουσία δικάζεται από την ίδια της τη βία!

Όλοι ίσοι;

Ο νέος και με υψηλές βλέψεις αστυνομικός Τζέικ Χόιτ (Ίθαν Χοκ) πρέπει να περάσει από ειδική εκπαίδευση για να γίνει ντετέκτιβ. Εκπαιδευτής του ο ντετέκτιβ Αλόνζο Χάρις (Ντενζέλ Ουάσιγκτον). Έχει μία μέρα –και μόνο- για να αποδείξει την αξία του. Αν αποτύχει θα μείνει σε κάποιο γραφείο ή θα κόβει κλήσεις. Ο άτιμος Αλόνζο χρωστά χρήματα στη ρώσικη μαφία και η ζωή του κινδυνεύει. Δεν έχει καμία διάθεση να εκπαιδεύσει τον Χόιτ. Γι’ αυτόν είναι το ιδανικό θύμα. Τον χειραγωγεί (τον “ψαρώνει”) με το καλημέρα και την κατάλληλη στιγμή τον ρίχνει στην παγίδα. Σε εκείνο το σημείο ο Χόιτ καταλαβαίνει τα πάντα και αποφασίζει να βάλει ένα τέλος στην παράνοια. Στη διάρκεια της συνύπαρξης, της “εκπαίδευσης”, αναπτύσσονται προβληματισμοί για τις αστυνομικές μεθόδους σύλληψης, διαφύλαξης της νομιμότητας και αντιμετώπισης τους εγκλήματος. Πρέπει να είναι ίδια η αντιμετώπιση ενός εμπόρου ναρκωτικών με έναν κοινό κλέφτη του δρόμου; Πρέπει να παρακάμπτονται οι γραφειοκρατικές διαδικασίες για την ολοκλήρωση των ερευνών; Για τον Αλόνζο τα ζώα πρέπει να φαγωθούν μεταξύ τους. Η Αστυνομία πρέπει να εστιάζει στους μεγάλους εγκληματίες. Για τον Χόιτ όλοι είναι ίσοι και όλοι υπόλογοι στον Νόμο.

Η αμεσότητα της αφήγησης και το σχετικά καλό σενάριο απογειώνονται από την ερμηνεία του Ντενζέλ Ουάσιγκτον. Από την αρχή μέχρι το τέλος είναι ο διεφθαρμένος αστυνομικός, αυτός που υπακούει κυρίως στους “νόμους” του δρόμου. Η επιθετική συμπεριφορά τον κάνει αντιπαθή και συμπαθητικό την ίδια στιγμή. Για την ερμηνεία του ο Ουάσιγκτον κέρδισε Όσκαρ Ά Ανδρικού Ρόλου. Πολύ καλός και ο Ίθαν Χοκ που αποδίδει πειστικά την εσωστρέφεια του χαρακτήρα του. Σε αυτά που επίσης μας άρεσαν η απεικόνιση της κουλτούρας τους δρόμου και η χιπ-χοπ μουσική υπόκρουση.

Μπες στο Fantasy του Gazzetta για το ελληνικό πρωτάθλημα, εντελώς δωρεάν. Φτιάξε την δική σου ομάδα, αγόρασε τους κατάλληλους παίκτες και κέρδισε μεγάλα δώρα. Κάνε τις μεταγραφές που πιστεύεις, δημιούργησε το δικό σου πρωτάθλημα και ταυτόχρονα μπορείς να συμμετέχεις στη συνολική βαθμολογία για τα έπαθλα. 

 

Στο Transfer Center του Gazzetta θα μάθεις για όλες τις μεταγραφές που έχουν γίνει το καλοκαίρι για να μην πιαστείς αδιάβαστος στο νέο Fantasy.

NEWS FEED