ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
«Αγώνες», έργο που συγκινεί και προβληματίζει!

«Αγώνες», έργο που συγκινεί και προβληματίζει!

Το G-Weekend πάει θέατρο και σας προτείνει μια μοναδική παράσταση! Τους «Αγώνες» του Χένρι Νέιλορ, σε σκηνοθεσία του Μιχάλη Βιρβιδάκη.

Επιμέλεια:

Στην προπολεμική Γερμανία, την εποχή της ανόδου του Χίτλερ στην εξουσία, δυο κορυφαίες αθλήτριες, η ξιφομάχος Ελέν Μάγιερ (χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς του Άμστερνταμ 1928) και η αθλήτρια στίβου Γκρέτελ Μπέρκμαν, γίνονται πρόσωπα αντίστασης! Επειδή ήταν Γερμανοεβραίες, το ναζιστικό καθεστώς έκανε ό,τι μπορούσε για να υπονομεύσει τις προσπάθειές τους για την κατάκτηση ενός χρυσού μεταλλίου στους Ολυμπιακούς αγώνες του 1936 στο Βερολίνο, μια και η κατάκτηση του τίτλου θα γελοιοποιούσε έμπρακτα όλες τις θεωρίες περί Αρίας φυλής.

Το έργο δεν στέκεται μόνο στα ιστορικά γεγονότα, αλλά δημιουργεί μια βαθιά τομή στην ψυχολογία των δύο αθλητριών, αποκαλύπτοντας τα βαθύτερα κίνητρα της συμμετοχής τους στους Ολυμπιακούς, διαφορετικά για κάθε μια απ’ αυτές, και φωτίζει ταυτόχρονα την ηθική διάσταση αυτής της συμμετοχής, σε μια εποχή που το ναζιστικό καθεστώς είχε ήδη ξεκινήσει την εφαρμογή καταπιεστικών μέτρων εις βάρος των Εβραίων, προλειαίνοντας το έδαφος για την εξόντωσή τους μερικά χρόνια αργότερα.

Το εξαιρετικό αυτό κείμενο, που ενώ αναφέρεται στο παρελθόν φωτίζει με το πιο αμείλικτο φως πράγματα και καταστάσεις της εποχής μας, θα παρουσιαστεί σε μετάφραση Ρούλας Κονσολάκη, συνθέσεις ήχων Δημήτρη Ιατρόπουλου, σκηνοθεσία και αισθητική της παράστασης Μιχάλη Βιρβιδάκη, ενώ βοηθός σκηνοθέτη θα είναι η Lucyna Kukosz. Τον ρόλο της αθλήτριας Ελέν Μάγιερ θα ερμηνεύσει η ηθοποιός Κατερίνα Μαντίλ ενώ τον ρόλο της Γκρέτελ Μπέρκμαν η ηθοποιός Μαρία Γιαννικάκη».
 

«Αγώνες» του Χένρι Νέϊλορ, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη

Ο Μιχάλης Βιρβιδάκης έγραψε στο Gazzetta Weekend για τους «Αγώνες» «Στο θεατρικό έργο «Αγώνες» του Χένρι Νέιλορ, η Γερμανοεβραία ξιφομάχος Ελέν Μάγιερ (χρυσό μετάλλιο στους Ολυμπιακούς του Άμστερνταμ το 1928) υπερασπίζεται την άποψη πως «Οι αθλητές δεν έχουν καμία δουλειά με την Πολιτική, ούτε και η Πολιτική με τον Αθλητισμό». Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Παρακολουθώντας την εξέλιξη των γεγονότων που οδήγησαν στους Ολυμπιακούς Αγώνες στο Βερολίνο το 1936, αντιλαμβάνεται κανείς πως υπάρχουν ιστορικές καταστάσεις που ακόμα και το Ολυμπιακό Ιδεώδες έρχεται σε δεύτερη μοίρα μπροστά στην προάσπιση θεμελιωδών ανθρώπινων δικαιωμάτων και αξιών. Αντιλαμβάνεται την αξία που έχει η Πολιτική όταν διασφαλίζει την ευημερία  και την ειρήνη, χωρίς τις οποίες δεν μπορεί να υπάρξει υγιής αθλητική άμιλλα και Ολυμπιακή Ιδέα. Αντιλαμβάνεται πως όσο αφοσιωμένος στο άθλημά του και αν είναι ένας αθλητής δεν μπορεί να μην έχει τη στοιχειώδη πολιτική διορατικότητα να ξέρει πότε οι βασικές αξίες της Δημοκρατίας καταστρατηγούνται.

Κατ’ αυτή την έννοια το θεατρικό έργο «Αγώνες», που παρουσιάζουμε, με τις δύο διαμετρικά αντίθετες στάσεις απέναντι στο πολιτικό πρόβλημα εκείνης της εποχής, το ζήτημα του φασισμού, στάσεις που εκπροσωπούνται από δύο κορυφαίες Γερμανοεβραίες αθλήτριες, την Ελέν Μάγιερ, ξιφομάχο, και την Γκρέτελ Μπέρκμαν, άλτρια του ύψους, θέτει ένα όριο  στην επιδίωξη του αθλητικού ιδεώδους πέραν του οποίου αυτό υπονομεύεται. Και το όριο αυτό τίθεται στο σημείο όπου παραβιάζεται η στοιχειώδης αρχή της ισότητας  απέναντι στο αγώνισμα και της ίσης ευκαιρίας. Και στη Γερμανία την εποχή της ανόδου του Χίτλερ στην εξουσία και της εφαρμογής των ρατσιστικών του θεωριών και των φυλετικών διακρίσεων, όχι μόνο δεν υπήρχε πολιτική βούληση που να συνάδει με την Ολυμπιακή Ιδέα αλλά συνέβη ακριβώς το αντίθετο.

Είναι λοιπόν πολύ ενδιαφέρον και διδακτικότατο, όχι μόνο για τους σημερινούς αθλητές, αλλά για όλον τον ευαίσθητο κόσμο που διερευνά τα όρια της ατομικής ευθύνης απέναντι σε τέτοιες φαύλες καταστάσεις σαν αυτήν των Ολυμπιακών Αγώνων του 1936 να θυμηθεί τα γεγονότα και να παρακολουθήσει τον αγώνα της Γκρέτελ Μπέρκμαν πάνω σε έναν άλλον στίβο, πέραν του αγωνίσματός της, διαφορετικό, ασυνήθιστο και δύσκολο να τον υπηρετήσεις, τον στίβο της προσωπικής ηθικής στάσης απέναντι στο χάος και το σκότος εκείνων των ημερών. Ο εξαιρετικός θεατρικός συγγραφέας Χένρι Νέιλορ, μετά το «Άγγελέ μου», την περσινή μεγάλη επιτυχία που παρουσιάσαμε στο θέατρο Σφενδόνη, επανέρχεται με ένα ακόμα έργο του, που έχει τη δύναμη να συγκινήσει αλλά και να μας προβληματίσει, με μια παράσταση που δίνει την ευκαιρία στις νέες ηθοποιούς Κατερίνα Μαντίλ και Μαρία Γιαννικάκη να αποδείξουν το εξαιρετικό υποκριτικό ταλέντο τους. 

 

«Αγώνες»

Η Εταιρεία Θεάτρου ΜΝΗΜΗ που δραστηριοποιείται στα Χανιά και ο σκηνοθέτης Μιχάλης Βιρβιδάκης, μετά την εξαιρετικά επιτυχημένη παρουσίαση του έργου «Άγγελέ μου» τον Δεκέμβριο του 2018 στο Θέατρο Σφενδόνη, επανέρχονται στην Αθήνα με ένα ακόμα πρωτότυπο και συναρπαστικό θεατρικό έργο του Βρετανού δραματουργού το οποίο γνώρισε ήδη μεγάλη επιτυχία στην Κρήτη στον Αίθριο Χώρο του Θεάτρου Κυδωνία όπου παρουσιάστηκε αυτό το καλοκαίρι. Το νέο θεατρικό έργο του Χένρι Νέιλορ «Αγώνες» (Games), γραμμένο μόλις το 2018 και βραβευμένο ήδη στο διεθνούς φήμης φεστιβάλ του Εδιμβούργου τον Αύγουστο του 2018, θα παρουσιαστεί στην Αθήνα στο Θέατρο Σφενδόνη, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Βιρβιδάκη, για 3 μόνο παραστάσεις την Παρασκευή 22 και το Σάββατο 23 Νοεμβρίου στις 7.00 το απόγευμα και την Κυριακή 24 Νοεμβρίου στις 9.15 το βράδυ.

Πληροφορίες:
Τοποθεσία: Θέατρο Σφενδόνη, Μακρή 4, Μακρυγιάννη – Ακρόπολη (Στάση ΜΕΤΡΟ-Ακρόπολη)
Ημερομηνία: Παραστάσεις: 22-24 Νοεμβρίου 2019. Ημέρες και Ώρες: Παρασκευή 22 Νοεμβρίου, στις 19.00, Σάββατο 23 Νοεμβρίου, στις 19.00 και Κυριακή 24 Νοεμβρίου, 21.15. Διάρκεια: 75 λεπτά
Πληροφορίες-Κρατήσεις θέσεων: Τηλ. 215 51 58 968
Τιμές εισιτηρίων: 12 ευρώ και 10, φοιτητικό
Προπώληση: 210 7234567.
On-line προπώληση εισιτηρίων: https://www.ticketservices.gr/event/theatro-sfendoni-agones/?lang=el  και tickets.public.gr καθώς και στα καταστήματα Public

Επόμενα Άρθρα

Μπορούν οι Έλληνες οπαδοί να γίνουν ιδιοκτήτες των ομάδων τους;

Μπορούν οι Έλληνες οπαδοί να γίνουν ιδιοκτήτες των ομάδων τους;

Ο Πάνος Παπαγεωργίου εκπόνησε τη διπλωματική του διατριβή αναζητώντας κάτα πόσο είναι εφικτό ένα μοντέλο οπαδικής ιδιοκτησίας στην Ελλάδα και μιλάει στο Gazzetta Weekend Journal για τα συμπεράσματά του.

Tο αυτονόητο με τον Πεδουλάκη που... άργησε!

Tο αυτονόητο με τον Πεδουλάκη που... άργησε!

Ο Αργύρης Πεδουλάκης βρέθηκε στην πόρτα της εξόδου μετά τον ταπεινωτικό αποκλεισμό από τον Προμηθέα, αυτό δεν έγινε και έτσι ήρθε μια ακόμη ήττα, από την Άλμπα αυτή την φορά...