Η ρετρό φανέλα του ΠΑΟΚ ξύπνησε μνήμες! (pics & vid)

Σταύρος Σουντουλίδης
Η ρετρό φανέλα του ΠΑΟΚ ξύπνησε μνήμες! (pics & vid)

bet365

1926: Ο ΠΑΟΚ με άσπρες-μαύρες εμφανίσεις και ένα τετράφυλλο τριφύλλι μαζί με πέταλο, μπαίνει στο γήπεδο. 2018: Ο ΠΑΟΚ μπαίνει στο γήπεδο με το τετράφυλλο τριφύλλι και το πέταλο στη φανέλα του. Το χθες ενώνεται με το σήμερα και το GWJ ξεφυλλίζει το άλμπουμ των «ασπρόμαυρων» αναμνήσεων..

Αντάλιασπορ – Φενέρμπαχτσε με επιστροφή στοιχήματος*, ενισχυμένες αποδόσεις και live alerts. (21+) * Ισχύουν Οροι και Προϋποθέσεις.

Bizim Π.Α.Ο.Κ., «ο δικός μας ΠΑΟΚ»! Για τον πρόσφυγα από την Πόλη, ο ΠΑΟΚ ήταν «μπιζίμ ΠΑΟΚ». Η ίδρυσή του, η εξέλιξη του, η πορεία του μέσα στο χρόνο και οι νίκες του αποτελούσαν ανέκαθεν πηγή χαράς και τρόπος ζωής.

Τα παιδιά του ΠΑΟΚ, ο κόσμος του, από παιδιά της αλάνας έγιναν εκφραστές μιας ιδέας, περιτριγυρισμένη στο άσπρο και το μαύρο, μιας ιδέας διατήρησης της μνήμης των προσφύγων και ο «δικέφαλος αετός», έμβλημα της Βυζαντινής Αυτοκρατορίας, κοσμούσε και κοσμεί το λάβαρο και τις φανέλες των αθλητών.Η επιλογή των χρωμάτων, μαύρο για το πένθος της απώλειας και άσπρο για την ελπίδα της αναγέννησης στον νέο τόπο, συντελούσε σε μια προσπάθεια σύνδεσης των δύο πόλεων. Της παλιάς και της νέας πατρίδας.Ως πρώτο έμβλημα επιλέχθηκε το τετράφυλλο τριφύλλι και το πέταλο. Τα φύλλα είναι πράσινα και πάνω από το καθένα υπάρχουν χαραγμένα τα αρχικά Π.Α.Ο.Κ. (Πανθεσσαλονίκειος Αθλητικός Όμιλος Κωνσταντινουπολιτών). «Το σκέφτηκε ο αείμνηστος Κώστας Κοεμτζόπουλος που πήρε την ιδέα από το πακέτο τσιγάρων μάρκας «Λήθη» που κάπνιζε», γράφει στην επίσημη ιστοσελίδα της η «ασπρόμαυρη» ΠΑΕ.

Ο δικέφαλος αετός υιοθετήθηκε ως έμβλημα το 1929, όταν ο σύλλογος ενώθηκε με την ΑΕΚ Θεσσαλονίκης, επικαιροποιήθηκε με την τροποποίηση του καταστατικού το 1931 και χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα ως το διακριτικό της ομάδας. Η συγχώνευση με το άλλο προσφυγικό σωματείο της Θεσσαλονίκης την ΑΕΚ αποφασίστηκε σε κοινή σύσκεψη των διοικητικών συμβουλίων, μετά από πρωτοβουλία του γιατρού Καραμαούνα, προέδρου του πολιτιστικού σωματείου «Ένωση Κωνσταντινουπολιτών», ενισχύοντας τον ισχυρισμό περί συμβόλων σχετικών με τον τόπο καταγωγής.

Η Retro Limited Edition φανέλα

Η ιστορία, λοιπόν, συνεχίζει να αποτελεί πηγή έμπνευσης και οδηγό για το μέλλον του ΠΑΟΚ, με την Retro Limited φανέλα να έρχεται στο σήμερα για να ενώσει το χθες με το αύριο. Κάπως έτσι προέκυψε και η εμφάνιση με την οποία αγωνίστηκε η ομάδα της Θεσσαλονίκης στον αγώνα της περασμένης Δευτέρας απέναντι στο Λεβαδειακό.

Η ρετρό γκρι φανέλα είναι έμπνευση των Γιώργου και Νίκου Σαββίδη, οι οποίοι την σχεδίασαν και δημιούργησαν σε συνεργασία με την αθλητική εταιρία, που «ντύνει» την ομάδα για τέταρτη συνεχόμενη χρονιά, σε μια προσπάθεια της οικογένειας Σαββίδη να μην χαθεί ο ΠΑΟΚ από τις ρίζες του.

Δεν ήταν τυχαία η επιλογή του Γιώργου Κούδα και του Δημήτρη Πέλκα να την παρουσιάσουν πριν από λίγους μήνες στο κοινό της ομάδας, που την αγκάλιασε και αυτό φαίνεται από τις πωλήσεις μέσω των επίσημων καταστημάτων στο γήπεδο της Τούμπας και το κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Η συλλεκτική φανέλα, το λέει και στην περιγραφή της (Retro Limited Edition) έχει κυκλοφορήσει σε 1.000 κομμάτια, θα φορεθεί από την ομάδα σε επιλεγμένους αγώνες, όπως συνέβη και τα προηγούμενα χρόνια, και σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να αλλάξει ο ΠΑΟΚ το έμβλημα του. Άλλωστε, για την εξέλιξη της ασπρόμαυρης φανέλας έχουμε αναφερθεί προ πολλού σε προηγούμενα retro stories του «gazzetta weekend».

 

Τελευταία Νέα