Αυτή η νύχτα μένει: Για πάντα... (vid & pics)

Αυτή η νύχτα μένει: Για πάντα... (vid & pics)

bet365

Η ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου για τα σκυλάδικα της επαρχίας έχει την τιμητική της στην cine γωνιά του G-Weekend! Mια ωδή για τον έρωτα που δεν έχει τέλος, για το όνειρο που δεν σταματά. Εκθαμβωτική η Αθηνά Μαξίμου, χείμαρρος ο Νίκος Κουρής.

Τα λαϊκά κέντρα διασκέδασης -τα σκυλάδικα- στη Μεταπολίτευση και ιδιαίτερα την περίοδο της ξέφρενης κατανάλωσης στην Ελλάδα (δεκαετία '90, μέσα πρώτης δεκαετίας 21ου αιώνα), υπήρξαν τόποι λατρείας, επιβεβαίωσης, εκτόνωσης, μα πάνω απ' όλα, γέφυρα προς τον ψεύτη ουρανό των δανεικών χρωμάτων. Το σκυλάδικο των 90's πήρε τη σκυτάλη από τα κακόγουστα και γεμάτα εκζήτηση μαγαζιά των 80's και προσπάθησε να κρύψει τον πρωτογονισμό και την ωμότητα που κυριαρχούσε σε αυτά των 70's και παλαιότερα. Τα νυχτερινά μαγαζιά εκείνης της εποχής ήταν η αποθέωση του πλαστικού, του λαμέ και της βαρυφορτωμένης από εντυπώσεις εικόνας.

Η αγριότητα του κόσμου της νύχτας φυσικά δεν χάθηκε, μάλιστα “ενισχύθηκε” με τη χυδαιότητα και τον άκρατο σεξισμό. Παρ' όλα αυτά, μέσα στους καπνούς, τις αιχμηρές λέξεις και το ουίσκι, όνειρα γεννιόντουσαν, ελπίδες δικαιώνονταν και καημοί ξορκίζονταν. Σε αυτά τα ποταπά μέρη στόχοι μεγάλοι έμπαιναν, πάθη και πόθοι εκπληρώνονταν και καριέρες ξεκινούσαν ή “πέθαιναν” πριν καν ξεκινήσουν. Ένα ήταν σίγουρο (και είναι ακόμα): Κάθε νύχτα στο σκυλάδικο είναι και τελευταία. Κάθε νύχτα στο σκυλάδικο είναι μοναδική. Κάθε νύχτα στο σκυλάδικο δεν μοιάζει με καμία. Κάθε νύχτα στο σκυλάδικο έχει και μια εικόνα που κρατάς σαν εικόνισμα και την τιμάς με ανίερους καπνούς και σκέψεις. Η ταινία “Αυτή η νύχτα μένει” είναι η 60η που σας παρουσιάζει το G-Weekend Journal.

Ο Ανδρέας αγαπάει τη Στέλλα

Η ταινία του Νίκου Παναγιωτόπουλου βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Θάνου Αλεξανδρή και στις “Νέες Αθηναϊκές Ιστορίες” του Χρήστου Βακαλόπουλου. Πρόκειται για την ιστορία του Ανδρέα και της Στέλλας. “Ο τρελός Πιερό” σε μια “φελινική” ατμόσφαιρα μέσα σε ένα μικροαστικό σύμπαν. Έτσι απλά και σχηματικά, ο Ανδρέας αγαπάει τη Στέλλα, η Στέλλα τον Ανδρέα και μαζί ψάχνουν το νόημα της ζωής, κι ας μην υπάρχει! Οι δυο τους ελπίζουν και δικαιούνται να ζητούν το ανέλπιστο! Γι' αυτό και μετρά πάνω απ' όλα το ταξίδι, η διαδρομή που δεν έχει καταληκτικό προορισμό. Η φιλοδοξία, το δικό τους μερίδιο από τον ουρανό.

Για τον Ανδρέα όμως ο δικός του ουρανός είναι αυτός που ατενίζει η Στέλλα όταν κάθεται στην παλιά μπανιέρα, έξω στην ταράτσα. Η Στέλλα θέλει να γίνει τραγουδίστρια και γνωρίζει ότι ο δρόμος είναι μακρύς και βρίσκεται σε λεωφόρους μακρινές, σε παντέρημα τοπία, αφιλόξενα, παγωμένα, με τα χνώτα να μυρίζουν τσιγάρο και αλκοόλ. Το όνειρο δεν κάνει εκπτώσεις και η πορεία γι' αυτήν μονόδρομος. Μοναχική, αφού ο Ανδρέας δεν θέλει να ακολουθήσει. Το σκυλάδικο είναι το σημείο καμπής που όμως δεν οδηγεί σίγουρα μπροστά. Άγνωστος ο προορισμός μετά απ' αυτό, αλλά στο άγνωστο είναι πιο όμορφο να περπατάς με παρέα.

Το “παπάκι”, ο δρόμος, ο κίνδυνος

Ποιος είναι ο Ανδρέας; Ο Ανδρέας είναι ιδιοκτήτης ψιλικατζίδικου κάπου στην Αθήνα. Συνεχίζει τη δουλειά του πατέρα του. Θέλει να βάλει εφημερίδες και περιοδικά ώστε να ενισχύσει το εισόδημα και να αγοράσει μηχανή μεγάλου κυβισμού. Κυκλοφορεί με ένα παλιό, προβληματικό, μηχανάκι, μικρού κυβισμού, “παπάκι”. Φίλος του ο Μίλτος. Του κάνει παρέα, συζητάνε και μοιράζονται τον πόνο και τις σκέψεις τους. Μαζί ακούνε και τα αεροπλάνα που πετάνε εκεί κοντά. Ο Ανδρέας ξέρει τα μοντέλα και τους προορισμούς τους. Η Στέλλα κάνει ό,τι μπορεί για να βρει θέση στο τραγούδι. Δυσκολεύεται. Πολύ. Κάνει διάφορες δουλειές (υπάλληλος σε ταχυφαγείο) αλλά το μυαλό της είναι επικεντρωμένο στο τραγούδι. Ο έρωτας, η αγάπη του Ανδρέα την κάνει να νιώθει καλά, όμως την εγκλωβίζει, την περιορίζει και αυτή πρέπει να φύγει. Η χαραμάδα για την καριέρα στο τραγούδι βρίσκεται στον δρόμο, στις πόλεις της περιφέρειας, στα σκυλάδικα. Κι ας αναγκάζονται τα κορίτσια να κάνουν κονσομανσιόν. Η επί πληρωμή παρέα δεν αρέσει στη Στέλλα και όταν έρχεται αντιμέτωπη με άγριες καταστάσεις θα αντιδράσει, θα υποχωρήσει και θα κινδυνέψει. Ο Ανδρέας θα την αναζητήσει στην Ξάνθη, την Κομοτηνή, την Καστοριά, μαζί με ένα συγγραφέα (πρώην πυγμάχο), ο οποίος ψάχνει υλικό για το βιβλίο του με θέμα τα νυχτερινά κέντρα της επαρχίας.

Η γοητεία του αγνώστου

Η ταινία κατηγοριοποιείται ως κοινωνική/αισθηματική και εκτρέπεται στην ατέρμονη υπαρξιακή αναζήτηση. Ο κόσμος της νύχτας, των σκυλάδικων, είναι η βάση και ο έρωτας των δύο νέων το όχημα για να δούμε τη δύσκολη θέση του ανθρώπου στο μεταίχμιο της αλλαγής του αιώνα (1999). Δεν είναι τυχαίο που ο Ανδρέας ρωτά ποιο είναι το νόημα της ζωής και απαντά πως υπάρχει αλλά δεν το ξέρουμε. Η ασάφεια της εποχής άλλοτε επιδρά ενθαρρυντικά και άλλοτε αρνητικά. Η γοητεία του αγνώστου κινητοποιεί τους ήρωες και τους ωθεί να ρισκάρουν, να τολμήσουν, να ονειρευτούν κι ας πονέσουν.

Το σενάριο στηρίζεται στην παρακμιακή ατμόσφαιρα των νυχτερινών κέντρων και είναι το νήμα που ενώνει τα κομμάτια. Το καλό μοντάζ μας δίνει άμεσα και χωρίς περιττά λόγια και εικόνες τη σχέση των δύο πρωταγωνιστών. Η φωτογραφία του Άρη Σταύρου βγαλμένη από τα κάδρα της εποχής, από τις μνήμες του δρόμου και την άγρια ομορφιά της περιφέρειας. Η μουσική του Σταμάτη Κραουνάκη και η φωνή της Δήμητρας Παπίου είναι το “χαλί” που συλλαμβάνει τα αισθήματα και την προσπάθεια του Ανδρέα και της Στέλλας. Η Αθηνά Μαξίμου είναι σαγηνευτική. Δεν κρατάει τίποτα και δίνει τα πάντα στον θεατή. Υπέροχη. Ο Νίκος Κουρής αναδεικνύει τη γοητεία του ανθρώπου που είναι ερωτευμένος, ονειροπόλος και αποφασισμένος. Το φιλμ σάρωσε στο Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και “Αυτή η νύχτα μένει” θα είναι πάντα στην καρδιά μας.

Διάβασε όλα τα τελευταία νέα της αθλητικής επικαιρότητας. Μάθε για όλους τους live αγώνες σήμερα και δες τις αθλητικές μεταδόσεις της ημέρας και της εβδομάδας μέσα από το υπερπλήρες Πρόγραμμα TV του Gazzetta.

 

Τελευταία Νέα