Τι μπορεί να πάρει η F1 από ΝΒΑ και ΝFL;

Νίκος Τσιώκος
Τι μπορεί να πάρει η F1 από ΝΒΑ και ΝFL;

bet365

Η Formula1 έχει νέα αφεντικά. Αυτά είναι η Liberty Media, που έρχεται να προσθέσει αρκετά στοιχεία από τα αμερικανικά σπορ στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το GWJ γράφει για το τί μπορεί να πάρει η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το NFL και το ΝΒΑ, ώστε να ανέβει ξανά η θεαματικότητα!

Με τον ερχομό της στην ηγεσία της Formula1, η Liberty Media είχε προαναγγείλει αλλαγές στο σπορ, ώστε να το φέρει πιο κοντά στους οπαδούς και να το βελτιώσει για να ανέβουν και πάλι τα ποσοστά ακροαματικότητας.

Ήδη, από την Καταλούνια, υπήρξαν μερικές εκδηλώσεις, που έκαναν τους φαν να διασκεδάσουν περισσότερο, ενώ στα... άλλα κόλπα συμπεριλήφθηκαν και οι δηλώσεις των τριών πρώτων στις κατατακτήριες δοκιμές από το γκριντ εκκίνησης μπροστά στην κεντρική κερκίδα. Κάτι που είδαν με... καλό μάτι όσοι βρέθηκαν εκεί!

Όμως, στην προσπάθεια αυτή ίσως η λύση εντοπίζεται στα αμερικανικά σπορ, όπως το NFL και το ΝΒΑ. Ποια στοιχεία μπορεί να αντλήσει από εκεί η F1 και να γίνει ξανά το κορυφαίο μηχανοκίνητο άθλημα παγκοσμίως; Το G-Weekend Journal, λοιπόν, δίνει μία... γεύση των όσων θα μπορούσαμε να δούμε στην πολυαγαπημένη μας F1.

Μην περιμένεις να έρθει ο οπαδός, φέρτον εσύ!

Αντί να περιμένεις τον οπαδό να έρθει σε σένα, πρέπει να πας στον οπαδό. Ουσιαστικά αυτό κάνουν στις ΗΠΑ με το NFL και το ΝΒΑ. Έτσι και στη Formula1, θα πρέπει να ακολουθήσουν ένα παρόμοιο μοντέλο, ώστε να βελτιώσουν τα ποσοστά της ακροαματικότητας, τα οποία έχουν πέσει σημαντικά τα τελευταία χρόνια. Τι γίνεται λοιπόν στα αμερικανικά σπορ; Ας πάρουμε για παράδειγμα το NFL.

Υπάρχει ένα Game Pass, το οποίο κοστίζει μεν 139,99 δολάρια (126,58 ευρώ), αλλά σου εγγυάται τα πάντα. Κάθε δευτερόλεπτο από κάθε παιχνίδι, συμπεριλαμβάνοντας τα πλέι οφ και το Super Bowl, οι συνεντεύξεις και οι προπονήσεις των πρωταγωνιστών, ντοκιμαντέρ, καθώς και κάθε παιχνίδι του NFL, που έλαβε χώρα τα τελευταία δέκα χρόνια.

Παράδειγμα που μπορεί να ακολουθήσει και το Sky Sports, αφού έχει πάρει τα αποκλειστικά δικαιώματα στο Ηνωμένο Βασίλειο και οι Βρετανοί θα πρέπει να πληρώσουν για να δουν αγώνες της F1. Παρομοίως και σε Ισπανία, Γαλλία, ενώ υπενθυμίζουμε πως και οι Έλληνες φαν θα πρέπει να καταβάλουν χρήματα για να δουν F1, αφού όλη η δράση του τριημέρου μεταδίδεται από συνδρομητικό κανάλι, την Cosmote TV.

Αλλαγή στα... ντυσίματα

Ή αλλιώς μία αλλαγή στις εμφανίσεις της κάθε ομάδας. Στο NFL χρησιμοποιούν και εμφανίσεις από τις προηγούμενες σεζόν για έναν αγώνα. Φανταστείτε αυτό να συμβεί και στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού.

Με άλλα λόγια, η Mercedes θα μπορούσε να... ντυθεί στα πράσινα για χάρη του χορηγού της, της Petronas, στο Γκραν Πρι της Μαλασίας, ή η Ferrari να επιλέξει ένα συγκεκριμένο... ντύσιμο για τον... εντός έδρας αγώνα της στη Μόντσα, ή η McLaren να προτιμήσει το κόκκινο και το λευκό για το αντίστοιχο αγώνα της Honda στην Ιαπωνία.

Κάτι που σίγουρα θα τραβούσε την προσοχή των οπαδών. Αν και σε αυτή την περίπτωση μπορεί και κάποιοι να μπερδεύονταν, αφού έχουν συνηθίσει στα ασημί και στα κόκκινα. Επίσης, τέσσερις ομάδες χρησιμοποιούν το γκρι και το μαύρο χρώμα, κάτι που δε... χτυπάει και τόσο καλά στο μάτι κάθε οπαδού!

Draft για τις τοποθεσίες των αγώνων

Το Draft είναι κάτι που διατηρεί το NFL και το NBA ως ένα από τα κορυφαία πρωταθλήματα στον κόσμο. Αυτή τη στιγμή αυτό δεν είναι εφικτό στη Formula1 για τους οδηγούς, όμως οι εκτιμήσεις λένε πως θα μπορούσε να γίνει για τις πίστες που φιλοξενούν τα Γκραν Πρι, ώστε κάθε χρόνο οι πιλότοι και οι ομάδες να ταξιδεύουν σε διαφορετικές τοποθεσίες.

Δηλαδή ανάλογα με την προηγούμενη σεζόν, να μπαίνουν σε κλήρωση οι υποψήφιες τοποθεσίες, ώστε να προκύπτει με αυτόν τον τρόπο το καλεντάρι της κάθε χρονιάς ή να προκύπτουν και νέα Γκραν Πρι μεσούσης της σεζόν. Βέβαια, κάτι τέτοιο δεν ξέρουμε αν θα το εκτιμήσουν οι οδηγοί και οι ομάδες, καθώς θα θέλουν να ξέρουν πού θα τρέξουν από την αρχή της χρονιάς.

Ένα event για μία εβδομάδα

Ήδη, ο ερχομός της Liberty Media έχει φέρει στο προσκήνιο το ενδεχόμενο να αλλάξει το φορμάτ της διεξαγωγής του κάθε Γκραν Πρι, ώστε να το κάνει να διαρκέσει μία ολόκληρηση εβδομάδα με εκδηλώσεις και διασκέδαση για τους οπαδούς. Μάλιστα, κάτι τέτοιο έγινε για πρώτη φορά φέτος στην Ισπανία, αλλά όλα ξεκίνησαν από την Πέμπτη και όχι από τη Δευτέρα.

Βέβαια, κάτι τέτοιο θα προκαλέσει πρόβλημα στους αγώνες που διεξάγονται κάθε εβδομάδα, με δεδομένο ότι (για παράδειγμα) την Κυριακή θα βρίσκονται άπαντες στην Αυστρία και την αμέσως επόμενη μέρα θα πρέπει να είναι παρόντες στη Μεγάλη Βρετανία. Κάτι που σίγουρα θα είναι κουραστικό για όλους, ακόμα κι αν πρόκειται για ταξίδι μεταξύ δύο χωρών, που είναι σχετικά κοντά σε απόσταση.

Από εκεί και πέρα, το ΝΒΑ έχει το ετήσιο Slam Dunk Contest, με τους φιλάθλους να αποφασίζουν για τον νικητή μεταξύ αθλητών. Αυτό το είδος διαγωνισμού μπορεί να... εφαρμοστεί στην F1 με λίγο διαφορετικό τρόπο. Πέρυσι ο Κρίστιαν Χόρνερ είχε προτείνει την αναβίωση της κατηγορίας Procar, όπου οι πιλότοι της F1 τρέχουν εναντίον άλλων οδηγών σε one-make μονοθέσια.

Φαντάζεστε τον Λιούις Χάμιλτον να κοντράρεται με τους Τζεφ Γκόρντον και Τομ Κρίστενσεν ή τον Μίκα Χάκινεν να κάνει... flashback στον χρόνο και να τα βάζει με τον Κίμι Ραϊκόνεν; Κάτι σαν τον Αγώνα των Πρωταθλητών, δηλαδή, αλλά εντός της F1.

Τα ντοκιμαντέρ

Στο Game Pass, που προαναφέραμε, συμπεριλαμβάνονται και ντοκιμαντέρ, στα οποία προβάλλονται συνεντεύξεις παικτών και προπονητών που έχουν αποσυρθεί και λένε την ιστορία της ζωής του ή συζητήσεις τους με φίλους και συναδέλφους.

Ως παράδειγμα παίρνουμε και πάλι το NFL, καθώς όταν δεν έχει αγώνες, είναι ένας ωραίος τρόπος να γεμίσει το Σαββατοκύριακό. Δε θα ήταν ωραίο να γίνει το ίδιο και στη Formula1; Σίγουρα κάτι που θα έκανε τον κάθε φίλαθλο να συνεχίσει να βλέπει F1, ακόμα κι όταν δεν έχει Γκραν Πρι.

Χρειάζεται κι ο ήχος!

Με όλα αυτά, λοιπόν, η F1 θα μπορούσε να γίνει καλύτερη και πιο προσιτή στον κόσμο, ώστε να ανακτήσει σιγά-σιγά το έδαφος που έχει χάσει, από πλευράς ακροαματικότητας και να αποδείξει ξανά γιατί είναι η κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το σπορ το έχει ανάγκη, τη στιγμή που άλλα μηχανοκίνητα αθλήματα (βλ. Rallycross, Formula E) έχουν κλέψει τις εντυπώσεις κι έχουν κερδίσει το φίλαθλο κοινό.

Ωστόσο, για να επανέλθει η αίγλη της Formula1, θα πρέπει να έχουμε ξανά τον ήχο των κινητήρων, που στο παρελθόν... τρυπούσε αυτιά και ακουγόταν από χιλιόμετρα. Ένα στοιχείο που έχει χαθεί από το 2014 και μετά κι έχει κάνει την F1... βουβή, με αποτέλεσμα να μην καταλαβαίνεις ότι περνάει τέτοιο μονοθέσιο.

 

Τελευταία Νέα