Οι Έλληνες δίνουν εύκολα το email τους αλλά όχι το σταθερό τους τηλέφωνο

Gazzetta team
Οι Έλληνες δίνουν εύκολα το email τους αλλά όχι το σταθερό τους τηλέφωνο
Μπορεί να θεωρούν την καταγραφή και αξιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων αναπόφευκτη από τις εταιρίες, και αυτό γιατί κατανοούν ότι είναι ο μοναδικός τρόπος για να έχουν πρόσβαση σε διάφορες υπηρεσίες ωστόσο δεν έχουν πάντα την ίδια ευκολία στο να τα διαθέσουν ούτε και αισθάνονται άνετα σε όλες τις περιπτώσεις που χρειάζεται να το κάνουν.

Κατά μέσο όρο λοιπόν, οι Έλληνες καταναλωτές προσκομίζουν περίπου 9 προσωπικά τους στοιχεία όταν τους ζητηθεί, με 8 στους 10 καταναλωτές να δηλώνουν ότι αυτά αφορούν στην οικογενειακή και επαγγελματική τους κατάσταση. Μεγαλύτερη ευκολία φαίνεται να έχουν στην παραχώρηση στοιχείων επικοινωνίας τους, δίνοντας σχεδόν αβίαστα το email τους, σε ποσοστό που αγγίζει το 90%. Όμως εμφανίζονται πιο συγκρατημένοι στο να προσκομίσουν τα υπόλοιπα στοιχεία επικοινωνίας, καθώς ο ένας στους δυο δηλώνουν ότι παραχωρούν τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου τους και μόλις 3 στους 10 στοιχεία διεύθυνσης και σταθερού τηλεφώνου.

Νέο παιχνίδι στα φρουτάκια! Το «Rise of Olympus» προσγειώθηκε στην Sportingbet.gr!

Τα στοιχεία αυτά προκύπτουν από έρευνα της ClientIQ και της FocusBari για τη σχέση των Ελλήνων καταναλωτών με τα προσωπικά δεδομένα, η οποία παρουσιάστηκε χθες και αποτελεί την πρώτη πανελλαδική έρευνα που έχει στόχο να χαρτογραφήσει τον τρόπο με τον οποίο αντιλαμβάνονται και διαχειρίζονται οι Έλληνες καταναλωτές τα προσωπικά τους δεδομένα αλλά και τις προσδοκίες τους από τις επιχειρήσεις που τα λαμβάνουν, μόλις τέσσερις μήνες μετά την εφαρμογή του νέου πανευρωπαϊκού κανονισμού προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR).

Αναπόφευκτη η καταγραφή των προσωπικών δεδομένων

Μέσα από την έρευνα αποτυπώνεται ξεκάθαρα ότι οι Έλληνες, σήμερα, έχουν αποδεχθεί πλήρως ότι είναι αναπόφευκτη η καταγραφή και η αξιοποίηση των προσωπικών τους δεδομένων καθώς θεωρούν ότι η παραχώρηση αυτή αντιπροσωπεύει το απαιτούμενο «τίμημα» προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε μια σειρά υπηρεσιών όπως είναι η δυνατότητα αγορών από ένα e-shop, τη συμμετοχή σε ένα πρόγραμμα επιβράβευσης, ή ακόμα την πρόσβαση στα social media.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα ευρήματα της έρευνας της ClientIQ αναφορικά με στοιχεία που σχετίζονται με τις καταναλωτικές προτιμήσεις των Ελλήνων, η συντριπτική πλειοψηφία (80%) των ερωτηθέντων δηλώνουν ότι προσκομίζουν στις εταιρείες στοιχεία συναλλακτικής συμπεριφοράς, ή και πληροφορίες αναφορικά με τα ενδιαφέροντα και τις προτιμήσεις τους γεγονός το οποίο επιβεβαιώνει την επιθυμία των Ελλήνων καταναλωτών για παροχή εξατομικευμένων προσφορών και υπηρεσιών από τις επιχειρήσεις με τις οποίες συνεργάζονται. Μάλιστα το 83% των καταναλωτών δηλώνει ότι ενοχλείται όταν οι εταιρείες δεν αξιοποιούν τα στοιχεία που έχουν προσκομίσει και συνεχίζουν να αποστέλλουν μηνύματα ή προσφορές τα οποία δεν τους ενδιαφέρουν και το 72% δηλώνει ότι αναμένει να λαμβάνει προσωποποιημένη εξυπηρέτηση τη στιγμή που έχει προσκομίσει τα ανάλογα στοιχεία του σε μια εταιρεία.

9 στους 10 πιστεύουν ότι οι εταιρίες δεν αξιοποιούν σωστά τα δεδομένα τους

Ωστόσο η πραγματικότητα είναι ότι οι απαιτήσεις αυτές των καταναλωτών φαίνεται να έρχονται σε αντίθεση με την πρακτική των εταιρειών, καθώς εννέα στους δέκα Έλληνες πιστεύουν πως οι εταιρείες δεν κάνουν καθόλου ή κάνουν μερική χρήση των στοιχείων που έχουν στη διάθεσή τους.

Πάντως το βέβαιο είναι όπως προκύπτει από την έρευνα ότι το τι αντιλαμβάνονται οι Έλληνες καταναλωτές ως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα διαφέρει τόσο ανάλογα με την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουν, με τις νεότερες ηλικίες να αναφέρουν ως προσωπικά στοιχεία κυρίως τη δραστηριότητα (φωτογραφίες, επικοινωνία) μέσω των social media, ενώ τις μεγαλύτερες ηλικίες να εστιάζουν ιδιαίτερα στα στοιχεία παιδιών, τα ιατρικά δεδομένα και τα οικονομικά τους στοιχεία, με την ανάγκη της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων καθώς και τη διαφάνεια ως προς τη χρήση τους να παραμένει αδιαμφισβήτητη σε όλες τις ηλικιακές ομάδες.

Ζητούμενο η διαφύλαξη της ασφάλειας των προσωπικών δεδομένων

Περισσότεροι από τους εννέα στους δέκα δηλώνουν ότι θέλουν να μπορούν να γνωρίζουν ανά πάσα στιγμή τι στοιχεία διαθέτει για εκείνους κάθε εταιρεία και πώς τα διαχειρίζεται, ενώ επτά στους δέκα καταναλωτές δηλώνουν ότι η διαφύλαξη της ασφάλειας δεδομένων αποτελεί το βασικό παράγοντα που επηρεάζει την απόφαση τους να παρέχουν ή όχι, προσωπικά τους στοιχεία σε εταιρείες. Παράλληλα περίπου 9 στους 10 καταναλωτές εμφανίζονται ανήσυχοι για το ενδεχόμενο διαρροής των δεδομένων τους, ενώ το 77% δηλώνει ότι έχουν γίνει πιο προσεκτικοί στον τρόπο με τον οποίο διαθέτουν τα προσωπικά τους στοιχεία, μετά το περιστατικό διαχείρισηςδεδομένων που προέκυψε στην υπόθεση της Cambridge Analytica.

Ιδιαίτερα υψηλό, πάντως (86%) είναι και το ποσοστό των ερωτηθέντων που δήλωσαν ενήμεροι για τον νέο κανονισμό περί προστασίας προσωπικών δεδομένων (GDPR), με το 70% να πιστεύει πως ο κανονισμός αυτός θα αποτελέσει την αφορμή προκειμένου οι εταιρείες να αλλάξουν το μοντέλο λειτουργίας τους, υιοθετώντας ασφαλέστερες και πιο διαφανείς πρακτικές στο μέλλον.

«Η έρευνα ανέδειξε ιδιαιτέρως σημαντικά και ενδιαφέροντα στοιχεία για την αντίληψη που επικρατεί στο ελληνικό κοινό γύρω από τη διάθεση και διαχείριση των προσωπικών τους δεδομένων. Τα συμπεράσματα της έρευνας έρχονται να επιβεβαιώσουν αυτό που πρεσβεύουμε ως εταιρεία από την ίδρυσή μας έως και σήμερα, αναδεικνύοντας την ανάγκη στροφής των ελληνικών επιχειρήσεων σε ένα πελατοκεντρικό μοντέλο λειτουργίας» δήλωσε παρουσιάζοντας την έρευνας η η ChiefExecutiveOfficer της ClientIQ, Αλεξάνδρα Χριστοπούλου, ενώ η Founder & Managing Partner της FocusBari Ξένια Κούρτογλου σχολίασε ότι τα συμπεράσματα της έρευνας έρχονται να θέσουν στο επίκεντρο της προσοχής των σύγχρονων επιχειρήσεων την ανάγκη για ανανέωση των πρακτικών τους αναφορικά με τη διαφύλαξη, τη διαφανή χρήση και την αξιοποίηση των προσωπικών δεδομένων, σε μια χρονιά, όπου ολόκληρη η αγορά αναθεωρεί τις πρακτικές της γύρω από τη διαχείριση των προσωπικών δεδομένων

Να σημειωθεί ότι η έρευνα σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε από την ClientIQ και τη FocusBari, την περίοδο 18 Μαΐου με 21 Ιουνίου 2018 και περιελάμβανε τόσο ποιοτική διερεύνηση του θέματος μέσω focus groups όσο και ποσοτική μέσω μεθοδολογίας CAWI ( ComputerAssisted Online Interviews), σε δείγμα 630 ατόμων ηλικίας 18-72 που είναι χρήστες του Internet.

Πηγή: insider.gr