Αυτό είναι το μεγαλύτερο θανατικό που έπεσε ποτέ στη Γη, ασύγκριτα μεγαλύτερο από εκείνο που εξαφάνισε τους δεινόσαυρους! (vid)

Ούτε το «Μεγάλο Θανατικό», πριν από, περίπου, 252 εκατομμύρια χρόνια, ούτε το τέλος των δεινοσαύρων, πριν από 65, μπορεί να συγκριθεί με τον μαζικό αφανισμό πριν από 2 δισεκατομμύρια χρόνια, που εξαφάνισε το 80% της ζωής στη Γη!

Σε μία εκπληκτική ανακάλυψη προχώρησαν επιστήμονες στον Καναδά.

Εξετάζοντας δείγματα από «αρχαία» βράχια, ανακάλυψαν πως ο χειρότερος μαζικός αφανισμός που έχει δει ποτέ η Γη «χτύπησε» πριν από 2 δισεκατομμύρια χρόνια, εξαφανίζοντας το 80% της ζωής στον πλανήτη!

Λένε, ουσιαστικά, δηλαδή, πως το εν λόγω... θανατικό είναι ασύγκριτα μεγαλύτερο από το «Μεγάλο Θανατικό», πριν από, περίπου, 252 εκατομμύρια χρόνια, αλλά και εκείνο που προκάλεσε το τέλος των δεινοσαύρων, πριν από 65!

Το εντυπωσιακό είναι ότι, μόλις πριν από λίγα χρόνια, οι επιστήμονες είχαν ανακαλύψει πως το «Μεγάλο Θανατικό» ήταν πολύ πιο σοβαρό -και άρα, θανατηφόρο- από εκείνο που προκάλεσε τον αφανισμό των δεινοσαύρων, και το είχαν κατατάξει, μάλιστα, στην κορυφή της σχετικής λίστας. Τα δεδομένα, ωστόσο, αλλάζουν και πάλι, αφού το μεγαλύτερο θανατικό που έπεσε ποτέ στον πλανήτη μας είναι άλλο και πολύ πιο παλιό...

Από τα πετρώματα που συγκεντρώθηκαν, λοιπόν, η ομάδα των επιστημόνων στον Καναδά επικεντρώθηκε κυρίως σε ένα θειικό άλας, που ονομάζεται βαρύτης και το οποίο μπορεί να αποθηκεύσει «αρχείο» με τα επίπεδα οξυγόνου που υπάρχουν στην ατμόσφαιρα της Γης, αλλά και την έκταση της παραγωγικότητας της ζωής, τη στιγμή που σχηματίστηκε. Μελετώντας, λοιπόν, τα ισότοπα οξυγόνου, θείου και βαρίου στα δείγματα των πετρωμάτων, οι ερευνητές διαπίστωσαν πως η βιόσφαιρα της Γης υποβλήθηκε σε τεράστιες αλλαγές, που ξεκίνησαν, περίπου, πριν από 2,4 δισεκατομμύρια χρόνια.

Αυτή, ουσιαστικά, ήταν η εποχή του λεγόμενου «Γεγονότος Μεγάλης Οξείδωσης», του φαινομένου, δηλαδή, που αποτέλεσε τον καταλύτη για την εξέλιξη της ζωής στον πλανήτη μας. Τότε, για πρώτη φορά, απελευθερώθηκε στην ατμόσφαιρα μια τεράστια ποσότητα οξυγόνου και πολλαπλασιάστηκε η αρχαία μικροβιακή ζωή. Ωστόσο, αυτό προκάλεσε, όπως φαίνεται και τον αφανισμό της προηγούμενης κατάστασης, αφού, όταν το οξυγόνο άρχισε να κάνει δυναμικά αισθητή την παρουσία του, οι αναερόβιοι οργανισμοί εξωθήθηκαν σε εξαφάνιση και τη θέση τους κατέλαβαν μεγαλύτερες, πιο πολύπλοκες (και πιο έξυπνες αργότερα) αερόβιες μορφές ζωής, οι οποίες μπορούσαν να εκμεταλλευθούν το οξυγόνο.

Οι ερευνητές, λοιπόν, διαπίστωσαν ότι υπήρξε τρομακτικά μεγάλη μείωση στον αριθμό των ζώντων οργανισμών πριν από 2,05 δισεκατομμύρια χρόνια, με περισσότερο από το 80% της ζωής στη Γη να εξαφανίζεται, καθιστώντας το, μέχρι στιγμής, ως το χειρότερο θανατικό στην ιστορία του πλανήτη μας! «Το γεγονός ότι διατηρήθηκε αυτή η γεωχημική υπογραφή και τη βρήκαμε εμείς σήμερα, είναι πολύ περίεργο», δήλωσε ένας επιστήμονας και συνέχισε: «Αυτό που ήταν ιδιαίτερα ασυνήθιστο σε αυτούς τους βαρύτες είναι ότι είχαν μία, σαφώς, περίπλοκη ιστορία. Αποδείχθηκε ότι ακόμη και όταν η βιολογία στη Γη αποτελούταν εξ ολοκλήρου από μικρόβια, ήταν δυνατό να συμβεί κάτι, τόσο τρομερό, που θα προκαλούσε την εξαφάνισή τους».

Τα ευρήματα προσφέρουν ένα σπάνιο παράθυρο της ζωής στη Γη πριν από, περίπου, δύο δισεκατομμύρια χρόνια, κατά τη διάρκεια μιας περιόδου όπου τα απολιθώματα είναι εξαιρετικά σπάνια και περιμένουμε, πια, να δούμε αν το συγκεκριμένο θανατικό παραμείνει... πρώτο ή ο πλανήτης μας κρύβει και άλλα μυστικά.