+slo-gun

ΔΕΙΤΕ ΤΑ LIVE
«Δέχτηκα ύβρεις»: Η Μητρόπολη ζητά εξηγήσεις από τον Κρητικό ιερέα για τη Θεία Κοινωνία

«Δέχτηκα ύβρεις»: Η Μητρόπολη ζητά εξηγήσεις από τον Κρητικό ιερέα για τη Θεία Κοινωνία

«Δέχτηκα ύβρεις»: Η Μητρόπολη ζητά εξηγήσεις από τον Κρητικό ιερέα για τη Θεία Κοινωνία (vid)

«Ποιος είναι, τελικά, αυτός που μετράει την πίστη;», αναρωτιέται ο πάτερ Χαράλαμπος Κοπανάκης, που αποκαλύπτει πως δέχεται ύβρεις και επιθέσεις για τη δήλωσή του περί Θείας Κοινωνίας!

Εξηγήσεις από τον Κρητικό ιερέα, που εξέφρασε δημόσια την άποψή του για τον τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας, ζήτησε η Μητρόπολη Γορτύνης και Αρκαδίας.

Ο ίδιος, δε, ο πάτερ Χαράλαμπος Κοπανάκης, μίλησε στον Περιφερειακό Τηλεοπτικό Σταθμό CRETA και αφού τόνισε πως δέχτηκε ύβρεις και επιθέσεις, εξήγησε τι ήταν εκείνο που τον ώθησε στο να γράψει, μεταξύ άλλων, πως «αν δεν μεταδίδονται ασθένειες με τη Θεία Κοινωνία, τότε δεν θα χώριζαν και τα ζευγάρια».

«Η απάντηση είναι απλή, είμαι κληρικός», ανέφερε ο ίδιος και συμπλήρωσε: «Καλούμαστε να υπηρετήσουμε τον σύγχρονο άνθρωπο, που αμφισβητεί, δεν δέχεται τόσο εύκολα θέσφατα. Αφουγκράζομαι, ζω ανάμεσα στους πιστούς για 24 χρόνια».

Τόνισε, επίσης, πως με την ανάρτησή του επιχείρησε να διακρίνει την ουσία από τον τύπο. «Το ουσιώδες είναι ο πιστός να λαμβάνει τη Θεία Κοινωνία, το επουσιώδες είναι ο τρόπος που θα την λάβει», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Μίλησε ακόμη και για το πώς η εκκλησία μπορεί και «οφείλει» να γίνει πιο ευέλικτη, αφού, πλέον, απευθύνεται σε ανθρώπους που ενημερώνονται συνεχώς και τείνουν να μη δέχονται δόγματα. «Δόγμα δεν είναι το κοχλιάριο, δόγμα είναι η Θεία Κοινωνία», τόνισε.

«Ο άνθρωπος είναι ένα μεγαλειώδες ον, με πολλές δυνατότητες. Ταυτόχρονα, όμως, είναι και εξαιρετικά ευάλωτος, αφού γνωρίζει πως είναι θνητός. Αυτή ακριβώς η γνώση είναι που του δημιουργεί ανασφάλειες και στον εκκλησιαστικό χώρο είναι πάρα πολύ εύκολο να δημιουργήσουμε βεβαιότητες, να κάνουμε τους πιστούς να νιώσουν ασφάλεια», συμπλήρωσε.

«Προφανώς κάποιοι άνθρωποι αισθάνθηκαν ότι απορρίπτω τη Θεία Κοινωνία και εξεμάνησαν, δεν απέρριψα το μυστήριο», ξεκαθάρισε και αποκάλυψε, μάλιστα, πως η άποψη αυτή περί αλλαγής του τρόπου μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας δεν είναι μόνο δική του σκέψη. «Μέσα στον εκκλησιαστικό χώρο υπάρχει πλουραλισμός», είπε και έδωσε παραδείγματα ιεραρχών που έχουν ακολουθήσει έναν άλλο τρόπο μετάδοσης της Θείας Κοινωνίας λόγω του κορονοϊού.

«Μέχρι τον 14ο αιώνα δεν υπήρχε η Ιερή Λαβίδα», σημείωσε ο ιερέας, «η Θεία Κοινωνία δινόταν με τον δείκτη και τον αντίχειρα». Ανέφερε, εξάλλου, πως αυτόν τον τρόπο έχει επαναφέρει το τελευταίο διάστημα ο Μητροπολίτης Αυστρίας, ενώ στη Γερμανία απαγορεύτηκε προσωρινά να κοινωνούν οι πιστοί.

Μάλιστα, στάθηκε και σε ιστορικά στοιχεία που αποδεικνύουν, όπως τόνισε, πως ο τρόπος μετάδοσης είχε αλλάξει και παλαιότερα λόγω πανδημίας. «Υπάρχουν γραπτά του Αγίου Νικόδημου του Αγιορείτη για το πως γινόταν η μετάληψη ασθενών την περίοδο της πανώλης», τόνισε.

Τέλος, ανέφερε πως στην Αμερική ενορία αποφάσισε τη χρήση πολλών κοχλιαρίων, ένα για κάθε πιστό, τα οποία μετά τη Θεία Κοινωνία απολυμαίνονται σε κλίβανο.

«Αυτοί είναι άθεοι; Έχουμε Χριστιανούς δύο ταχυτήτων; Και ποιος είναι, τελικά, αυτός που μετράει την πίστη;», αναρωτήθηκε ο ιερέας.

Ο π. Χαράλαμπος Κοπανάκης αναμένεται να καταθέσει επίσημα και εγγράφως τις απόψεις του για το θέμα μετά και την κλήση της Μητρόπολης Γορτύνης και Αρκαδίας όπου υπάγεται.