Τα πρώτα αναλογικά διόδια στην Εγνατία

Gazzetta team
Τα πρώτα αναλογικά διόδια στην Εγνατία
Ο πρώτος δρόμος όπου θα εφαρμοστούν τα αναλογικά διόδια θα είναι η Εγνατία Οδός.

Στην σπουδαιότητα της Εγνατίας Οδού, αλλά και τη σύνδεση όλων των λιμανιών με το δίκτυό της αναφέρθηκε ο υπουργος Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης κατά την ομιλία του στη διάρκεια των εργασιών του 6ου Περιφερειακού Συνεδρίου για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης.

Για το θέμα της ολοκλήρωσης όλων των κάθετων αξόνων προς την Εγνατία, ο υπουργός σημείωσε ότι ολοκληρώθηκε αυτός της Ροδόπης και μέχρι το τέλος του χρόνου θα έχει ολοκληρωθεί ένας από τους δύο κάθετους άξονες του Έβρου, ενώ ο δεύτερος θα έχει παραδοθεί μέσα στο α’ εξάμηνο του 2018. Επίσης, σημείωσε ότι δημοπρατείται το πρώτο τμήμα του κάθετου άξονα της Ξάνθης.

Ο υπουργός αναφέρθηκε και στα διόδια, λέγοντας με έμφαση ότι «είναι ντροπή τόσες δεκαετίες να έρχονται υπουργοί στην περιοχή και να ισχυρίζονται ότι δεν πρέπει να μπουν διόδια κατά μήκος της Εγνατίας» και έκανε αναφορά στις δεσμεύσεις που έχει αναλάβει η κυβέρνηση με τους Θεσμούς για το θέμα της επιβολής των διοδίων, λέγοντας ότι όσοι σταθμοί έγιναν θα λειτουργήσουν κανονικά. Υπογράμμισε ωστόσο, ότι προχωράει ο διαγωνισμός για την εφαρμογή των ηλεκτρονικών αναλογικών διοδίων και ανακοίνωσε ότι ο πρώτος δρόμος όπου θα εφαρμοστούν τα αναλογικά διόδια θα είναι η Εγνατία Οδός.

Ο κ. Σπίρτζης ανέφερε επίσης ότι προχωράει η ολοκλήρωση όλων των απαραίτητων αντιπλημμυρικών έργων και ειδικότερα στον Έβρο, ενώ έχει ωριμάσει στο κομμάτι των μελετών και της χρηματοδότησης το έργο της οδικής σύνδεσης της πόλης της Δράμας με την Αμφίπολη.

Μιλώντας για την παραγωγική ανασυγκρότηση της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας-Θράκης, ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι το παραγωγικό μοντέλο της χώρας πρέπει ν’ αλλάξει κι «από χώρα των υπηρεσιών και του δίπολου Αθήνας–Θεσσαλονίκης, να περάσουμε στην ισόρροπη παραγωγική ανάπτυξη της χώρας». Επίσης, τόνισε ότι πρέπει να εκλείψουν πλέον όλα τα κατάλοιπα του παρελθόντος που ήθελαν τη Θράκη να είναι η εσχατιά της Ελλάδας. «Η Θράκη πρέπει και μπορεί να γίνει η αρχή της ενδοχώρας των Βαλκανίων», σημείωσε.

Ο κ. Σπίρτζης υπογράμμισε ότι μέσα από τις υποδομές, τις συνδυασμένες μεταφορές, τις τηλεπικοινωνίες και τα δίκτυα, πρέπει να σπάσει η απομόνωση της λεγόμενης παραμεθόριας περιοχής όπως χαρακτηρίζουν ορισμένοι την Ανατολική Μακεδονία και τη Θράκη «και να ρίξουμε γέφυρες ανάπτυξης και συνεργασίας με όλους τους γείτονές μας, επιτυγχάνοντας τα μέγιστα δυνατά οφέλη που μπορούν να αποκομίσουν οι τοπικές κοινωνίες και οι πολίτες».

Ιδιαίτερη αναφορά έκανε στην υπογραφή του συμφώνου ανάμεσα στην Ελλάδα και τη Βουλγαρία για τη σύνδεση των λιμανιών της Καβάλας, της Αλεξανδρούπολης και της Θεσσαλονίκης με τα δυο λιμάνια της Μαύρης Θάλασσας και το λιμάνι του Δούναβη, όπως επίσης και στην πορεία υλοποίησης του μεγάλου έργου της Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Μάλιστα, ο υπουργός, σε όσους το αμφισβητούν, ανέφερε τη στήριξη που έχει το συγκεκριμένο έργο από τον πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ζαν Κλοντ Γιούνκερ και το αίτημα της Ρουμανίας για ένταξη σε αυτό.

Τέλος, συμπλήρωσε ότι προχωράει και η υπουργική απόφαση με την οποία θα απαγορεύεται η διέλευση των βαρέων οχημάτων από το παράπλευρο οδικό δίκτυο, ώστε να μην επιβαρύνονται οι οικισμοί και να μην καταπονείται το επαρχιακό οδικό δίκτυο, κυρίως από τα βαρέα τύπου οχήματα που μεταφέρουν προϊόντα από άλλες χώρες και εισέρχονται στην Ελλάδα.

Πηγή: insider.gr