Ανακαλύφθηκε το μεγαλύτερο ασπιδοειδές ηφαίστειο της Γης και είναι διπλάσιο από τον «προκάτοχό» του (vids)

Το Μαούνα Λόα, ένα από τα πέντε ηφαίστεια που αποτελούν το νησί Χαβάης, δεν είναι, πλέον, το μεγαλύτερο ασπιδοειδές ηφαίστειο της Γης.

Ήδη από τη δεκαετία του 1970 οι επιστήμονες πίστευαν πως το Μαούνα Λόα δεν είναι το μεγαλύτερο ασπιδοειδές ηφαίστειο στον πλανήτη μας.

Ωστόσο, δεν είχαν αποδείξεις. Μέχρι σήμερα. Διότι 50 χρόνια μετά, βρήκαν!

Ερευνητές από το Πανεπιστήμιο της Χαβάης στη Μανόα ανακήρυξαν το Πουχαχόνου (Puhahonu), που βρίσκεται στον Ειρηνικό Ωκεανό, ως το μεγαλύτερο και θερμότερο ασπιδοειδές ηφαίστειο στη Γη.

Το ασπιδοειδές ηφαίστειο είναι τύπος ηφαιστείου, το οποίο δημιουργείται από ροές λάβας. Έχει μεγάλο μέγεθος και ήπιο προφίλ, μοιάζοντας με ασπίδα ακουμπισμένη στο έδαφος, εξού και το όνομά του. Οι εκρήξεις τους είναι ήπιες.

Στην έρευνα των επιστημόνων από τη Χαβάη, που παρουσιάζεται στο νέο τεύχος του επιστημονικού περιοδικού Earth and Planetary Science Letters, τονίζεται πως το Πουχαχόνου, το οποίο στη χαβανέζικη διάλεκτο σημαίνει «χελώνα που αναδύεται για να αναπνεύσει», είναι διπλάσιο σε μέγεθος από το Μαούνα Λόα, που θεωρούνταν μέχρι σήμερα το μεγαλύτερο και το οποίο βρίσκεται στη Μεγάλη Νήσο της Χαβάης.

«Αυτό θα μας κάνει να ξαναγράψουμε τα βιβλία», δήλωσε ο επικεφαλής της έρευνας, Μάικλ Γκαρσία.

Το εμφανές σημείο του Πουχαχόνου, που βρίσκεται πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας, είναι γνωστό ως η «Κορυφή του Κηπουρού», αλλά οι ερευνητές ελπίζουν να επιστήσουν την προσοχή του κόσμου στο κανονικό του όνομα.