Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ιό που αψηφά την εξέλιξη

Οι επιστήμονες ανακάλυψαν ιό που αψηφά την εξέλιξη
Επιστήμονες στην Ιαπωνία ανακάλυψαν -κοσκινίζοντας κοπριά χοίρου- έναν νέο τύπο ιού, που θα μπορούσε να επαναπροσδιορίσει την κατανόηση, συνολικά, των ιών και τον τρόπο με τον οποίο διαδίδονται και εξαπλώνονται.

Σε αντίθεση με τους περισσότερους οργανισμούς, που εμπίπτουν στον ορισμό της «ζωής», οι ιοί δεν έχουν κύτταρα: Είναι, απλά, σωματίδια γενετικού υλικού (RNA ή DNA), μέσα σε μια «ασπίδα» πρωτεΐνης, που είναι ικανή να μολύνει ένα κύτταρο, πριν από την αναπαραγωγή.

Οι ερευνητές του πανεπιστημίου Γεωργίας και Τεχνολογίας του Τόκιο (TUAT), λοιπόν, ανακάλυψαν έναν ιό, που αντικρούει όλα όσα πιστεύαμε ότι γνωρίζαμε για τους μολυσματικούς παράγοντες.

«Ο ιός που ανακαλύψαμε σε αυτήν τη μελέτη δεν έχει δομικές πρωτεΐνες», λέει ο ιολόγος Tetsuya Mizutani από το TUAT. Εν ολίγοις, αυτό σημαίνει ότι ο ιός δεν είναι σε θέση να «εισβάλει» από μόνος του σε άλλον «οικοδεσπότη», γεγονός που γεννά το ερώτημα: Πώς επιβιώνει στη Γη;

Η ομάδα υποδηλώνει ότι αυτός ο ιός, καθώς και τυχόν αντίγραφά του, που μπορεί να υπάρχουν εκεί έξω, στον φυσικό κόσμο, θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν άλλους ιούς, για να τον μεταφέρουν και να τον βοηθήσουν να μολύνει τους κεντρικούς στόχους του.

Απαιτούνται περισσότερες έρευνες, βέβαια, για να καταλάβουμε απολύτως τι συμβαίνει εδώ, αλλά αυτή η ανακάλυψη θα μπορούσε να αυξήσει την κατανόησή μας για τους ιούς εν γένει, ενώ άνοιξε νέες πόρτες έρευνας για την καταπολέμηση ορισμένων από τις μεγαλύτερες βιολογικές απειλές για την ανθρωπότητα.

«Μπορεί να έχουμε να κάνουμε με ένα εντελώς νέο σύστημα ιογενούς εξέλιξης», λέει ο Mizutani.