Άσχημα νέα για τους vegan: Τα υποκατάστατα κρέατος μπορούν να οδηγήσουν σε πρόωρο θάνατο (vid)

Επιμέλεια: Newsroom
Άσχημα νέα για τους vegan: Τα υποκατάστατα κρέατος μπορούν να οδηγήσουν σε πρόωρο θάνατο (vid)
Ενώ ο βιγκανισμός και η χορτοφαγία μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη για την υγεία, είναι ζωτικής σημασίας να λαμβάνουμε υπόψη μας τον βαθμό επεξεργασίας των τροφίμων που καταναλώνουμε για να αποφύγουμε πιθανούς κινδύνους για την υγεία.

Ενώ τα οφέλη για την υγεία και το περιβάλλον από μια διατροφή χωρίς ζωικά προϊόντα συχνά εκθειάζονται από τους ειδικούς, νέα έρευνα δείχνει ότι η κατανάλωση εξαιρετικά επεξεργασμένων vegan τροφίμων μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και πρόωρου θανάτου.

Τα υπερ-επεξεργασμένα τρόφιμα περιλαμβάνουν συσκευασμένα προϊόντα, ποτά, δημητριακά και έτοιμα προς κατανάλωση προϊόντα που περιέχουν χρώματα, γαλακτωματοποιητές, αρώματα και άλλα πρόσθετα. Αυτά τα τρόφιμα είναι συνήθως πλούσια σε ζάχαρη, κορεσμένα λιπαρά και αλάτι, ενώ στερούνται βασικών βιταμινών και φυτικών ινών.

Ερευνητές από το πανεπιστήμιο του Σάο Πάολο και το Imperial College του Λονδίνου διεξήγαγαν μια ολοκληρωμένη μελέτη που αξιολόγησε τη διατροφή περισσότερων από 118.000 Βρετανών ενηλίκων ηλικίας 40 έως 69 ετών. Τα ευρήματά τους δείχνουν ότι η φυτική διατροφή προάγει την υγεία της καρδιάς, αλλά μόνο όταν περιλαμβάνει φρέσκα φυτικά τρόφιμα, όπως φρούτα, λαχανικά, δημητριακά ολικής αλέσεως και όσπρια.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι για κάθε 10% αύξηση της κατανάλωσης φρέσκων φυτικών τροφών, ο κίνδυνος θανάτου από καρδιακές παθήσεις μειώθηκε κατά 20%. Αντίθετα, η αύξηση των φυτικών τροφών που προέρχονται από UPFs συνδέθηκε με 12% αύξηση των θανάτων που σχετίζονται με καρδιακές παθήσεις.

Η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Fernanda Rauber εξήγησε ότι η σύνθεση και οι μέθοδοι επεξεργασίας των UPFs μπορεί να οδηγήσουν σε δυσμενείς επιπτώσεις στην υγεία, συμπεριλαμβανομένων των υψηλότερων επιπέδων αρτηριακής πίεσης και χοληστερόλης.

«Τα πρόσθετα τροφίμων και οι βιομηχανικοί ρύποι που υπάρχουν σε αυτά τα τρόφιμα μπορεί να προκαλέσουν οξειδωτικό στρες και φλεγμονή, επιδεινώνοντας περαιτέρω τους κινδύνους», δήλωσε η Rauber. «Όσοι στρέφονται προς τα τρόφιμα φυτικής προέλευσης θα πρέπει επίσης να σκεφτούν τον βαθμό της επεξεργασίας που εμπλέκεται πριν κάνουν τις επιλογές τους».

Ενώ ο βιγκανισμός και η χορτοφαγία μπορούν να προσφέρουν σημαντικά οφέλη για την υγεία, είναι ζωτικής σημασίας να λαμβάνουμε υπόψη μας τον βαθμό επεξεργασίας των τροφίμων που καταναλώνουμε για να αποφύγουμε πιθανούς κινδύνους για την υγεία.