H Gen Z έχει εμμονή με τον πλούτο: Πώς ξοδεύουν οι νέοι τα λεφτά τους

Επιμέλεια: Newsroom
H Gen Z έχει εμμονή με τον πλούτο: Πώς ξοδεύουν οι νέοι τα λεφτά τους
Πρόσφατη έρευνα αποκάλυψε τη νοοτροπία που έχει η νεότερη γενιά, καθώς και την παραδοχή των νέων ότι έχουν εμμονή με το να γίνουν πλούσιοι.

Σε έναν κόσμο που επηρεάζεται όλο και περισσότερο από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι νέοι δείχνουν μια αυξημένη εμμονή με τον πλούτο και τον τρόπο ζωής. Η τάση αυτή αναδείχθηκε σε πρόσφατη έρευνα που διεξήγαγε η Qualtrics για την Intuit Credit Karma τον Δεκέμβριο του 2023, προσφέροντας πληροφορίες για τις οικονομικές στάσεις και συμπεριφορές της γενιάς Z και των Millennials.

Η έρευνα αποκάλυψε μια εντυπωσιακή νοοτροπία μεταξύ των νεότερων γενεών, με το 44% της γενιάς Ζ και το 46% των Millennials να παραδέχονται την εμμονή τους να γίνουν πλούσιοι. Τα στατιστικά αυτά στοιχεία υποδεικνύουν μια αυξανόμενη εμμονή στην οικονομική επιτυχία σε αυτές τις ηλικιακές ομάδες.

Η έρευνα έριξε επίσης φως στην έννοια της «χρηματικής δυσμορφίας», ενός όρου που χρησιμοποιείται για να περιγράψει μια στρεβλή άποψη για τα προσωπικά οικονομικά που οδηγεί σε δυνητικά κακές οικονομικές αποφάσεις. Ένας αξιοσημείωτος αριθμός νέων ανέφερε ότι βιώνει αυτό το φαινόμενο, γεγονός που αντανακλά την πολυπλοκότητα των οικονομικών προοπτικών τους στο σημερινό οικονομικό κλίμα.

Οι σημερινές αβέβαιες οικονομικές συνθήκες του 2024 έχουν αφήσει πολλούς να αισθάνονται πίσω στις οικονομικές τους φιλοδοξίες. Σύμφωνα με την έρευνα, το 59% των Millennials και το 48% της Gen Z αισθάνονται ότι δεν επιτυγχάνουν τους οικονομικούς τους στόχους, ένα συναίσθημα που αυξάνει την πίεση για την επίτευξη οικονομικής επιτυχίας.

Οικονομικοί εμπειρογνώμονες, μεταξύ των οποίων και η Lisa Chastain, έχουν επισημάνει τη σημαντική επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης σε αυτές τις γενιές. Οι Millennials και η Gen Z, οι οποίοι μεγάλωσαν με πλατφόρμες όπως το YouTube, εκτίθενται συνεχώς σε διακριτικό μάρκετινγκ, καλλιεργώντας αισθήματα δυσαρέσκειας και λαχτάρα για τον τρόπο ζωής των influencers. Αυτές οι φιγούρες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης συχνά απεικονίζουν μια ζωή με ελάχιστη εργασία και μέγιστη ελευθερία, ευθυγραμμιζόμενες με τις αξίες της νεότερης γενιάς για αναψυχή και οικονομική ανεξαρτησία.

Η έρευνα της Credit Karma και της Intuit παρουσιάζει μια σύνθετη εικόνα των οικονομικών στάσεων και συμπεριφορών των νεότερων γενεών. Η επιρροή των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, σε συνδυασμό με ένα μεταβαλλόμενο σύστημα αξιών, οδηγεί σε μια μοναδική οικονομική προοπτική που χαρακτηρίζεται από εμμονή με τον πλούτο και μια ξεχωριστή προσέγγιση στον καταναλωτισμό. Καθώς αυτές οι τάσεις συνεχίζουν να εξελίσσονται, θα διαμορφώσουν αναμφίβολα το οικονομικό τοπίο και τις καταναλωτικές συνήθειες τα επόμενα χρόνια.