efood: Το χρονικό της υπόθεσης με τους διανομείς και η απάντηση της εταιρίας

Newsroom
efood: Το χρονικό της υπόθεσης με τους διανομείς και η απάντηση της εταιρίας
Σύμφωνα με την εταιρία, η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της.

Ένα μήνυμα, που έστειλε η εταιρεία διανομής φαγητού efood σε 115 από τους διανομείς της, μέσω του οποίου τους ενημέρωνε για την απόφασή της να αλλάξει τις εργασιακές ρυθμίσεις, προτείνοντάς τους να γίνουν «αυτοαπασχολούμενοι» στάθηκε η αφορμή για έντονες αντιδράσεις από ένα μέρος της κοινωνίας.

Παρά το γεγονός ότι η efood εξέδωσε άμεσα επίσημη ανακοίνωση διευκρινίζοντας τη θέση της και κάνοντας λόγο για «λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας», το ζήτημα δεν άργησε να πάρει μεγάλες διαστάσεις.

Πάμε να δούμε αναλυτικά το χρονικό της υπόθεσης.

Το αρχικό μήνυμα και οι αντιδράσεις

Το βράδυ της 15ης Σεπτεμβρίου, 115 από τους διανομείς της efood που είχαν υπογράψει τρίμηνη σύμβαση, η οποία θα έληγε σε λίγο καιρό έλαβαν το επίμαχο μήνυμα. Μετά τη διαρροή του στα social media, ο κόσμος εξέφρασε τη δυσφορία του για τη στάση της εταιρείας, που φάνηκε να θέλει να πείσει τους εργαζομένους να μετατραπούν σε Freelancers, δηλαδή σε αυτοαπασχολούμενους.

Η ανακοίνωση της efood και η «λανθασμένη διατύπωση»

Άμεση ήταν η αντίδραση της εταιρίας, η οποία εξέδωσε επίσημη ανακοίνωση διευκρινίζοντας τη θέση της για το μήνυμα που έστειλε στους διανομείς, κάνοντας λόγο για «λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας».

Αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Αδιαπραγμάτευτη στάση του efood είναι η διασφάλιση των δικαιωμάτων των διανομέων και των συνεργατών μας. Αποδοκιμάζουμε τη χθεσινή λανθασμένη επικοινωνία καθώς δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και την κουλτούρα της εταιρείας.

To efood αποτελεί εδώ και 10 χρόνια τη Νο1 υπηρεσία delivery, επενδύοντας σε ένα πρότυπο περιβάλλον εργασίας με σταθερές συνεργασίες και αυτή τη στιγμή απασχολεί 3.700 εργαζόμενους εκ των οποίων οι 3.000 είναι διανομείς σε όλη την Ελλάδα.

Δεδομένης της ταχείας ανάπτυξης του κλάδου και των συνεχών επενδύσεων από την εταιρία υπολογίζεται να δημιουργηθούν άλλες 7.500 θέσεις εργασίας εντός του 2022 εκ των οποίων οι 7.000 αφορούν διανομείς. Οι διανομείς αποτελούν θεμέλιο της πλατφόρμας, αναδεικνύοντας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο το πρόσωπο της εταιρείας στους καταναλωτές.

Στο πλαίσιο της συνεργασίας του με τους διανομείς παρέχει συμβάσεις ορισμένου και αορίστου χρόνου, καθώς και τη σύμβαση με πάροχο ανεξάρτητων υπηρεσιών ή έργου (freelancer). Στην σχέση εξαρτημένης εργασίας, οι διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, προσαυξήσεις σε ημέρες και ώρες που προβλέπονται, ασφαλιστικές εισφορές, μηνιαίο bonus απόδοσης, μηνιαία παροχή σε κάρτα καυσίμων, ιδιωτική ασφάλεια, αποζημίωση δικύκλου, πλήρη επαγγελματικό εξοπλισμό, εκπαίδευση και ευκαιρίες εξέλιξης. Στο μοντέλο ανεξάρτητης συνεργασίας (freelancer), οι συνεργάτες - διανομείς απολαμβάνουν ανταγωνιστικές αποδοχές, αμοιβή ανά παραγγελία, πρόσθετη αμοιβή ανάλογα με τις χιλιομετρικές αποστάσεις, παροχή επαγγελματικού εξοπλισμού, προσωπικό προγραμματισμό στις ώρες και ημέρες εργασίας, απόλυτο έλεγχο των αποδοχών τους και εκπαίδευση.

Θα θέλαμε να διευκρινίσουμε προς τους διανομείς, συνεργάτες και χρήστες του efood πως η λανθασμένη διατύπωση της πρόσφατης επικοινωνίας που έγινε προς 115 διανομείς των οποίων η σύμβαση λήγει στις 30 Σεπτεμβρίου 2021, δεν εκφράζει τη φιλοσοφία και τη κουλτούρα της εταιρείας και σε καμία περίπτωση δεν ήταν εκβιαστική.

Ουδεμία πρόθεση είχε να δημιουργήσει κλίμα ανασφάλειας στους διανομείς, αλλά αντιθέτως να προσφέρει, σε όσους το επιθυμούν και λήγει η σύμβασή τους, έναν νέο τρόπο συνεργασίας με την εταιρεία που θα λειτουργήσει θετικά προς τις δύο πλευρές.

Το efood τοποθετεί την πετυχημένη επιχειρησιακή του ύπαρξη δίπλα στους διανομείς και τους διαβεβαιώνει πως με βασικές αρχές του τη διαφάνεια, τη συνέπεια και το σεβασμό προς τους συνεργάτες του ουδεμία πρόθεση έχει να μειώσει το στόλο του, αντιθέτως τον αυξάνει διαρκώς».

Μάλιστα, λίγες ώρες αργότερα, με νέο της μήνυμα ενημέρωσε τους διανομείς της ότι έχουν την επιλογή είτε να ανανεώσουν την υπάρχουσα σύμβασή τους με τους ίδιους όρους είτε να γίνουν freelancers, εφόσον το επιθυμούν.

Οι αριθμοί και η επόμενη μέρα

Η εταιρία efood ιδρύθηκε 2012, στο αποκορύφωμα της κρίσης και μετά από μια εξαιρετικά επιτυχημένη πορεία 9 ετών εξελίχθηκε στο απόλυτο success story. Είναι ενδεικτικό ότι το 2020, τον πρώτο χρόνο της πανδημίας, είδε τον κύκλο εργασιών της να «εκτοξεύεται» κατά 49%, στα 64,4 εκατ. ευρώ, σε σχέση με το 2019. Παράλληλα είδε τα καθαρά της κέρδη να αυξάνονται κατά 26,7%, στα 21,3 εκατ. ευρώ.

Πριν από λίγους μήνες, η εταιρία είχε ανακοινώσει την πρόθεσή της να αυξήσει το προσωπικό της με την πρόσληψη 4.000 διανομέων, μισθωτών αλλά και εξωτερικών συνεργατών. Το μοντέλο του partner συνεργάτη δεν είναι καινούργιο στην αγορά, καθώς εφαρμόζεται εδώ και χρόνια από άλλες ανταγωνιστικές εταιρίες του κλάδου, και μάλιστα ως αποκλειστική επιλογή.

Στην περίπτωση της efood όμως, η εταιρία τονίζει ότι δίνει στους διανομείς της τη δυνατότητα να επιλέξουν ανάμεσα στη μισθωτή εργασία και το freelancing, προσφέροντας έτσι έναν νέο τρόπο συνεργασίας σε όσους το επιθυμούν.