Εργαστηριακή ανάλυση σε σάντουιτς με τόνο των Subway δεν αναγνώρισε DNA τόνου

Εργαστηριακή ανάλυση σε σάντουιτς με τόνο των Subway δεν αναγνώρισε DNA τόνου
Μια εργαστηριακή ανάλυση σε σάντουιτς τόνου από την αμερικανική αλυσίδα Subway δεν βρήκε DNA τόνου.

Ένα ρεπόρτερ των New York Times αγόρασε σάντουιτς με τόνο από τρία καταστήματα στο Λος Άντζελες και στη συνέχεια τα έστειλε σε ένα εξειδικευμένο εργαστήριο για κάποια τεστ προκειμένου να διαπιστωθεί αν όντως είχαν μέσα τόνο. Τα αποτελέσματα ωστόσο, έδειξαν δεν υπήρχε ίχνος τόνου.

«Υπάρχουν δύο συμπεράσματα», δήλωσε εκπρόσωπος του εργαστηρίου στους Times. «Ένα, είναι ότι πρόκειται για τόσο επεξεργασμένο προϊόν, ώστε ό,τι και αν ελέγξαμε δεν μπορέσαμε να κάνουμε κάποια ταυτοποίηση. Ή αυτό (το δείγμα) που είχαμε και ελέγξαμε δεν περιείχε καθόλου τόνο».

Τον Φεβρουάριο πάντως, όταν διεξήχθησαν παρόμοια τεστ με βάση δείγματα από τη Νέα Υόρκη, ένα εργαστήριο με έδρα τη Φλόριντα, το Applied Food Technologies, επιβεβαίωσε την παρουσία τόνου.

Τον Ιανουάριο, δύο πελάτες από την Καλιφόρνια υπέβαλαν αγωγή ισχυριζόμενοι ότι τα προϊόντα «κατασκευάζονται από οτιδήποτε άλλο εκτός από τόνο». Οι ενάγοντες ισχυρίζονται πως «κατασκευάζονται από ένα μείγμα διαφόρων παρασκευασμάτων» και ότι τα συστατικά «αναμειγνύονται σε μια απομίμηση της εμφάνισης του τόνου».

Η αλυσίδα Subway, που έχει περισσότερα από 22.000 καταστήματα στις ΗΠΑ, έχει υποστεί νομική προσφυγή. Ωστόσο, υποστηρίζει την ακεραιότητα του εφοδιασμού της με τόνο, αποκαλώντας την πρόσφατη αγωγή «αβάσιμη». Μάλιστα, έδειξε τον «100% πραγματικό τόνο» στον ιστότοπό της και προσέφερε και ειδικές εκπτώσεις 15% σε συγκεκριμένα προϊόντα.

Πριν από λίγο καιρό, οι πελάτες από την Καλιφόρνια που μήνυσαν την Subway απέσυραν μερικές από τις πιο ισχυρές νομικές τους αξιώσεις. Ωστόσο, ισχυρίστηκαν ότι «η επισήμανση, το μάρκετινγκ και η διαφήμιση» για τα προϊόντα τόνου του Subway ήταν «ψεύτικα και παραπλανητικά».

Η υπόθεση προκάλεσε ανησυχία στους καταναλωτές, οι οποίοι ζητούν απαντήσεις και από άλλες εταιρείες. Μερικές από αυτές επεσήμαναν ότι ο τόνος είναι ένα σχετικά φθηνό ψάρι, οπότε η Subway έχει ελάχιστα κίνητρα για να αντικαταστήσει το προϊόν με μια φθηνότερη εκδοχή.