Τα τέλη κυκλοφορίας από το 2021 για τα 20 best seller της ελληνικής αγοράς (pics)

Νίκος Γιαννούλας
Τα τέλη κυκλοφορίας από το 2021 για τα 20 best seller της ελληνικής αγοράς (pics)
Ο υπολογισμός των τελών κυκλοφορίας για το 2021 θα γίνεται πλέον με βάση το νέο πρότυπο ρύπων WLTP και το gazzetta υπολόγισε τι θα πληρώνουν του χρόνου τα 20 εμπορικότερα μοντέλα στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με σχετική ευρωπαϊκή οδηγία, από το 2021 οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (CO2) θα υπολογίζονται με βάση το νέο πρότυπο WLTP και όχι το NEDC που ισχύει για ταξινομήσεις έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020.

Το νέο πρότυπο μέτρησης κατανάλωσης και ρύπων WLTP βρίσκεται πιο κοντά στα πραγματικά δεδομένα, με αποτέλεσμα το CO2 ενός μοντέλου κατά το νέο τρόπο μέτρησης να είναι αυξημένο. Με στόχο λοιπόν να εξισωθούν κατά το δυνατόν τα τέλη κυκλοφορίας των ίδιων αυτοκινήτων, που το 2021 θα ταξινομηθούν με βάση τα νέα πρότυπα ρύπων, το υπουργείο Οικονομικών κατάθεσε στη βουλή σχέδιο νόμου, που διέπεται από έναν ίδιας λογικής αλλά με μειωμένες επιβαρύνσεις τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για τον επόμενο χρόνο, βάσει πάντα των εκπομπών CO2.

Toyota Yaris

To best seller της ελληνικής αγοράς, το Toyota Yaris, δεν θα πληρώνει το 2021 τέλη ούτε σε ορισμένες εκδόσεις με τον κινητήρα των 1.5 λίτρων.

Στο νέο τρόπο υπολογισμού παραμένουν οι 9 κλίμακες -σύμφωνα με τον πίνακα που ακολουθεί- και αφορά τα καινούρια αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν στη χώρα μας από την 1 Ιανουαρίου 2021, για τα τέλη που θα πληρωθούν το Δεκέμβριο του 2021. Για τα αυτοκίνητα που θα ταξινομηθούν έως την 31η Δεκεμβρίου 2020, ισχύουν όσα ήδη γνωρίζουμε και μπορείτε να δείτε εδώ.

Πίνακας υπολογισμού τελών κυκλοφορίας – Ταξινομήσεις από 1/1/2021

Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)WLTP

Κόστος ανά γραμμάριο εκπεμπόμενου CO2

Σύνολο Τελών Κυκλοφορίας (από - έως)

Έως 122

0

0

123-139

0,64 ευρώ

78,72 – 88,96 ευρώ

140-166

0,70 ευρώ

98,00 – 116,20 ευρώ

167-208

0,85 ευρώ

141,95 – 176,8 ευρώ

209 – 224

1,87 ευρώ

390,83 – 418,88 ευρώ

225 – 240

2,20 ευρώ

495,00 – 528,00 ευρώ

241 – 260

2,50 ευρώ

602,50 – 650,00 ευρώ

261 – 280

2,70 ευρώ

704,70 – 756,00 ευρώ

Άνω των 281

2,85 ευρώ

Πλέον των 800,50 ευρώ

Με βάση τον παραπάνω πίνακα διαπιστώνουμε ότι υπάρχει ένα σημαντικό «σκαλοπάτι» αύξησης μετά τα 209 γρ./100 χλμ., όπου η χρέωση ανά γραμμάριο υπερδιπλασιάζεται. Έτσι, ο νομοθέτης προφανώς δίνει κίνητρο για αγορά αυτοκινήτων έως αυτό το επίπεδο εκπομπής CO2 και «τιμωρεί» τους οδηγούς περισσότερο ρυπογόνων μοντέλων.

Hyundai i10

Με τη νέα κλίμακα υπολογισμού των τελών κυκλοφορία θα έχει ατέλεια και η μη υβριδική έκδοση με τον κινητήρα του λίτρου, του νέου Hyundai i20.

Για να έχετε μια παραστατική εικόνα σχετικά με τα παρεπόμενα του νέου τρόπου υπολογισμού, συγκεντρώσαμε με βάση τα επίσημα στοιχεία ταξινομήσεων για το χρονικό διάστημα Ιανουαρίου – Σεπτεμβρίου 2020, τα 20 best seller μοντέλα της ελληνικής αγοράς. Στη συνέχεια παραθέτουμε τα τέλη κυκλοφορίας που πληρώνουν σήμερα, με αυτά που θα κληθούν να πληρώσουν του χρόνου, βάσει το νέου τρόπου υπολογισμού. Έτσι μπορείτε με μια ματιά να διαπιστώσετε τις όποιες διαφορές.

Παρότι κάθε μοντέλο αυτοκινήτου με τον ίδιο κινητήρα μπορεί να έχει διαφορετικό επίπεδο εκπομπής CO2 ανάλογα με τον εξοπλισμό και τα ελαστικά που διαθέτει, εμείς συγκρίνουμε τις εκδόσεις με τους χαμηλότερους ρύπους. Ταυτόχρονα, από τον πίνακα παραλείπουμε τις υβριδικές, τις επαναφορτιζόμενες υβριδικές ή τις ηλεκτρικές εκδόσεις των διαφόρων μοντέλων, οι οποίες δεν πλήρωναν ούτε θα πληρώσουν στο μέλλον τέλη κυκλοφορίας. Επίσης δεν αναφέρεται το Toyota C-HR, το οποίο παρότι βρίσκεται στη θέση 8 του top 20 των πωλήσεων στη χώρα μας, διατίθεται μόνο ως υβριδικό και δεν υπόκειται σε τέλη κυκλοφορίας.

Μάρκα

Μοντέλο

Τέλη 2020

Τέλη 2021

Toyota

Yaris 1.5 125Hp 6M/T

110,74 ευρώ

0 ευρώ

Peugeot

208 1.2 Puretech 100hp 6M/T

87,30 ευρώ

78,72 ευρώ

Nissan

Qashqai 1.3 140hp 6M/T

145,20 ευρώ

107,80 ευρώ

Opel

Corsa 1.2 100hp 6M/T

99,96 ευρώ

80,00 ευρώ

Renault

Clio 1.0 Tce 100 hp 5M/T

90,00 ευρώ

0 ευρώ

Volkswagen

Polo 1.0 TSi 95hp 5M/T

101,92 ευρώ

0 ευρώ

Citroen

C3 1.2 PureTech 110hp 6M/T

90 ευρώ

79,36

Toyota

Aygo 3d 1.0 VVT-i 72hp 5M/T

83,70 ευρώ

0 ευρώ

Hyundai

I10 1.0 67hp 5M/T

101,92

0 ευρώ

Mercedes

A Class 180 136hp 7A/T

145,2

85,12 ευρώ

Volkswagen

T-Roc 1.0 TSi 115hp 6M/T

115,64 ευρώ

87,68 ευρώ

Volkswagen

T-Cross 1.0 TSi 115hp 6M/T

109,76

83,84 ευρώ

Toyota

Corolla 5d 1.2 116hp 6M/T

116,62 ευρώ

84,48 ευρώ

Peugeot

3008 1.5 BlueHDi 130hp 8A/T

105,84 ευρώ

86,40 ευρώ

Peugeot

2008 1.2 PureTech 130hp 6M/T

100,94 ευρώ

79,36 ευρώ

Hyundai

Kona 1.0T 120hp, 6M/T

150,00 ευρώ

80,00 ευρώ

Hyundai

i20 1.0T 100hp 5M/T

101,92 ευρώ

0 ευρώ

Fiat

Panda 1.2 69hp 5M/T

150,00 ευρώ

84,48

Dacia

Duster 1.0 Tce 100hp 5M/Τ

146,4 ευρώ

88,32 ευρώ

Suzuki

Swift 1.2 83ps CVT

84,60 ευρώ

0 ευρώ

Όπως είναι εύκολα κατανοητό, ο νέος τρόπος υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας για το 2021 όχι μόνο αποσβήνει τις όποιες αυξήσεις θα μπορούσε να φέρει ο νέος τρόπος υπολογισμού της κατανάλωσης και των ρύπων κατά WLTP, αλλά στο σύνολο των παραδειγμάτων μας αποφέρει και σημαντική μείωση στα ετήσια τέλη.

VW Polo

Η έκδοση του Vokswagen Polo με τον κινητήρα turbo των 95 ίππων, στη βασική έκδοση εξοπλισμού, περνά και αυτή στην ατέλεια, με βάση το νέο τρόπο υπολογισμού των ρύπων.

Οι διαφορές είναι μικρές, ωστόσο όχι αμελητέες, ειδικά στις περιπτώσεις των μοντέλων που αν ταξινομηθούν το 2021, περνούν σε καθεστώς ατέλειας.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!