H BMW μειώνει τους μισθούς, αλλά αποδίδει μέρισμα στους μετόχους της!

Gazzetta team
H BMW μειώνει τους μισθούς, αλλά αποδίδει μέρισμα στους μετόχους της!
Σκληρή κριτική δέχεται η BMW Γερμανίας, καθώς θα μοιράσει μέρισμα στους μετόχους της ενώ την ίδια στιγμή έχει θέσει τους εργαζομένους της σε καθεστώς εργασίας μειωμένου χρόνου με ψαλίδισμα των μισθών τους και επιδότηση του κράτους!

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της BMW, Όλιβερ Τσίπζε, υπερασπίστηκε την απόφαση της εταιρείας του να αποδώσει μέρισμα στους μετόχους της παρά την οικονομική κρίση λόγω του κορονοϊού. Στην 100η Γενική Συνέλευση που πραγματοποιήθηκε λόγω του Covid-19 διαδικτυακά, απευθύνθηκε το κορυφαίο στέλεχος της βαυαρικής μάρκας στους μετόχους της λέγοντας τα εξής: «Η επιχείρησή σας λειτουργεί αξιόπιστα και στην πολιτική των μερισμάτων». Η BMW κατέγραψε κατά το οικονομικό έτος που ολοκληρώθηκε κέρδη ύψους πέντε δισεκατομμυρίων ευρώ και θα μοιράσει από αυτά στους μετόχους της 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ!

Μπόνους παρά την κρίση

Η συγκεκριμένη απόφαση προκάλεσε σκληρή κριτική προς τη BMW, αφού αυτή την εποχή λειτουργεί η εταιρεία με καθεστώς εργασίας μειωμένου χρόνου (Kurzarbeit) στο οποίο πληρώνει μόνον τον μισό μισθό σε ένα μεγάλο μέρος των εργαζομένων της και ένα ποσοστό των υπόλοιπων αποδοχών καταβάλλεται από το κράτος.

Εργοστάσιο της BMW.

Εξάλλου εφέτος αναμένεται μεγάλη πτώση των κερδών εξαιτίας του κορονοϊού και η BMW ζητά –πάλι από το κράτος- την επιδότηση της αγοράς καινούριων αυτοκινήτων, ώστε να τονωθεί η ζήτηση. Ο Τσίπζε διευκρίνισε επίσης ότι στο ποσόν των μερισμάτων περιλαμβάνονται και τα μπόνους των περίπου 126.000 εργαζομένων της μάρκας.

Δυσοίωνο το 2020

Με τη σειρά του ο πρόεδρος του Ελεγκτικού Συμβουλίου της BMW, Νόρμπερτ Ράιτχοφερ, ανέφερε ότι οι αποδοχές των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου εξαρτώνται κατά 70% από τα εμπορικά αποτελέσματα της επιχείρησης και ότι μόνον το 30% αφορά πάγιες αμοιβές. Αυτό θα προκαλέσει την επόμενη χρονιά σημαντικότατη μείωση στις συνολικές αποδοχές των –έτσι και αλλιώς πλουσιοπάροχα αμειβόμενων- μεγαλοστελεχών του γερμανικού ομίλου. Οι προοπτικές για το 2020 είναι δυσοίωνες, αφού τον Απρίλιο κατέγραψαν οι παγκόσμιες πωλήσεις της BMW μείωση της τάξης του 41%.

Η ΒMW κατασκευάζει πλέον η ίδια μάσκες για το προσωπικό της.

Τα εργοστάσια της Κίνας κατέγραψαν άνοδο πάνω από 14%, όμως εκτιμάται ότι η ανάκαμψη της αγοράς αυτοκινήτου στις ΗΠΑ, στη Μεγάλη Βρετανία και στην Ιταλία θα γίνει αργά. Οι μονάδες παραγωγής της BMW σε Κίνα και ΗΠΑ λειτουργούν πλέον πάλι, ενώ από τις 18 Μαΐου θα ακολουθήσουν τα εργοστάσια της Γερμανίας, της Αγγλίας και του Μεξικού. Αρχικά θα προβλέπεται μία βάρδια ανά ημέρα μέχρι να αυξηθεί η αγοραστική ζήτηση και να προστεθεί και δεύτερη. Μέσα στο πλαίσιο των υγειονομικών μέτρων προστασίας των εργαζομένων της κατασκευάζει η BMW από την Παρασκευή 15 Μαΐου 200.000 μάσκες την ημέρα για το προσωπικό της.

Ο Τσίπζε τάχθηκε υπέρ ενός πακέτου στήριξης και ανάπτυξης για όλη την οικονομία, όμως απέφυγε επιμελώς να επαναλάβει αυτή τη φορά το αίτημά του για πριμοδότηση της αγοράς καινούριων αυτοκινήτων από το γερμανικό κράτος. Τόνισε επίσης ότι η αυτοκινητοβιομηχανία «κουβαλά» όλη τη γερμανική οικονομία, αποδίδει τους περισσότερους φόρους από όλους τους κλάδους και απασχολεί 830.000 εργαζομένους στη χώρα. Γι αυτό, σύμφωνα με το Νούμερο Ένα της BMW, όσο γρηγορότερα ανακάμψει τόσο καλύτερα θα είναι τα πράγματα για την ανάπτυξη και την αγορά εργασίας.

Ακολουθήστε την σελίδα του InMotion στο Facebook!