Σ.Ε.Α.Α.: Όχι στις απαγορεύσεις για τις τετράτροχες μοτοσικλέτες

Γιώργος Βαρίνος
Σ.Ε.Α.Α.: Όχι στις απαγορεύσεις για τις τετράτροχες μοτοσικλέτες
Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, εγκαλεί το Υπουργείο Μεταφορών για την απαγόρευση κίνησης των ATV στο δημόσιο δρόμο.

Εκτός πολλών άλλων, το νομοσχέδιο «σκούπα» του Υπουργείου Μεταφορών που ανακοινώθηκε πως θα έρθει προς ψήφιση, προβλέπει και την απαγόρευση κίνησης των τετράτροχων μοτοσικλετών ATV στο ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο. Οι «γουρούνες», όπως είναι ευρύτερα γνωστές, μπορούν να οδηγηθούν με δίπλωμα αυτοκινήτου, σε αντίθεση με τις δίκυκλες μοτοσικλέτες και είναι ιδιαίτερα δημοφιλείς ως οχήματα ενοικίασης στις τουριστικές περιοχές.

Το ΥΜΕ θεωρεί ότι λόγω της κατασκευής τους τα ATV είναι επικίνδυνα, ωστόσο όσα κυκλοφορούν στην ελληνική αγορά και μπορούν να ταξινομηθούν, έχουν πιστοποιητικά συμμόρφωσης που ισχύουν σε όλη την Ε.Ε.

Ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων και Δικύκλων, θεωρεί ότι δεν υπάρχει καμία βάσιμη επιχειρηματολογία ή στοιχείο που να στηρίζει τη λογική της απαγόρευσης που περιλαμβάνεται στο νομοσχέδιο και φυσικά καλεί το υπουργείο να μην την περιλάβει σε αυτό.

Το σύνολο της ανακοίνωσης του Σ.Ε.Α.Α. έχει ως εξής:

«Το σχέδιο νόμου «ρυθμίσεις θεμάτων μεταφορών» του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών (YME) που κυκλοφόρησε στον τύπο 31 Οκτωβρίου 2017, απαγορεύει σε όλες τις τετράτροχες μοτοσικλέτες να κυκλοφορούν σε ασφαλτοστρωμένες οδούς.

Από τότε που ξεκίνησε η σχετική φημολογία αναζητήσαμε την τεκμηριωμένη επιχειρηματολογία και τους φορείς που στηρίζουν μια τέτοια άποψη, αλλά χωρίς επιτυχία. Αναζητήσαμε επίσης την αιτιολογική έκθεση του συγκεκριμένου σχεδίου νόμου και πάλι χωρίς επιτυχία.

Μέχρι στιγμής λοιπόν, δεν κατέστη δυνατό να κατανοήσουμε τους λόγους που οδήγησαν το ΥΜΕ σε μια τέτοια κίνηση. Παρόλα αυτά, θεωρούμε καθήκον μας σε αυτή την φάση να προβάλουμε την αλήθεια για τις τετράτροχες μοτοσικλέτες:

  • κυκλοφορούν νόμιμα στο σύνολο του οδικού δικτύου της χώρας (εντός και εκτός πόλεων)
  • καλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επαγγελματιών και ιδιωτών
  • καλύπτουν πραγματικές ανάγκες μετακίνησης επισκεπτών σε συγκεκριμένες τουριστικές περιοχές, αναδεικνύοντας παράλληλα τον θεματικό τουρισμό
  • δεν υπάρχουν στοιχεία που να υποστηρίζουν ότι συμμετέχουν δυσανάλογα σε ατυχήματα
  • δεν επιβαρύνουν την κυκλοφορία δυσανάλογα σε σύγκριση με άλλα οχήματα
  • η προτεινόμενη απαγόρευση θα απαξιώσει πλήρως το περιουσιακό στοιχείο των ιδιωτών ιδιοκτητών
  • η προτεινόμενη απαγόρευση θα έχει μη αναστρέψιμες επιπτώσεις σε ένα μεγάλο αριθμό επιχειρήσεων ενοικίασης τέτοιων οχημάτων

Είναι προφανές ότι μία de facto καθολική απαγόρευση κυκλοφορίας μιας κατηγορίας οχημάτων, τα οποία πληρούν τις προδιαγραφές που ορίζει το ευρωπαϊκό δίκαιο έρχεται σε αντίθεση με την ευρωπαϊκή νομοθεσία (κανονισμός 168/2013).

Επίσης, σε μια περίοδο που απαιτείται οικονομική σταθερότητα και επενδύσεις, τέτοιου είδους αναιτιολόγητες ρυθμίσεις εντείνουν την ανασφάλεια και συνηγορούν σε ένα μη προβλέψιμο επιχειρηματικό περιβάλλον.Συνεπώς, ελπίζουμε πως το ΥΜΕ θα προχωρήσει σε αναθεώρηση της συγκεκριμένης διάταξης πριν την κατάθεση του σχεδίου νόμου στη Βουλή.

Ως Κλάδος Δικύκλων του ΣΕΑΑ βρισκόμαστε πάντα στη διάθεση της πολιτείας, αλλά και των σχετικών θεσμικών φορέων, για να συμβάλλουμε στην αναβάθμιση των συνθηκών οδήγησης των οχημάτων που αντιπροσωπεύουμε».

Αναλυτικές απαντήσεις στις φήμες γύρω από τις τετράτροχες μοτοσικλέτες αλλά και τις προτάσεις του Κλάδου Δικύκλων του ΣΕΑΑ μπορείτε να βρείτε εδώ.

Ακολουθήστε την σελίδα του gMotion στο Facebook!